درد ران پا در اوایل بارداری

آیا تیر کشیدن کشاله ران در اوایل بارداری طبیعی است؟!

سلام من باردارم تازه ۶ هفته ام تمام شده درد کشاله ران دارم ولی خفیف من یک بار سقط داشتم و کمی هم ترشح دارم ایا خطرناک میباشد؟ درد ران پا در اوایل بارداری چه دلایلی می تواند داشته باشد؟، تیر کشیدن کشاله ران سمت چپ در بارداری می تواند خطرناک باشد؟  با تشکر

آیا درد کشاله ران از علایم بارداری است؟

احساس درد در کشاله ران دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد، آسیب دیدگی، انجام حرکات سنگین ورزشی، آرتروز، کیست تخمدان و یا عفونت ادراری هر کدام می توانند دلیلی برای احساس درد در کشاله ران شود. اما دلیل دیگری که در رابطه با احساس درد در کشاله ران وجود دارد، بارداری است. در دوران بارداری به دلیل بزرگ شدن رحم، برخی از عضلات در ناحیه شکمی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت کشیده می شوند و می تواند سبب بروز درد در کشاله ران مادر باردار باشد. برخی از مادران در دوران بارداری خود ممکن است این درد را احساس نکنند  اما برخی دیگر به گلایه از این احساس درد بپردازند.

درد در کشاله ران در دوران بارداری شبیه به فرورفتن شیی تیز در یک طرف و یا هر دو طرف ناحیه شکمی و کشاله ران ران باشد. در دوران بارداری ممکن است حرکات ناگهانی موجب اسپاسم عضلانی و احساس درد شدید در کشاله ران شود. همچنین این درد ها می تواند بسیار شبیه به احساس درد در عضلات در هنگام کار شدید باشد.

درد ران پا در اوایل بارداری

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام اگر لکه بینی ندارید مشکلی وجود ندارد دردهای پریودی و درد کشاله ران که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است و جای نگرانی ندارد بهتر است استراحت کافی داشته باشید. درد کشاله ران در خانمهای باردار موضوعی شایع می باشد که بیشتر به علت کشیدگی عضلات و لیگامانهای لگنی به علت بزرگ شدن رحم، اتفاق می افتد .

مطلب پیشنهادی: شایع ترین علل درد کشاله ران چپ در زنان و راه تشخیص و درمان

تیر کشیدن کشاله ران سمت چپ در بارداری

تیر کشیدن کشاله ران سمت چپ در بارداری

در هر طرف از شکم یک جفت رباط گرد رحمی وجود دارد، لیگامان های گرد رحمی از طرفین های رحم آغاز می شود و رحم را به لگن وصل می کند  و سپس به سمت داخل ران کشیده می شود. با بزرگ شدن رحم در دوران بارداری این لیگمان ها کشیده می شوند و سفت تر و باریکتر می شوند. این موضوع می تواند دلیل تیر کشیدن کشاله ران در بارداری باشد.

درمان درد در کشاله ران در بارداری

برای قبل تحمل کردن درد در کشاله ران در بارداری تغذیه مناسب و همچنین انجام برخی از تمرینات ورزشی می تواند مثمر ثمر باشد. مراقبت از کایروپرکتیک نسز در درمان درد در کشاله ران موثر است.

در چه مواقعی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

  • اگر احساس درد شدید بیشتر از یک دقیقه طول کشید.
  • تب و لرز
  • احساس درد در هنگام دفع ادرار
  • ناتوانایی در راه رفتن

گرفتگی عضلات در اوایل بارداری

اين حس تقريباً چيزي شبيه گرفتگي در دوران قاعدگي است. گرفتگي مي‌تواند از خفيف تا شديد متغير باشد. برخي زنان هفت روز پس از تخمك‌گذاري اين حس را تجربه مي‌كنند. هنگامي كه تخمك بارور شده در ديواره رحم جاي مي‌گيرد، گرفتگي و اسپاسم‌ها به تدريج آغاز مي‌شود. از آنجا كه رحم بايد به تدريج بزرگ شود تا بتواند ۹ ماه جنين را در خود نگه دارد، اين پروسه نيز مي‌تواند موجب اسپاسم و دل درد بشود. در اكثر مواقع اين گرفتگي‌ها و اسپاسم‌هاي عضلاني رحمی در دوران بارداري طبيعي است و هيچ خطري جنين را تهديد نمي‌كند.

درد رحم، درد كمر و درد مهبل (واژن) نيز از انواع اين گرفتگي‌هاست. زناني كه نوزادان آنها دو و يا چندقلوست، اين دردها را بيشتر احساس مي‌كنند و گاه اين دردها در كشاله ران و لگن نيز به وجود مي‌آيد. اين دردها زماني شديدتر مي‌شود كه خانم باردار از حالت نشسته و يا خوابيده تغيير موقعيت داده و مي‌ايستند و گاه با راه رفتن متوقف مي‌شود. يكي از روش‌هاي مناسب در مبارزه با اين نوع اسپاسم‌ها، تقويت ماهيچه‌های جدار شکم با ورزش است. در اكثر مواقع ضعف عضلات اين دردها را تشديد مي‌كند.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام من هنوز ۴ روز مونده به پریودیم لکه دیدم من قبلش یعنی ۱۲ پریودیم ای یو ای انجام دادم که حامله شم اما لکه دیدم ودرد تخمدانودرد کشاله ران هم دارم به نظر ما من حامله ام یا میخواهم پریود شم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *