آیا سرطان رحم درمانی دارد؟/ سرطان دهانه رحم و باردار شدن

راه های درمان سرطان رحم

برای درمان سرطان رحم راه های درمانی مختلفی ارائه شده است که در زیر به آن ها اشاره می شود.

جراحی: یکی از روش های درمان سرطان رحم جراحی هیسترکتومی است که در این جراحی رحم، دهانه رحم و بافت هایی که درگیر این سرطان شده اند برداشته می شود. در صورتی که سرطان دهانه رحم پیشرفت نکرده باشد و سلول های سرطانی وارد مرحله ۲ نشده باشند درمان سرطان دهانه رحم بوسیله جراحی بسیار توصیه می شود به طور کل می توان با استفاده از جراحی بافت هایی که سلول های سرطانی آن ها را درگیر ساخته است برداشت. ممکن است در جراحی سرطان دهانه رحم تخمدان ها و لوله های فالوپ توسط جراح برداشته شود.

رادیوتراپی: با استفاده ازاین روش می توان سلول های سرطانی را تخریب کرد. با استفاده از رادیوتراپی و پرتو درمانی می توان سلول های باقی مانده بعد از جراحی را ازبین برد. در اکثر موارد با استفاده از پرتو درمانی و رادیوتراپی سرطان دهانه رحم درمان می شود استفاده از این روش ها می تواند عوارضی را به همراه آورد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

کاهش سلول های خونی
ناراحتی معده
احساس خستگی
تهوع و استفراغ

شیمی درمانی : در صورتی که سرطان دهانه رحم پیشرفت کرده باشد بهترین روش درمانی شیمی درمانی است در این روش با استفاده از دارو می توان سرطان دهانه رحم را درمان نمود. استفاده از این روش دارای عوارضی است که در زیر به آن ها اشاره شده است:

ریزش مو
کبود شدن پوست
کاهش اشتها
خستگی
تهوع و استفراغ

سرطان دهانه رحم و باردار شدن

در اکثر موارد بدلیل اینکه رحم و گاهی تخمدان برای درمان سرطان دهانه رحم برداشته می شود امکان حاملگی در آینده وجود ندارد. در صورتی که سرطان رحم را در مراحل اولیه ای که این سرطان پیشرفت نکرده باشد درمان کرد ممکن است احتمال بارداری بعد از جراحی وجود داشته باشد.

در جراحی رادیکال تراکلکتومی می توان بدون دستکاری قسمت وسیع رحم، دهانه رحم و بخشی از واژن را برداشت.

آیا می توان از سرطان دهانه رحم جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم در طی یک دوره۶ماه در ۳ دوز واکسنی تزریق می شود. واکسن تزریق شده از بروز زگیل تناسلی و عفونت های مزمن hpv جلوگیری می کند. همچنین در حال حاضر در ۷۰ درصد مواقع با تزریق این واکسن می توان از سرطان دهانه رحم جلوگیری کرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *