آیا رابطه مقعدی منجر به بارداری می شود؟!/ عوارض رابطه از پشت

سلام خسته نباشید، ببخشید من تو دوران عقدم و باکره هستم حدود ۱۴ روز پیش رابطه از پشت داشتم و منی ایشون داخل مقعد ریخته شد و نمیدونم منی بعد از انزال خارج شد که به واژنم برخورد کرده باشه یا نه، الان ۴ روزه از پریودیم داره میگذره و من زیرشکمم و دوطرف کلیه هام درد میکنه و کمردردم و گاهی حالت تهوع دارم،خیییلی نگرانم،نگرانیم به حدی هست که حتی نمیتونم تست بیبی چک استفاده کنم، چقد احتمال بارداری وجود داره با این اوصاف؟ کل فعالیت زندگیم مختل شده ????

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام با توجه به اینکه دخولی صورت نگرفته است احتمال بارداری ضعیف است. رابطه جنسی مقعدی به دلیل بروز عفونت چه قبل و چه در حین بارداری، اصلا توصیه نمی‌شود؛ همچنین در رابطه مقعدی احتمال آسیب به بدن زن وجود دارد چون ساختار مقعد برای رابطه جنسی طراحی نشده، اما در رابطه مقعدی امکان بارداری وجود ندارد. فقط در صورتی که در حین رابطه جنسی مقعدی مایع منی بجای مقعد روی واژن ریخته شود احتمال ورود آن به مجرای واژن و باردار شدن وجود دارد.

***

علت احساس لذت در رابطه مقعدی وجود میزان زیاد پایانه‌های عصبی در این بخش است. اما باید در نظر داشت که در صورت تکرار مداوم این نوع رابطه جنسی، پایانه‌های عصبی موجود در مقعد آسیب دیده و عوارض خاص خود را به دنبال می‌آورد. از طرف دیگر ارتباط بین همین پایانه‌های عصبی فروان و کم توجهی و یا عدم آگاهی زوجین خود می‌تواند عامل درد شدید در این رابطه شود. بنابراین این رابطه توصیه نمی‌شود.

یکی از دلایلی که مردان به رابطه مقعدی فکر می‌کنند و تمایل به انجام آن دارند، عدم موفقیت آنان در ارگاسم کردن همسر خود می‌باشد. آنان احساس می‌کنند از این طریق می‌توانند همسر خود را از لذت رابطه جنسی به طور بیشتری بهره‌مند کنند؛ لذا متمایل می‌‌شوند که از پشت نزدیکی کنند. در چنین شرایطی، در صورت رضایت، زن می‌‌تواند با محبت به همسر خود کمک و او را راهنمایی کند تا او با لمس و بازی با نقاط تحریک پذیر جنسی‌اش، سریع‌‌تر آماده شده و به ارگاسم برسد. در این صورت «مرد» احساس قدرت و لذت می‌‌کند.

عوارض رابطه مقعدی (از پشت) چیست؟
به طور کلی امکان بروز عوارض زیر در یک رابطه مقعدی وجود دارد:
احتمال خونریزی‌ (کم یا زیاد) در مقعد و افزایش احتمال بروز بیماری‌های عفونی
بروز مشکلات در گیرنده‌های احساسی موجود در کانال مقعد
درد شدید
بیماری بواسیر
درد شکم
احتمال بالای شکستن آلت تناسلی مردانه و پارگی در مقعد زن

به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل، کوچک‌ترین دستکاری در مقعد (نه صرفاً رابطه جنسی مقعدی) می‌تواند موجب ورود ویروس‌های موجود در روده به واژن شده و بیماری‌های عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در واژن، عفونت مثانه، زگیل تناسلی، تبخال، اختلال و عفونت کلیه‌ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.
افزایش احتمال ابتلا به ایدز: دیواره داخلی روده بزرگ (که همان بخش داخلی مقعد می‌باشد) دارای قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون می‌باشد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ آی وی از طریق رابطه جنسی مقعدی، بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می‌دهد.
بنابراین هیچ نظریه پزشکی مبنی بر سالم بودن و بی‌ضرر بودن این رابطه جنسی وجود ندارد و همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده است. 

اشتراک‌گذاری
10 نظر
  1. فقط خواستم تشکر کرده باشم
    ?سلامتی تقدیم شما

  2. سلام من ۲۰ اردیبهشت ار پشت رابطه داشتم و اب منی و داخل نریخت ولی باسد ۴خرداد پریود میشدم ولی امروز ۱۰ روز از زمان پریودم گذشته یعنی احتمال بارداری هست من قبلا هم پریودم نامنظم بود اما نه دیگ ۱۰ روز

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  3. باسلام. خواهش میکنم زود جوابمو بدید مردم از استرس. من رابطه مقعدی داشتم و بطورکامل بود و منی داخل ریخته شد. بعد نمیدونم اصلا منی از مقعدم خارج شد یا نه . سریع ب دستشویی رفتم و خالی کردم و خودمو شستم. بعداز ۴۰ساعت دوتا قرص hdو ۱۲ساعت بعدش دوتای دیگ خوردم. چند درصد احتمال حاملگی وجود دارد؟ تو زمان تخمک گذاری هم بودم. تروخدا جوابمو بدید

    1. تو رابطه مقعدی بارداری صفر هست

  4. سلام من حدوددوهفته پیش نزدیکی ازپشت داشتم ومقداری مایع روی پشت ریخت الان دوروزاززمان پریودگذشته وهنوزنشدم والبته زیرشکمم دردمیکنه ایااحتمال بارداری هس?

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  5. سلام
    ببخشیدما سالیان سال است که برای پیشگیری از بارداری بعداز رابطه واژنی رابطه مقعدی داریم وانزال هم درمقعدانجام میشه وتا حالا بارداری اتفاق نیفتاده وعوارضی هم برای من وهمسرم هم ایجادنشده به نظرتون با این شرایط این رابطه را ادامه بدهیم؟
    باتشکر

    1. سلام رابطه مقعدی عوارض دارد.

  6. بارداری مستقیم از طریق رابطه مقعدی ممکن نیست. اما دهانه واژن و دهانه مقعد بسیار به هم نزدیک هستند، بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که اسپرم وارد واژن شده و به سمت تخمک حرکت کند. با اینکه چنین چیزی نادر است اما باز هم احتمال بارداری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *