آيا خوردن مني باعث حاملگي ميشود؟

آيا خوردن آب مني باعث حاملگي مي شود؟

در حین برقراری رابطه جنسی طرفین رابطه می توانند با استفاده از دهان اندام های جنسی یکدیگر را تحریک کنند. رابطه جنسی دهانی برای بسیاری لذت بخش است و برای برخی دیگر می توند منزجر کنند به حساب بیاید. اما این سوال در حین برقراری رابطه جنسی دهانی می تواند بوجود بیایید که آيا خوردن مني باعث حاملگي ميشود؟،آیا خوردن آب مرد باعث حاملگی میشود؟ ما قصد داریم در ادامه این مطلب ابهامات شما را در رابطه با این سوال که آیا خوردن اسپرم باعث حاملگی میشود؟ برطرف کنیم. با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: چطور رابطه جنسی دهانی واژنی بی خطر داشته باشیم؛ خطرات و عوارض رابطه دهانی محافظت نشده چیست؟

آيا خوردن مني باعث حاملگي ميشود؟

احتمال بارداری با خوردن مایع منی به هیچ وجه وجود ندارد و امکان چنین موضوعی به کلی رد میشود و حاملگی فقط بر اثر ریختن مایع منی و اسپرم بر داخل واژن امکان پذیر خواهد بود و در صورتی که اسپرم های مردانه به داخل واژن ریخته شود و با تخمک های رنانه برخورد نماید حاملگی ایجاد خواهد شد.  متاسفانه در برخی از فیلمهای پورنو تصاویر خوردن مایع منی توسط زنان فاحشه به تصویر کشیده می شود و همین عاملی شده تا افراد با تقلید از این فیلمها اقدام به چنین کاری کنند که اشتباه بوده و می تواند ناقل بیماریها باشد.

خوردن مایع منی از دیدگاه شرعی و پزشکی

خوردن مایع منی از نظر شرعی حرام می باشد چرا که در شرع اسلام منی از نجاسات است و خوردن نجاست حرام است. که البته همچون سایر احکام اسلام درمورد سلامتی این حکم نیز به شرح ذیل منشاء پزشکی هم دارد .

از دیدگاه علمی مایع منی مایعی است که سرشار از فروکتوز می باشد (فروکتوز قندی است که در میوه ها موجود می باشد) و برخی ویتامینها و مواد غذایی در آن وجود دارد و وظیفه این مایع تامین منبع انرژی لازم برای اسپرم می باشد. همچنین میلیونها اسپرم درون این مایع شناورند.

یکی از منابع ویروسهایی مثل هپاتیت ب و ث و همچنین ویروس ایدز نیز در صورت ابتلا فرد به این بیماریها می باشد. در صورتی که فرد بیماری آمیزشی داشته باشد نیز باکتری ها و میکروب بیماری درون این مایع به وفور یافت می شوند و به دلیل غنی بودن آن از مواد مغذی به راحتی در آن رشد و نمو می نمایند. اگر فرد سالم بوده و هیچگونه بیماری نداشته باشد خوردن مایع منی تاثیری ندارد ولی اگر فرد مبتلا به یکی از این بیماریها باشد خوردن مایع منی می تواند منجر به انتقال بیماری گردد.

در مجموع به علت اینکه بسیاری از بیماریها مخفی بوده و در آزمایشات فقط مشخص می گردد و فرد ناقل خاموش بیماری می باشد خوردن مایع منی توصیه نمی گردد و کاری است اشتباه. لذا چه از نظر شرعی و چه از نظر پزشکی خوردن مایع منی امری اشتباه می باشد.

مطلب پیشنهادی: ۸ باور اشتباه درباره برقراری رابطه جنسی برای باردار شدن

آيا خوردن مني باعث حاملگي ميشود؟

چگونگی بارداری

هر ماه یکی از دو تخمدان زن تخمک بالغی را آزاد می‌کند، این فرایند تخمک گذاری نامیده می‌شود. تخمک گذاری دو هفته پس از شروع آخرین قاعدگی رخ می‌دهد. شرط لازم باروری و عمل لقاح بالغ بودن تخمک است. تخمک بالغ تخمکی است که فرایند میوز را تا مرحله متافاز دوم (M2) پشت سر گذاشته باشد و آماده پذیرش اسپرم باشد. اسپرم ۲۳ کروموزم را همراه با خود می‌آورد که مکمل ۲۳ کروموزوم تخمک می‌شود و ۴۶ کروموزم یعنی تعداد لازم و طبیعی کروموزوم در تمام انسان‌ها را به دست می‌دهد.

حرکت کردن در لوله فالوپ

تخمک آزاد شده در لوله فالوپ حرکت می‌کند و در آنجا با یک تک اسپرم بارور می‌شود.

سفر طولانی اسپرم

هنگام انزال ۴۰ تا ۱۵۰ میلیون اسپرم در مایع منی وجود دارد. اسپرم رو به بالا در مجرای تناسلی زن شنا می‌کند و به سمت لوله‌های فالوپ می‌رود. مدت زمان رسیدن اسپرم به تخمک متغیر است، بعضی اسپرم‌ها ظرف کمتر از یک ساعت به تخمک می‌رسند، حال آن که این زمان برای بقیه اسپرم‌ها چند روز می‌شود. اسپرم حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت زنده می‌ماند. از میان میلیون‌ها اسپرم فقط چند صد اسپرم تا نزدیکی تخمک می‌رسند.

نخستین برهم کنش اسپرم ـ تخمک

توده‌ای از سلول‌های کومولوس به تخمک آزاد شده از فولیکول تخمدان متصل است. اسپرم باید سلول‌های کومولوس را به کمک آنزیم‌های مربوط به سلول‌ها هضم کند و از آنها بگذرد. اسپرم به گیرنده‌های مخصوص روی زونا پلوسیدا (پوسته بیرونی تخمک) متصل می‌شود.

نفوذ اسپرم در تخمک

اسپرم پس از چند مرحله در پوسته تخمک نفوذ می‌کند و در نهایت به غشاء بیرونی تخمک (اولما) متصل می‌شود که دقیقاً داخل پوسته بیرونی قرار دارد.
سپس سر اسپرم محتویات اسپرم را در مرکز تخمک آزاد می‌کند. مهم‌ترین چیزی که اسپرم با خود می‌آورد ۲۳ کروموزوم است.
فرایند لقاح تخمک و اسپرم حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد. سطح تخمک پس از نفوذ اسپرم در آن به گونه‌ای تغییر می‌کند که مانع ورود اسپرم دیگر می‌شود. عمل لقاح آرایش ژنتیکی جنین از جمله جنسیت آن را کامل می‌کند.

شروع تقسیم سلولی

فرایند سریع تقسیم سلولی بلافاصله پس از بارور شدن تخمک شروع می‌شود. تخمک بارور شده لوله فالوپ را ترک می‌کند و سه تا چهار روز بعد از عمل لقاح زن و مرد وارد رحم می‌شود. بارداری خارج از رحم یا اکتوپیک عارضه‌ای نادر و پی‌آمد وضعیتی است که تخمک بارور شده به نحو مناسب وارد رحم نمی‌شود. حاملگی خارج از رحم سلامت مادر را به شدت به خطر می‌اندازد.

لانه گزینی

لانه گزینی فرایندی است که در آن تخمک بارور شده به آندومتر (بافت پوشش دهنده داخل رحم) متصل می‌شود. تقسیم سلول‌های تخمک بارور شده ادامه می‌یابد. برخی بانوان در یک یا دو روز نزدیک به لانه گزینی با لکه بینی یا خونریزی خفیف روبرو می‌شوند. پوشش رحم ضخیم‌تر می‌شود و دهانه رحم با توده‌ای از مخاط بسته می‌شود و تا زمان تولد نوزاد بسته می‌ماند. رشد خوشه‌ای سلول‌ها ظرف سه هفته آغاز می‌شود و نخستین سلول‌های عصبی نوزاد تشکیل می‌شود.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. خیلی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *