توده هیپواکو

آیا توده هیپواکو در سینه | درمان توده هیپواکو چیست؟

گاهی هنگام معاینات دوره‌ای یا طی سونوگرافی و ماموگرافی، توده‌هایی در سینه خانم‌ها تشخیص داده می‌شود که ممکن است آنها را نگران و ناراحت کند، توده هیپواکو به هر دلیلی و در هر قسمت بدن می تواند تشکیل شود که خوشبختانه در اکثر موارد بی خطر است. اما دکتر رویا تقی‌پور می‌گوید این توده‌ها می‌تواند خوش‌خیم یا بدخیم باشد و به محض تشخیص وجود توده نباید به بدخیم بودن آن فکر کرد، چون همه توده‌هایی که در سینه ایجاد می‌شود، بدخیم نخواهد بود.

توده هیپواکو چیست؟

توده هیپواکو بافتی است که در بدن انسان نسبت به حالت طبیعی متراکم تر و فشرده تر است. پزشکان برای تشخیص این توده از سونوگراقی استفاده می کنند و با استفاده از اسکن اولتراسوند و واکنش توده به این امواج، از وجود آن در بدن فرد مبتلا با خبر میشوند.

تشخیص توده هيپواكو در سينه

پزشکان از روش های زیر برای تشخیص توده هیپواکو در بیماران استفاده می کنند:

  1. سی تی اسکن
  2. اسکن MRI
  3. انجام ماموگرافی
  4. گرفتن نمونه بیوپسی
  5. دریافت آزمایش خون

دلایل بروز توده هیپواکو

نمونه های خوش خیم توده هیپواکو به دلایلی که در ادامه بیان میشود می تواند بروز پیدا کند، اما باید بدانید که  در حالت بدخیم این توده دارای ویژگی های متفاوتند  و معمولا دارای عمق بیشتری نسبت به گستردگی خود دارند و یک کانال گسترده تشکیل می دهند. اما دلایل بروز نمونه های خوش خیم :

  • عفونت
  • تروما
  • شرایط التهابی مانند: آبسه، رباط کوپر، ماستیت و….
  • متاپلازی آپوکرین
  • نکروز چربی
  • فیبروآدنوم
  • اسکار رادیال
  • اسکلروز آدنوز
  • ضایعات سلول های اسپیندل
  • و …..

توده هیپواکو در دیگر اعضای بدن مانند کبد، کلیه، رحم و … نیز ممکن است تشکیل شود.

مطلب پیشنهادی: درمان گیاهی توده هیپواکو یا فیبروکیستیک پستان

درمان توده هیپواکو چیست؟

روش های درمانی متفاوتی برای درمان توده هیپواکو وجود دارد. پزشکان در درجه اول به بیمار توصیه می کنند که بدون استرس و واهمه صبر کند تا نحوی عملکرد توده را به خوبی بررسی کنند. در مواقعی ممکن است توده بصورت خود به خود کوچک شود و از بین برود. در غیر این صورت پزشکان ممکن است از روش عمل جراحی برای برداشتن توده استفاده کنند.

این عمل های جراحی حتی ممکن است بدون وجود برش انجام شود و معمولا پزشکان از روش های لاپروسکوپی و یا آندوسکوپی استفاده می کنند.

تخریب نیز یکی دیگر از روش های درمانی توده هیپواکو است که در آن با استفاده از جریان الکتریکی توده را کوچک می کنند.

پرتو درمانی و شیمی درمانی از جمله درمان هایی است که در مراحل پیشرفته بیماری از آنها استفاده میشود.

توده هيپواكو در سينه این جراح و متخصص زنان و زایمان توضیح می‌دهد: خانم‌ها ممکن است در سال‌ها و دوره‌های مختلف زندگی‌شان با چنین توده‌های خوش‌خیمی روبه‌رو شوند که بیشتر به تغییرات هورمونی دوران عادت ماهانه‌شان بستگی پیدا می‌کند.

افرادی که یکی از بستگان درجه اول‌شان در سنین قبل از یائسگی دچار سرطان پستان شده‌، بررسی دقیقتر را باید پنج سال زودتر از زمانی شروع کنند که توده تشخیص داده شده است.

وی می‌افزاید: گاهی به علل مختلف، مجاری‌‌ای که ترشح دارد، بسته خواهد شد و در نتیجه ترشحات جمع می‌شود و به شکل کیست خود را نشان می‌دهد. بسیاری از این کیست‌ها هیچ درد و نشانه‌ای ندارد و ممکن است هنگام معاینه لمس شود.

برخی دیگر از انواع آنها هم می‌تواند با درد همراه باشد یا ممکن است طی معاینه و براساس میزان ترشحاتی که در کیست جمع شده، فرد احساس کند کیست نسبت به ماه قبل بزرگ‌تر شده که همه این موارد هم موجب نگرانی می‌شود، اما با اقدامات موثر و مناسب می‌توان احتمال بروز هرگونه مشکلی را در این زمینه کاهش داد.

اگر فهمیدیم توده داریم چیکار کنیم؟

بعضی وقت‌ها احساس ترس و نگرانی باعث می‌شود خانم‌ها معاینات دوره‌ای را کنار بگذارند تا به خیال خودشان با آرامش بیشتری زندگی کنند، اما این کار نه تنها باعث آرام‌تر شدن فرد نمی‌شود بلکه حتی ممکن است خطرات جدی‌تری به دنبال داشته باشد.

بر همین اساس دکتر تقی‌پور به خانم‌ها توصیه می‌کند هر ماه خودشان، سینه‌ها را به طور دقیق معاینه کنند و البته می‌گوید بهترین زمان انجام این معاینه، در دوره عادت ماهانه است.

این متخصص زنان و زایمان تاکید می‌کند: در صورتی که طی معاینات، توده‌‌ای غیرعادی لمس شود، باید برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید ولی اگر هیچ مورد غیرطبیعی‌ای وجود نداشت، کافی است سالی یکبار توسط پزشک نیز این معاینات را انجام دهید.

وی با تاکید بر این که حتی اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد باز هم خانم‌ها باید سالی یک بار از سوی پزشک معاینه شوند، ادامه می‌دهد: چنین معاینه‌ای درباره کسانی است که مشکلی میان بستگان درجه اول‌شان وجود نداشته باشد، اما افرادی که یکی از بستگان درجه اول‌شان در سنین قبل از یائسگی دچار سرطان پستان شده‌، باید پنج سال زودتر از زمانی که آن توده تشخیص داده شده، بررسی دقیق‌تر را شروع کنند. به عبارت دیگر، در این افراد بررسی باید زودتر انجام شود.

افزایش اندازه توده‌ها

گاهی اندازه توده‌هایی که در سینه‌ وجود دارد، افزایش می‌یابد و با این که توده‌ای خوش‌خیم است، با افزایش اندازه موجب نگرانی فرد می‌شود. بعضی وقت‌ها هم باعث می‌شود این سوال برای فرد پیش بیاید که این توده واقعا خوش‌خیم است یا نه؟

دکتر تقی‌پور در این‌ باره توضیح می‌دهد: در صورتی که خانم‌ها توده‌ای در سینه‌شان پیدا کنند، حتما باید به پزشک مراجعه کرده، براساس نظر او اقدامات تشخیصی و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. در این شرایط براساس سن و سال فرد درباره تشخیص توده، تصمیم‌گیری می‌شود به طوری که برای خانم‌هایی که سن‌شان بالاتر از ۴۰ سال است، توصیه می‌شود سونوگرافی و ماموگرافی با هم انجام شود و در سنین کمتر از ۴۰ سال، فقط سونوگرافی توصیه می‌شود.

 

درمان توده هیپواکو چیست

این پزشک متخصص می‌افزاید: براساس نتایج سونوگرافی اگر توده کیستیک باشد، فرد باید سه ماه بعد هم سونوگرافی را تکرار کند و در صورتی که مشخص شود توده پایدار بوده و اندازه‌اش در حال افزایش است، حتما باید آسپیره شود که این روش هم تشخیصی است و هم درمانی؛ به این معنی که مایع کیست با بی‌حسی موضعی و تحت راهنمایی سونوگرافی با سوزن خارج می‌شود.

در صورتی که وجود توده‌های سینه بموقع تشخیص داده و اقدامات لازم انجام شود، میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و جراحی‌های وسیع و درمان‌های سخت و دشوار به حداقل می‌رسد.

کدام توده‌ هیپواکو به جراحی نیاز دارد؟

قرار نیست هر توده‌ای که در سینه لمس می‌شود، به جراحی نیاز پیدا کند. بعضی انواع توده‌های پستانی را باید با جراحی خارج کرد و برخی دیگر چنین شرایطی ندارد. دکتر تقی‌پور درباره توده‌هایی که به جراحی نیاز پیدا می‌کند و باید از بدن فرد خارج شود، چنین می‌گوید: اگر مایع کیستی را بکشیم ولی کیست دوباره عود کند و مجدد تشکیل شود، توصیه می‌کنیم فرد جراحی شود و کیست و جداره کیست به طور کامل از بدن او خارج شود. در صورتی که حین «آسپیراسیون» و زمانی که می‌خواهیم با سوزن مایع کیست را خارج کنیم، هیچ مایعی خارج نشود و توده جامد باشد هم به گفته این متخصص زنان و زایمان باید آن را برداریم.

کیست‌ها زمینه‌ساز سرطان می‌شود یا نه؟

به محض اینکه وجود توده یا کیستی در سینه تائید شود، این سوال پیش می‌آید که آیا کیست‌ها و توده‌های پستان می‌تواند عاملی برای بروز سرطان باشد؟ این یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که معمولا در ذهن خانم‌ها می‌چرخد و دکتر تقی‌پور در پاسخ آن می‌گوید: احتمال این که چنین کیست‌هایی زمینه‌ساز سرطان پستان شود، بسیار کم است و به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت روبه‌رو شدن با چنین مواردی پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

این متخصص زنان و زایمان می‌افزاید: وجود چنین توده‌ها و کیست‌هایی میان خانم‌ها شایع است و با توجه به این که اغلب بر اثر هورمون‌ها ایجاد می‌شود، در خانم‌هایی که در سنین باروری هستند، تخمدان‌هایشان فعال است و این هورمون‌ها را دارند، احتمال ایجاد‌شان زیاد خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت معاینات دوره‌ای و تشخیص به توده‌های سینه، یادآور می‌شود: در صورتی که وجود توده‌های سینه بموقع تشخیص داده و اقدامات لازم انجام شود، میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و جراحی‌های وسیع و درمان‌های سخت و دشوار به حداقل می‌رسد. به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌ها معاینات دوره‌ای، انجام سونوگرافی و ماموگرافی و مراجعه به پزشک برای کنترل دقیق‌تر را در نظر داشته باشند.

منبع خبر : jamejamonline

اشتراک‌گذاری
131 نظر
  1. سلام خسته نباشید
    درسونوگرافی سینه ای که انجام دادم جواب به این شرح بود
    اکوژنیستی لبولهای ساختمانی ونسوج گلاندولارطبیعی است
    تغیرات فیبرو کیستیک درهردوپستان بصورت کیستهای پراکنده وکوچک به قطر(mm6-3)دیده می شودBIRADS2
    درحاشیه آرئول راست درساعت۱۰ توده solidهیپواکویی به قطر(mm7*14)بامارژین منظم ودرفاصله۱cmازحاشیه آرئول چپ درساعت۱۰نیز توده هیپواکوی دیگری بانمای مشابه به قطر(mm7*14)دیده شدBIRADS3
    درنواحی اگزیلاری دوطرف ضایعه ای مشاهده نگردید
    F/Uشش ماه دیگر توصیه میگردد
    میخواستم ببینم مشکلی هست

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد توده های فیبروکیستیک جزء توده های خوش خیم پستان می باشند.

  2. درسونوگرافی سینه که انجام دادم درسمت راست سینه ام دوتوده هیپواکووجودداره که خوش خیم هستن چیواربایدبکنم

    1. اگر خوش خیم است نیاز به پیگیری وجود ندارد.

      1. سلام سونوگرافی که انجام دادم نوشته وضعیت پوست نیپل وبافت ساب کوتانه در پستانها نرمال است کانون هایپو اکو ovaiبا حدود مشخص لوبوله به ابعاد ۳۲٫۱۱mmبه فاصله ۶mmاز سطح پوست وحدود۳cmاز نیپل در ساعت ۱۱پستان چپ رویت میگرددBIRADS_3 وسونوگرافی ۱ماه بعد انجام شود مشکل من چیه سنمم ۲۴ است

  3. سلام ۳۷ سالمه تو سونو سینه مشخص شد که تو هر دو سینه کیست ساده دارم و در سینه چپ یک ناحیه هایپو اکو با حدود مشخص به ابعاد ۷*۳/۵میلیمتر.میخواستم ببینم این هایپو اکو خطرناکه؟نیاز به نمونه برداری داره؟

    1. سلام خیر معمولا این توده ها خوش خیم هستند بهتر است با پزشک جراح بیماری های پستان نیز مشورت داشته باشید.

      1. سلام روزبخیر
        من ۲۲سالمه و مجرد هستم
        دوسال پیش فهمیدم ک توسینه چپم ی فیبروآدنوم دارم ب تشخیص دکتر چون بزرگ بود جراحی کردم
        شیش ماه بعدسونوگرافی دادم فهمیدم توهمون سینم ی کیست هس دکترم گفت ک جای نگرانی نیس دارومصرف کردم
        ولی بازم سونودادم فهمیدم ک ایندفعه ی توده هیپواکو دارم
        خواستم ببینم بایدچیکارکنم خیلیم درد دارم

  4. سلام خسته نباشین من‌یه توده توسینم داشتم رفتم‌سونوگرافی گفت احتمالا شیرجمع شده داخل سینت امروز که دست زدم سایزش ایناتغییرنکرده ولی یه‌کوچولودیکه چسبیده‌بهش ازبغلش درومده بعد ۸ماه هم هست شیرمیدم وپریودمیشم فقط ۳ماهه اول نشدم میشه راهنمائی بفرمایین

    1. سلام نگران نباشید این مسئله در دوران شیردهی طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  5. سلام .۲۹ ساله و مجرد هستم بخاطر درد سینه شدیداز ۱هفته تا ۲هفته قبل پریودی به دکتر مراجعه کردم سونو سینه نوشت که نتیجه اش این بود ک هدر هر دو سینه ۵تا کیست ساده وجود داره و یه توده هایپو اکو با اندازه ۶*۴*۵م م هم در سینه چپ دیده شده من واقعا دوشبه فهمیدم و انگار دنیا تو سرم خراب شده میشه بگید این توده چیه و چیکارش باید کرد

    1. سلام احتمالا جزء توده های خوش خیم پستان می باشد اما برای بررسی بیشتر به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید .

  6. سلام دختری ۳۱ ساله هستم.در سونوگرافی یه توده هیپواکو با حدود مشخص ۸*۲۲ mm در سینه چپم تشخیص داده شد.در مورد سرطانی بودن یا نبودن آن نگرانم.بی زحمت راهنماییم کنید.

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد اما بهتر است برای اطمینان به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید .

  7. سلام من ۲۶ساله و متاهل هستم از هفده سالگی توده فیبروآدنوم در سینه داشتم متاسفانه به دلیل راهنمایی نادرست پزشک جراح بااینکه کمتر از دوسانت بودن جراحی کردم..الان هم ۶تا توده در سینه چپ و راستم مشاهده شده که بزرگترینش به ابعاد ۴۰*۲۰ mm هستش مابقی کوچیکترن.پزشک جراح پستان توصیه کردن که فقط بزرگترینشون رو جراحی کنم.من اصلا آدم استرسی نیستم واگه سرطان هم باشه مقابله میکنم .نظر شما چیه درباره این توده ها..

    1. سلام این توده ها خوش خیم هستند و کوچک نیازی به جراحی وجود ندارد .

  8. سلام. خسته نباشید. در ربع خارجی پستان راست توده بیضوی با حدود مشخص و ولوله به دیامتر ۲۳ mmمشاهده شده. این مورد چیست؟

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید .

      1. سلام روزبخیر
        من ۲۲سالمه و مجرد هستم
        دوسال پیش فهمیدم ک توسینه چپم ی فیبروآدنوم دارم ب تشخیص دکتر چون بزرگ بود جراحی کردم
        شیش ماه بعدسونوگرافی دادم فهمیدم توهمون سینم ی کیست هس دکترم گفت ک جای نگرانی نیس دارومصرف کردم
        ولی بازم سونودادم فهمیدم ک ایندفعه ی توده هیپواکو دارم
        خواستم ببینم بایدچیکارکنم خیلیم درد دارم

  9. سارا آل جلیل خانمی ۳۸ ساله و متاهل هستم .
    تصویر ضایعه هایپر اکو با فوکوس های کلسیفیه ریز به سایز ۹*۷ م م و در عمق ۵ م م از سطح پوست در ساعت ۶ برست راست به فاصله حدودا ۱۵ م م از نیپل رویت شد.فلوی عروقی عمدتا در قسمت سنترال آن دیده می شود.حدود صایعه مشخص است.شواهد درگیری بافت های اطراف رویت نشد .فیبرو آدنوم مطرح است .
    برست چپ نرمال است

  10. سلام خانمی ۳۲ ساله هستم.مدت ۷ساله که یه توده خوش خیم توسینم هست.سایزش ۲۵ م م وتغییری نکرده.ولی توسونو اخیر نوشته بیش ازسه لوبولاسیون ونمونه برداری پیشنهادشده.بخاطرشیردهی نبوده؟چون تازه بچه ازشیرگرفتم.من نمیخوام نمونه بدم خیلی میترسم.اشکال داره اگه ندم.توده توسونو هنوزم خوش خیمه.میشه فقط باسونو یا ام ار آی کنترل بشه؟ممنون ازپاسخگوییتون

    1. سلام با توجه به اینکه تازه دوران شیردهی را به اتمام رسانده اید این مسئله طبیعی است و نیازی به نمونه برداری نیست.

  11. با سلام در سونوگرافی بنده نوشته شده کیستی به قطر ۶ م م در ساعت ۱۰_۱۱ پستان چپ به فاصله حدود ۸ سانتیمتر از نیپل دارای ندول هیپر اکوی داخلی به قطر ۴م م بوده .این موضوع چه مفهومی دارد لطفا توضیح بفرمائید.

  12. من دیروز سونوگرافی گردم یه توده ایزواکودر با جداراکوژن به قطر ۱۱میلی وجود داره، جراح عمومی رفتم گفت چیز مهمی نیست و سه ماه دیگه یه سونو بده، نظر شما چیه

    1. طبق دستور پزشک معالج خود ۳ ماه دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  13. سلام. خواهش میکنم جواب بدید
    خواهرم ۳۲سالشه ،سونوگرافی سینه رفته و دکتر اینطور تشخیص دادن:
    یک ندول بیضی شکل هیپواکو با حاشیه میکرولوبوله و محور موازی پوست ب ابعاد
    ۷*۱۱/۵ میلی متر در ناحیه رترو آئولار برست چپ مشهود است(BIRADS4A) بررسی بیشتر با FNA توصیه میشود…

    ایا خطرناکه این توده ؟ این توده سرطانی است؟

    1. سلام به این شکل نمی توان نظر قطعی را داد باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه کنند.

  14. سلام. من مدتیه سمت راست سینه‌ی راستم یه غده لمس میکنم. رفتم دکتر و رفتم سونو دادم. با توجه به نتایج سونوی زیر میخواستم بدونم مشکل من چیه؟ و این غده ها چی هستن؟ چرا درد میکنن؟ بعضی وقتا درد میکنن خیلی زیاد.
    جواب سونو به شرح زیر بود:

    سونوگرافی: پستانها+آگزیلری دو طرف+ الاستوگرافی
    تغییرات فیبروکیستیک خفیف و منتشر به صورت Mottled & echogenic fibro glandular tissue در هر دو برست مشهود است. در پستان راست دو ناحیه هایپواکو Well defined با مرکز اکوژن (intra mammary lymph node) به ابعاد ۴/۵*۷/۵mm و ۶/۵*۳mm (ساعت ۷cm-10 نیپل) مشاهده میشود.
    توده Solid در پستان ها مشاهده نشد. شواهدی به نفع داکتال اکتازی مشاهده نمی شود.
    در ناحیه رتروآرئولر پستان ها تودهای دیده نشد. ضخامت پوست پستان ها طبیعی میباشد.
    لنف نود پاتولوژیک در آگزیلری دو طرف مشاهده نشد.

    1. سلام توده های فیبروکیستیک پستان جزء توده های خوش خیم پستان می باشند جای نگرانی وجود ندارد.

  15. سلام. ۴۲ سالمه. در سونوگرافی های قبلی فقط کیست ساده در سینه هام وجود داشت ولی در سونوگرافی که امروز انجام دادم یک کیست حاوی سپتوم به ابعاد ۷*۹٫۵ mm در ربع تحتانی خارجی ساعت ۴ و یک ضایعه هیپواکوئیک مدور به ابعاد ۳٫۵*۵ mm در ربع فوقانی ساعت ۲ سینه راستم مشاهده شده. به شدت نگرانم. اینا خطرناک هستند ؟؟؟؟ لطفا پاسخ بدید. ممنونم.

  16. سلام من یک توده سولیدهایپو اکوباابعاد۴در۷درسینه چپم درساعت ۱ اریولار مارژین دارم b3وخیلی نگرانم لطفا راهنمایی بفرمائید دلیل نمونه برداری لازمه یانه

  17. سلام من ۳۳ سالمه و مهرماه با سنوگرافی متوجه شدم یه توده ۳سانتی در سینه سمت چپم هست البته ۱۱ تا فیبروادنومهای بسیار کوچیک هم در سینه سمت چپ دارم اما دکترها گفتند خوش خیمه و نیاز به هیچ درمانی نداره اما باگذشته۴ماه این توده نصفه سینم رو گرفته و دچار خارشهای زیاد و جوشهای ریز شده و الان ۲هفته است که بعضی اوقات ترشحات سفید و بعضی وقتها قهوا ای اما خیلی کم داره آیا اینها نشانه بدخیم بودنه؟

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود و از نظر هورمون پرولاکتین نیز باید بررسی شوید.

  18. سلام من ۳۳ سالمه و مهرماه با سنوگرافی متوجه شدم یه توده ۳سانتی در سینه سمت چپم هست البته ۱۱ تا فیبروادنومهای بسیار کوچیک هم در سینه سمت چپ دارم اما دکترها گفتند خوش خیمه و نیاز به هیچ درمانی نداره اما باگذشته۴ماه این توده نصفه سینم رو گرفته و دچار خارشهای زیاد و جوشهای ریز شده و الان ۲هفته است که بعضی اوقات ترشحات سفید و بعضی وقتها قهوا ای اما خیلی کم داره آیا اینها نشانه بدخیم بودنه؟

  19. سلام من ۳۶سالم و مجردم .در آزمایش سونو نوشته یک توده هایپواکو ماکرولوبوله به ابعاد ۱۰*۱۶ mm در ساعت ۳ پستان سمت چپ(محل لمس برجستگی توسط بیمار) دیده میشود که مطرح کننده توده های probably benign مانند فیبر آدنوم می‌باشد.
    نمای دیواره های توراکس واگزیلا طبیعی است
    اکستازی مجاری دیده نمیشود.
    لنف نود با نمای پاتولوژیک در دو طرف دیده نمیشود.
    خواهشا بگید آیا این توده خوش خیمه و عمل نیاز داره یا خیر؟

    1. سلام خیر نیازی به عمل جراحی نیست.

  20. سلام یک توده هایپواکو وبیضی شکل به ابعاد ۱۷mmایا این توده خطرناک است و باید چیکار کنم

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی شود.

  21. باسلام.. خانومم با درد ک ا ناحیه سینه داشت ب پزشک مراجعه کردو با انجام ماموگرافی و سونوگرافی مشخص شده ک توده هیپواکوئیک و هیپراکوییک ب ابعاد۱۴*۳۱دیده شده ممنون میشم اگه راهنمایی کنید راجب سرطانی بودن این مشکل یا ن …؟ ممنون

  22. کلثوم عبداله زاده پاسخ

    با عرض سلام من ۳۷سالمە و این جواب سونوگرافیمە لطف میکنید بهم بگید مشکلم چیه؟ندول هموژن و هیپواکو به ابعاد ۳/۷ و ۸/۴در ساعت ۶پستان است در فاصله ۳ سانتی متری از نیپل و ۷میلیمتری از سطح پوست ، بدون اسپیکولاسیون و کلسیفیکاسیون ، دارای edge shadow و enhancement خلفی با نمای ضایعات benign مشاهدە میشود.
    کیست سادە و اکوفری ۴/۵میلیمتری در ساعت ۱۲پستان سمت چپ قابل روئیت است.

  23. سلام ببخشید من سونوگرافی دادم توی سونوم اینو نوشته :تصویر دوتودهسالیدهیپواکوباحدودمشخص ب فرم بیضی ب ابعاد۶*۲۰ mmدرعمق۴mmاز سطح پوست وتوده مشابهی ب ابعاد۶*۱۴ mmدرعمق ۶mmاز سطح پوست هردودرموقعیت ساعت ۱۱بانمای ضایعات (B3)Benign. خطرناکه میشه راهنماییم کنید؟؟؟

  24. سلام وقت بخیر خسته نباشید خانم دکتر
    ۲۶سالمه ی بچه ۲سال ونیم دارم ک ۶ماه بیشتر شیر نخورد.
    اینم جواب سنو,دربرست چپ تصویر یک توده هیپواکوباحدودمشخص به ابعاد ۹*۱۹میلیمتردرساعت ۳وبه فاصله ۱سانتی متری از نیپل,یک توده هیپواکو دیگر به ابعادتقریبی ۸٫۵*۱۰میلیمتر وحاوی کلسیفیکاسیون مرکزی به ابعاد۲*۲وبه فاصله ۴سانتی متری ازنیپل درساعت ۳ونیزدوتوده هیپواکو به سانتی متر۷*۹٫۵و۵٫۵*۱۱میلیمتر درساعت ۳و۵وبه فاصله ۳سانتی ازنیپل دیده می شوند

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید .

  25. سلام ببخشید من دیروز سونو انجام دادم که گفته شد یه توده هیپو اکوی بیضی شکل با حدود مشخص به ابعاد ۱۹/۸×۱۰/۳ میلیمتر در ساعت ۱۲ سمت چپ مشهود است بردم دکتر متخصص جوابو دیدگفتش سه ماه دیگه برو دوباره سونو به نظر شما به همین جواب اکتفا کنم یا پیش متخصص دیگه هم برم ؟؟؟

  26. سلام خسته نباشید من تازه سونوگرافی سینه رفتم نوشته تصویر توده هایپو اکوو ماکرو لوبوله به ابعاد۲۱در ۹و نیم mmدر محل ساعت ۲در مجاورت نیپل در پستان چپ مشهود است و تصویر توده مشابه به ابعاد ۹.۵*۲.۹ mmدر محل ساعت ۶در مجاورت نیپل در پستان سمت چپ مشهود شد پوست و نیپل نمای طبیعی دارد.

  27. سلام ببخشد من ۳۹ سالمه در سونوگرافی سینه که انجام دادم متن ان اینگونه هست .تصویر توده هایپو اکوو ماکرولوبوله به ابعاد ۲۱.۹.۵mmدر محل ساعت ۲در مجادرت نیپل در پستان چپ مشهود است که مطرح کننده ضایعات خوش خیم(فیبروادنوم)میباشد .و تصویر توده مشابه به ابعاد۹.۵*۲.۵ mmدر محل ساعت ۶ در مجاورت نیپل در پستان سمت چپ مشهود شد پوست و نیپل نمای طبیعی دارد ایا به نظر شما خطری دارد؟

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  28. در سونوگرافی سینم پستان سمت چپ توده هیپواکوی استروژن با حدود نسبتا شارپ به اقطار ۶/۸*۱۴/۲ میلیمتر مشاهده شده نظر شما چیه؟؟ خیلی ممنون میشم اگه جواب دهید البته کیست ریز به قطر ۳_۴میلیمتر به تعداد زیاد هم مشاهده شده

  29. سلام توده ی هایپواکو ماکرولوبولر با کلسیفیکاسیون های ریز به ابعاد ۵×۱۰mm با birad2 در پستان چپ خطرناکه؟

  30. سلام جهانخواه ۵۶ساله هستم، جواب سونوگرافی پستان راست توده هیپواکو ب ابعاد ۱۰×۶،۵میلی‌متر در زیر پوست باحدود مشخص دیده میشود احتمال کیست غدد سبابه کمپلیکه و یا کالکشن زیر جلدی مطرح است.میخواستم ببینم مشکلی هست؟؟؟

  31. پستان چپ تصویر یک ضایعه کیستیک دارای بخش سالید فاقد فلوی عروقی وسطح مایع به ابعاد ۳۲×۴۳×۲۳mm مشهود است که ب نفع کالکشن یا هماتوم در حال جذب یا کیست کامپلیکه میتواند باشد
    درمجاورت مدیال ضایعه مذکور دوناحیه هایپو اکو آواسکولار به ابعاد ۱۴×۹mm و۱۲×۸ نیز مشهود است
    چندین کیست کوچک با حداکثر دیامتر درساعت ۷-۶ پستان چپ مشهود است
    ایا خطر ناک است یا نه
    نیاز به جراحی داره راهنمایی کنید

    1. باید برای بررسی بیشتر به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید .

  32. سلام علی زاده ۳۸ ساله هستم چن ماهه با درد زیاد سینه راست مواجه بودم که با مراجعه به دکتر و انجام سونوگرافی نتیجه یه کیستیک به ابعاد ۷*۱۳ در mid zone ساعت ۹ برست راست دیده میشود توده هایپواکو با حدودلوبوله به ابعاد ۹*۱۵ در min zone ساعت ۱۰ برست راست دیده میشود.الان این توده خوش خیم هس یا بدخیم؟ عمل جراحی نیاز هس یا نه؟
    خیلی نگرانم اگه میشه زودتر جواب بدین

  33. سلام خواهشا جوابمو بدین مادرم خیلس استرس داره و همش گریه میکنه
    سنوگرافی و مامو گرافی انجام داده جواب ماموگرافی این بودکه:
    در سینه چپ تصویر توده سالید هیپواکو با حدود صاف و منظم یا اورینتیشن افقی محاذات ساعت۳ باسایز۲۲*۱۱مشاهده شد
    ممنون میشم جواب بدین

  34. سلام ۳۵ ساله هستم
    سونوگرافی سینه و زیر بغل انجام دادم
    نتیجه بدین شرح
    در لترال برست راست توده هیپو اکو با حدود واضح و قسمت مرکزی هیپراکو و با ابعاد۷/۳*۴/۵ مشاهده شد.
    در زیر بغل راست لنف نود ۱۸/۳میلیمتری و درچپ ۱۶ میلیمتری مشاهده شد.
    اینا خطرناک هستند?
    لطفا جواب بدین خیلی نگرانم.

  35. سلام درسینه چپم هیپو اکوو۱۴،۲۱دیده شده گفتن باید بیوپسی کنم توروخدا راهنمایی کنین

  36. سلام
    همسرم سونوگرافی داده و جواب ازمایش این بوده
    یک توده ایزو تاهیپوالوبوله(تعداد لوبولاسیون بیشتر از سه عدد) با حدود منظم حاوی چند کانون میکرو کلسیفیه ظریف به ابعاد تقریبی ۹*۱۹ در ساعت ۱۲ پستان راست فاصله ۷ cm از نیپل میباشد

    لطفا راهنمایی کنید همسرم خیلی نگران هستش راجع به سرطانی بودنش
    ممنون

  37. سلام دختر۲۰سالم در سونوگرافیم اینجوری نوشته شده تصویرکانون هایپواکو بانمای توبولار وlrregularبه دیامترmm15*9 درساعت ۱پستان راست روئت شد ک مطرح کننده papilomaداخل مجرا در درجه نخست میباشد باتوجه ب new findingبودن ضایعه b4a محسوب شده . ایا برم برای اسپیره و نمونه برداری؟ یا چیز جدی نیس؟میشه کامل بگید چیه؟

  38. بادرود به شما ،تورخدا بگید جواب این سونو همسرم خطرناکه یه خیر؟یک کیست باحدودلوبوله وپارالل باسطح پوست به ابعاد ۶/۵×۱۸درساعت ۱۰برست سمت چپ درناحیه mid zoneکه دارای یک جز سالیدمیباشد که جز سالید آن هتروژن وحاوی فوکوس های اکوژن میباشد ودربرسی sweوالاستوگرافی stiffnessضایعه ۱۵kpaمیباشد(BI-RADS4A)یکناحیه هایپو اکو بیضوی پارلل با سطح پوست به ابعاد۳×۸درساعت ۹برست سمت چپدرناحیه nearzone مشاهده شد که میتواند مطرح کننده کیست هاوی اکو باشد

  39. سلام سونورفتم بهم اینوگفته ایاخطرناکه،حوالی ساعت ۴-۵کانون solidهیپواکوی بیضی شکل به قطر۱۱٫۱۰٫۳میباشدکه نمای ان بیشتربه نفع ضایعات benignمیباشد

  40. سلام دختر۲۶ ساله هستم بهمن ماه سونو سینه انجام دادم چندتا کیس۶ در هردو سینه داشتم امروز مجددا سونو انجام دادم نوشته توده هایپواکو با حدود لوبوله به دیامتر ۶*۲۱ میلیمتر در ساعت۱ پستان چپ درnearzone رویت شد و توصیه به بیوپسی شده است و کیستهای متعدد simple,septated&debries containing در هردو پستان روئیت شده سایز بزرگترین آنها در هر دوپستان در پستان چپ:کیست حاوی سپتا۵*۱۰میلیمتردر ساعت۱۲ و مولتی سپته۳*۹ در ساعت۴
    پستان راست: کیست حاوی دبری ۴*۶ میلیمتر در ساعت۱۰ و مولتی سپته۳*۱۵میلیمتر در ساعت ۹ دیده شده اینها بدخیم نیستن؟

  41. سلام من ۷ماه پیش سونگرافی کردم کاملا طبیعی بود ولی امروز با اینکه اولین روز پریودم بود رفتم ودوباره سونوگرافی کردم که متنش اینجوری بود؛تصویر یک هایپواکو به ابعاد ۵*۸در ناحیه آگزیلاری سمت چپ در ناحیه زیرجلدی وداخل چربی های زیر جلدی مشهود است که در درجه اول مطرح کننده فیبرو آدنوم وبا احتمال کمتر لیپوم می باشد تصویر یک هایپو اکو با حدود مشخص ومنظم وپارالل فاقد میکروکلسفیکاسیون به ابعاد ۳*۶درساعت ۱۱برست چپ به فاصله ۵mmاز سطح پوست و۳cmازنیپل مشهود است BlRADS:2وبقیش عادی بود الان من نه میدونم چمه نه میدونم باید چیکار کنم مدام فقط گریه میکنم??

    1. سلام کیست سینه شما خوش خیم است .

  42. سلام خسته نباشید من امروز سونو‌گرافی انجام دادم
    تصویر یک توده سالیدهیپواکو شبیه فیبروانوم به ابعاد ۹*۲۱ میلیمتر در زون پریفرال حدود ساعت ۳ مشاهده شد.
    تصویر یک لنف نود به ابعاد حدود۱۶.۵۷*۵.۵۶ میلیمتر در ناحیه آگزیلری چپ مشاهده شد.
    میخواستم ببینم باید خیلی نگران باشم یا خیر
    مرسی اگه صادقانه جواب بدید

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  43. باسلام،من ۳۰ساله هستم متاهل دارای دو فرزند در سن ۲۵سالگی که متاهل بودم،فهمیدم که در دوتا سینه‌ام توده دارم،از اول دکتر سونو را دید گفت که خوش خیمه، ولی رشد میکنن بزرگ میشن یه بار هم از سینه چپم یکیش رو جراحی کردم در اوردم ،هر ۶ماه یا ۱سال هم میرم کنترل میکنه دارو هم هیچی نمیدن،سوالم اینه ایا ممکنه خوش خیم بعدا بد خیم شه؟؟من باید چیکار کنم تا رشد نکنه؟و چه چیزایی نخورم
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام نگران نباشید احتمال آن ضعیف است.

  44. سلام من خانمی هستم ۴۷ ساله ماموگرافی انجام دادم مشکل خاصی نداشت، اما در سونوگرافی توده هایپواکو با حدود مشخص و ماکرولوبوله، موازی با محور پوست فاقد سایه خلفی به ابعاد ۹*۶*۳ م.م در موقعیت ساعت ۱۰ به فاصله ۶ سانتیمتری از نیپل راست و به فاصله ۱۲ م.م از پوست دیده شد.
    تصویر تعدادی کیست با نمایی ساده بعضا دارای سپتوم ظریف و اکوژن داخلی و همچنین میکرو کیست هایی با توزیع کلاستر بصورت پراکنده در هر دو برست رویت می گردد

    لطفا منو راهنمایی کنید و اگه مشکلی هست بگید؟
    و آیا این توده خوش خیم است یا بد خیم؟

  45. سلام من خانمی هستم ۴۷ ساله ماموگرافی انجام دادم مشکل خاصی نداشت، اما در سونوگرافی توده هایپواکو با حدود مشخص و ماکرولوبوله، موازی با محور پوست فاقد سایه خلفی به ابعاد ۹*۶*۳ م.م در موقعیت ساعت ۱۰ به فاصله ۶ سانتیمتری از نیپل راست و به فاصله ۱۲ م.م از پوست دیده شد.
    تصویر تعدادی کیست با نمایی ساده بعضا دارای سپتوم ظریف و اکوژن داخلی و همچنین میکرو کیست هایی با توزیع کلاستر بصورت پراکنده در هر دو برست رویت می گردد

    لطفا منو راهنمایی کنید و اگه مشکلی هست بگید؟
    و آیا این توده خوش خیم است یا بد خیم؟

  46. باسلام، یه ضایعه هیپو آکو دارای انهانسنت خَلَفی ۱۰/۴ میلیمتر، با نمای فیبر آدنوم در ساعت ۹ ، ۲ سانتیمتر از میپل، وجود دارد با توجه به اینکه خاله بنده دچار سرطان سینه شده و یکی از سینه هاشون نیز بریده و برداشته اند، این موضوع چقدر نگران کننده است و آیا سرطان است یا نه و ناگه هست خوش خیم یا بدخیم، و لطفا راه حل چیست؟؟؟

    1. سلام با توجه به سونوگرافی انجام شده مشکل جدی وجود ندارد و خوش خیم است.

  47. سلام من یه توده هیپواکوبامارژین مشخص ومنظم به ابعاد۱۰/۵×۳/۵توسینه راستمه ودرآگزیلاری دوطرف لنف نودبانمای خوش خیم رویت میشه که ابعادبزرگترین آنهادرسمت راست ۱۵×۴ودرسمت چپ ۱۸×۶میلیمترمیباشد
    باتوجه به اینکه خاهرمم سرطان سینه گرفت وطی چنددوره شیمی درمانی به سختی خوب شدآیااحتمال سرطانی بودن این توده هست؟

    1. سلام خیر زیرا در سونوگرافی خوش خیم گزارش شده است .

  48. باعرض سلام سونوگرافی به شرح زیر می باشد
    درساعت۲پستان چپ لنف نود اینتر امامری به ابعاد ۲×۶میلیمتر که شش ماه پیش نشان پزشکم دادم که ابعادش ۳×۶بود …. درسونو ۶ماه بعد ۲×۶ بود و درساعت۹پستان راست کیست با اینترنال اکو مختصربه قطر ۴میلیمتر ودر ساعت ۱۲پستان راست ندول هیپواکو به قطر۳میلیمتر
    مشاهده شد
    نظر خودرابفرمایید
    ممنون از زحمات شما

  49. سلام
    من ۳۴ ساله هستم. طی سونوگرافی انجام شده یه توده هیپو اکوی solid, موازی با سطح پوست و circumscribed و با border لبوله به ابعاد ۲۹× ۱۳(B4a) در سینه سمت راست مشاهده شده. ممکن است نظر خود را در این باره بیان کنید. ممنون میشم.

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  50. سلام خسته نباشید من توده دارم تو دوتا سینم میرم دکتر کنترل میکنه از اول هم گفته خوش خیمه همیشه هم میگه خطر ناک نیس چند روز پیش رفتم سونوگرافی نشون دادم برام ام ار ای نوشت اینم گفت که خطرناک نیست تودت ولی یه کم بزرگ شده بود.قبلا هم یه بار جراحی کردم پاتولوژی شد خطرناک نبود آیا توده ام خطر ناکه که ام ار ای نوشته برام؟خیلی میترسم راهنماییم کنید

    1. سلام بنده سونوگرافی شما را رویت نکردم و از معاینه بالینی و شرح حال کاملی از شما ندارم و نمی توان به این شکل نظر قطعی داد بهتر بود از خود پزشک معالج خود علت درخواست ام آر آی را جویا می شدید .

  51. سلام خسته نباشید.من ۳۵ سالمه تو سونوگرافی سینه ام نوشته:ضخامت پوست نرمال و منظم، لایه premammary ضخامت و دانسیته و پترن نرمال دارد.در هر دو برست کیستهای متعدد وجود دارد که بزرگترینش ۸ م م هست.در برست راست ساعت ۷ توده هیپواکو با حدود واضح به ابعاد ۱۱/۱*۳/۷ ودر چپ ساعت ۲ به ابعاد ۶/۳*۳/۹ و در ساعت ۷-۸ توده هیپواکو به ابعاد ۱۱*۵/۳هست. کیست ها و توده های سالید در هر دو سمت خوش خیم. به نظرتون خطرناکه این توده ها باید پیگیری بشه یا نه؟؟

    1. سلام همان طور که داخل سونوگرافی ذکر شده است این توده ها خوش خیم هستند .

  52. سلام خسته نباشید من ۳۳سالمه سابقه بیماری سرطانه داریم .مامانم و خواهرم همین طور خاله و عمم .مادر و عمه در اثر بیماری فوت شدن نتیجه سنو من اینه :تغیرات فیبروکستیک در هر دو پستان مشاهده میشود. یک ضایعه هاوی هایپو اکوبا حدود ماکروبوله به ابعاد ۱۴٫۵*۴٫۶ در ساعت ۱۲پستان راست مشاهده شده .توی پستان چب هم به ابعاد کوچک تر بود و چند کیست توی پستان چپ خواهش میکنم خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید تغییرات فیبروکیستیک خوش خیم است و مشکل جدی وجود ندارد.

  53. سلامت من ۳۴سالمه چند وقتی درد از ناحیه سینه داشتم وبعدازمراجعه به پزشک ماموگرافی انجام دادم و به علت اینکه درشهرستان میباشم هنوز بعدازسونو دوباره به پزشک مراجعه نکردم ۰جواب ماموگرافی و میفرستم خواهشمندم راهنماییم کنید.
    دربررسی کلیشه هایmloوcc
    بافت پستانهاfibrofattyبانواحی فیبروگلانت ولار پراکنده میباشد شواهدی ازمیکروکلیسفیکاسیون درحدقابل بررسی دیده نشد یک توده اپاک بادانسیته متوسط وبردرلوبوله ونسبتا نامنظم در کوادران فوقانی خارجی پستان راست دیده میشود(BIRADS IVa)تشخیص بافتی توصیه میشود. لنفادنوپاتی درنواحی اگزیلای هردوطرف دیده شد.

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک متخصص جراحی پستان مراجعه نمایید.

  54. سلام من دختری هستم ۱۹ساله مدتی بود در سینم توده ای رو احساس میکردم بعد از مدتی رفتم دکتر۲بار سونوگرافی انجام دادم ونتیجه
    یک توده هیپواکو ماکرولوبوله در ابعاد۲۷×۱۶که حاوی میکرو کلسیفیکاسیون در زیر ارئول سینه چپ هست
    دکتر نمونه برداری کرد وگفت مشکلی وجود نداره عمل بشه به خاطر این که اندازه توده بزرگه وگرنه مشکلی نداره
    خیلی میترسیم که چیکار کنم
    و این مشکل از چی به وجود اومده
    میشه راهنماییم کنید
    ممنون

    1. سلام نگران نباشید سایز توده بزرگ نیست و نیازی به جراحی ندارید .

  55. تغیرات فیبروستستیک در هر دو پستان دیده شد.
    دو کیست ساده به اقطار Nearzona 2/5mm,3mmm ساعت ۱ در پستان راست رویت شد.
    توده ها یپواکوبا حدود مشخص و محور موازی سطح پوست به ابعاد ۴*۷ در حد فاصل Mide zone-Near zone ساعت۵ درپستان چپ دیده شدBIRADS=3
    ضخامت جلد در هردو Breast طبیعی است
    لنف ادنو پاتی پاتولوژیک در نواحی اگزیلاری دید نشد.

    1. جزء توده های خوش خیم پستان می باشند.

  56. سلا . وقت شما بخیر ازتون خواهششش مینم جواب منو بدید چون بسیار نران هستن
    توی جواب سنو من گفتهدر ساعت ۶-۷ پستان چپ در عمق ۵MM از سطح پوست و فاصله ۳۱MMاز نیپل تصویر یکتودههتروژن و عمدتا SOLID دارای نواحی کیستیک و میکروکلسیفیکساسیون به پراکنده به ابعاد۱۰ و۲۰ MMمشهود است(BIRADS=4(در ناحیه آگزیلاری دو طرف لنفادنوپاتی پاتولوژیک دیده نشد

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد اما برای اطمینان بهتر است به پزشک جراح بیماری های پستان نیز مراجعه نمایید .

  57. سلام دکتروقتتون بخیرببخشین مزاحمتون شدم خیلی نگرانم زندگیم داره سراین مساله خراب میشه خانم دکتر من۲۷سالمه تازه ازدواج کردم رفتم سونوسینه نوشته کیستهامیتوانددراثرتغیرات فیبروکیستیک به وجودامده باشن به ابعاد۷٫۲م. م هس زیربغلم هم چندتالنف نوددیده, شده که پاتولوژیک نمیباشدیعنی چی خانم دکتر خیلی نگرانم

    1. سلام این کیست ها خوش خیم است و جای نگرانی وجود ندارد.

  58. باسلام.همسرم باتشخیصات سونوگرافی
    یک کیست به اندازه ۳mm درساعت ۱۲ zone میانی پستان چپ دیده شد.
    یک توده هایپو اکوی بیضی شکل با مارژین لوبوله وorientationعرضی به اندازه ۱۴mmدرساعت ۸پری آرئولارپستان چپ مشاهده شد که مطرح کننده ضایعات خوش خیم همانند فیبروآدنوم می باشد.BIRADS-3 .آیا نیاز به جراحی دارد؟

    1. سلام خیر نیاز به جراحی نیست این کیست خوش خیم است.

  59. سلام و درود فراوان و تشکر بابت زحمات بی دریغ شما.انشالله خداوند بهتون سلامتی بده.ببخشید مزاحم وقتتون شدم مامان من ۵۷ ساله هستن تقریبا چند هفته پیش متوجه توده در سینه شدن.ماموگرافی و سونو گرافی انجام دادن.طبقه گفته ی فوق تخصص غدد که جواب مامو رو دیدن ۹۰ درصد احتمال توده ی خوشخیم هستن.و دکتر سونوگرافی هم ۹۶ درصد احتمال خوش خیمی و فیبروادنوم دادن.ولی از استرس چند روزه اصلا خواب و خوراک نداریم.میشه شما هم یه نظری به ما بدین لطفا???
    .جواب سونو
    در بررسی انحام شده در هر دو سینه توده ای solid و هیپو اکو باحدود wellDefindو با post shadowمشکوک به ابعاد ۶*۱۱
    در موقعییت ساعت ۱ نسبت بهNipple راست و در ناحیه ی ۴۰ میلیمتر از آن دیده میشود
    در سمت چپ و در ناحیه ی ۲ ساعت نسبت به Nippleچپ و در فاصله ی ۴۰ میلیمتر از آن توده ای solid و هیپو اکو بدون post shadowدر ابعاد ۶*۱۶ میلیمتر دیده میشود
    از لحاظ تقسیم بندی Bi-RADSدر ردیف ۳ قرار دارد .core needle biopysyاز توده سمت راست و چپ پیشنهاد میشود
    غدد لنفاوی غیرپاتولوژیک به قطر ۱۰*۱۶ دیده میشود.بقیه چیزا همه طبیعی هستند
    در نواحی اگزیلر دو طرف توده ی solid یا کیستیک مشاهده نشد.عروق اگزیلر در دو طرف طبیعی هستند .علائم Accessory breast طبیعی است غدد لنفاوی significantدیده نشد.
    Fatty lobulation و Coopers ligamentsپستانها طبیعی است.
    دیلاتاسیون در مجاری Lactiferousدیده نشد.
    با تشکر از زحماتتون و وقتی که با حوصله میزارید.????

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک جراح بیماری های پستان ام آر آی انجام شود .

  60. سلام
    مدتی هست فاصله پریودم کم شده،و لکه بینی دارم .سونو داخلی وجودکیست و فیبر….و بزرگی رحم نشون داد .
    پزشک برام دوفاستون نوشته اما در اینترنت دیدم نوشته افرادی که اقوامشان سرطان سینه داشتند مصرف نکنند ؟مادرم سرطان سینه داشتند نمیدونم مصرف کنم یانه لطفا راهنمایی کنید .باتشکر

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید استفاده کنید .

  61. سلام من۳۹سالم توده هیپوایزواکوعیک درساعت ۳پستان چپ دربه ابعاد ۱۲*۵میلی متر دیده شد خیلی نگرانم باید چکار کرد متشکرم

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

  62. سلام ببخشید ۲۷ سالمه جواب سونوگرافی نوشته درساعت پستان چپ به فاصله ۳cmاز نیپل توده هیپواکوئیک با نمایbenignدر عمق بافت به ابعاد۵*۳*۵
    Massمشکوک وdistortionبافت نداشت جوابم خوبه؟

    1. سلام برای بررسی بیشتر باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید .

  63. سلام من خان ۳۷ساله هستم که بخاطر درد سینه ام رفتم ماموگرافی واین نتیجه آزمایش :تصویر یک ضایعه mass like با border لوله در کوادران فوقانی خارجی برست چپ مشاهده میشود.که می تواند مطرح کننده تغییرات فیبرو کیستیک یا یک mass واقعی باشد .لطفا میشه این رو برام توضیح بدید.خیلی ممنون

    1. سلام این توده ها خوش خیم است و جای نگرانی وجود ندارد.

  64. یاسلام درسونوگرافی انجام شده ازبرست راست ناحیه ای هايپوميکس اکوبابورد نامنظم به ابعاد۴۵*۲۶ميليمتردرناحيه outerinferiorبرست راست مشتهده می شودکه مطرح کننده ی ماستيت می باشد.ناحیه ای هايپو اکو به ابعاد۸*۸ميليمتر درقسمت مديال برست راست مشهوداست که مطرح کننده ی کاکلکشن کوچک می باشد

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود .

  65. سلام خسته نباشین ممنون میشم جواب منو هم بدین من س ماه پیش رفتم سونو کردم از سینه سمت چپ توده داشتم گفتن خوشخیمه لیپوم هست وبعد چن مدتت که ب سینم فشار اوردم از چن مجاریش ترشح شیری وزردوازیکیش هم نمیدونم قهوهای تیره هس یا رنگ خون ابه هس خودمم مجردم لطفا راهنمایم کنین ممنون میشم

    1. سلام نباید نوک سینه خود را دستکاری کنید.

  66. سلام ۲۸ ساله هستم رفتم سونو سینه سمت چپ پر از کیست هست . و ساعت ۳ سمت راست ضایعه هایپواکو با حدود ماکردلوبوله به دیامتر birads=iva اندازه ۵×۱۰٫۴ . دکتر میگفت گوشه داره و باید برم برای عکس رنگی . میخوام بدونم گوشه داره یعنی چی ؟ . یعنی بدخیم هست یا نه . ممنون میشم جواب بدین

  67. سلام خانمی هستم ۴۹ ساله
    اخیرا سونوگرافی.انجام دادم گفتن ک در درست سمت راست منتهی الیع بافت ی ضایعه ایزواکویی ب ابعاد ۸×۴ mmدیده میشه در هر دو برست هم فیبروکیستیک شدید
    در برست چپ یک لنف نود اینترمامری ب ابعاد ۵ م م دیده شده
    ایا اینا خطر ناکه ؟

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید تا بررسی شود.

  68. سلام من ۱۷سالمه و رو سینم ندول سالید هیپواکو ماکرولوبوله باابعاد۴۰+۲۲+۴۷میلیمتروحجم۲۰سی سی بافاصله ۵/سانتی متری از نیپل میخوام بدونم خطرناکه یانه

    1. سلام باید به پزشک جراح بیماری های پستان مراجعه نمایید.

      1. سلام من امروز رفتم سونوگرافی یک توده هیپواکوبا ابعاد۱۰*۷mmدر ساعت ۳پریفرال پستان چپ با قرار افقی مشاهده میشود که میتواند مطرح کنندهlactating adenomaباشد این نشانه چیست خیلی نگرانم

  69. سلام خسته نباشید ببخشید در پستان چپ بین ساعت ۷و ۸آناتومیک حاشیه ساب آریول یک ندول هایپو اکو به ابعاد ۷در ۴میلیمتر دیده می شود که محور بلند آن موازی پوست بوده و حدود شارپ دارد ومطرح کننده ضایعات probably benignمی باشد (البته طبق نظر سونوگرافی) و در ادامه نوشته فیبروآندوم محتمل ترین تشخیص است میشه راهنمایی بفرمایید ببینم نیاز به جراحی دارد یا خیر آخه من همسرم هم بعلت تومر مغزی پنج سال پیش از دست دادم ممنونم میشم نظرتون بدید و یک پزشک جراح پستان بهم معرفی کنید که از کارش مطمئن هستید

    1. سلام فیبرو آدنوم جزء توده های خوش خیم پستان می باشند.

  70. سلام خسته نباشید من در سمت راست سونو دادم گفت کیست هایپواکو دارم و شش ماه دیگه برم دوباره سونوگرافی ولی قسمت کتف و شانه خیلی درد دارم یعنی بدخیم هستش؟

  71. سلام ٣١ ساله هستم و متأهل در سنوگرافي كه انجام دادم تغييرات فييروكيستيك در هر دو سينه شديد هست ويك توده هيپواكو مامرولوبوله بيضي به اندازه ٤/٧ميليمتر در ساعت ٩به فاصله ٢ سانتيمتري از نيپل

  72. با عرض سلام و خسته نباشید
    مادر من خانم ۵۳ ساله‌ای هستند که به مدت ۱۰ ماه هست وارد دوره منوپوز شدن. در تاریخ ۱۴ آبان تحت بیوپسی با روش جراحی برای خارج کردن توده‌ قرار گرفتن که ۲۰٪ حجم سینه تخلیه و با روش انکوپلاستی جراحی انجام شد. جواب پاتولوژی تغییرات فیبروکیستیک گزارش شد. بعد از سه ماه جهت انجام سونو نتیجه سونو بدین شرح هست:
    توده سالید نسبتا اکوژن با حاشیه صاف و هایپواکو و افقی با ابعاد ۱۳*۱۸*۱۲۶ با کانون کلسیفیه ۲ م‌م در حاشیه احتمالا جایگزین نسج چربی در محل جراحی قبلی می‌باشد.
    توده مدور هیپواکو با قطر ۵م‌م (فیبروادنوم؟)
    (این توده اخیرا ایجاد شده قبلا نبوده)
    به همراه کیست‌های متعدد در هر دو پستان
    اگر ممکنه ما رو راهنمایی کنید. ممنون

  73. با سلام من امروز بخاطر اینک ۳ سال نازایی دارم سونوی سینه ونواحی اگزیلاری دادم روز ۶ سیکل هستم .جواب سونو نوشته یک توده هایپو اکو بیضوی پارکال با سطح پوست ابعادش هم۱۳.۶mmهست سمت راست .تا هفته آنیده ب دکترم دسترسی ندارم ایا خطرناکه ؟؟؟؟و اینکه علتش چی هست؟؟سابقه پرولاکتین بالا دارم و دارو مصرف میکنم کابرگولین ۰/۵هفته ای نصفی و چند ماهی هست موقع پریودی سینه هام درد داره و سفت میشن…ممنون میشم راهنماییم کنید

  74. سلام من ۶ماهه شیر میدم فقط یکبار پریود شدم ،ده روز بعد از زایمان احساس توده در سینه ی چپم داشتم گفتن شاید شیره ولی الان که رفتم سونو ۱.سینه راست یک توده هیپواکوئیک۲.سینه چپم توده کیستیک با نمای simple cyst به قطر ۵میلیمتر هست؟می تونه سرطانی باشه؟

  75. سلام من امروز رفتم سونوگرافی یک توده هیپواکوبا ابعاد۱۰*۷mmدر ساعت ۳پریفرال پستان چپ با قرار افقی مشاهده میشود که میتواند مطرح کنندهlactating adenomaباشد این نشانه چیست خیلی نگرانم

  76. سلام
    ۱۹سالمه سونوگرافی پستانم :
    سه توده هایپو اکوoval موازی سطح پوست در پستان چپ
    به ابعاد ۳۰در۱۷م م حاوی واسکولاریته داخلی در ساعت ۹ پری ارتولار
    به ابعاد۸در۵. ۵
    ابعاد۹در۹ فاصله ۳س م از نپل
    پستان راست،
    ابعاد۱۵در۷در ساعت۱۲ پستان راست فاصله۹پری آرتولار
    ابعاد۸در۵. ۵ ساعت سه لبه ارتول
    باید چیکار کنم بد خیمن یا نه؟؟!!

  77. سلام من ۲۴ سالمه متاهلم رفتم سونوگرافی گفته کانون هایپو اکو ovai با حدود مشخص لوبوله به ابعاد۳۲٫۱۱mmبه فاصله ۶mmاز سطح پوست وحدود۳cm از نیپل در ساعت ۱۱پستان رویت گردید BIRADS.3 سونو گرافی یک ماه دیگر انجام شود میخواستم بدونم مشکلم چیه ایا سرطانه

  78. زهرا انساندوست پاسخ

    سلام
    من ۵۱ سال دارم ۶ماه قبل یک توده در سینه راستم داشتم که کانسر برست راست تشخیص داده شد با جراحی توده را خارج و۶جلسه شیمی درمانی کردم وبلافاصله پرتودرمانی را شروع کردم ولی چند روز قبل با سونو گرافی جدید یک توده هیپو اکوجدید ۷*۴در ۱۵ میلی متری پایین ضایعه قبلی دیده شد با این همه شیمی درمانی و۱۰جلسه پرتو درمانی ممکن است بیماری من به این سرعت عود کرده باشد ضمنا سینه ام مقداری ادم نیز دارد
    ممنون از شما

  79. سلام خانم دکتر
    هایپواکو ماکرولوبوله یعنی چه و این که در سونو بزنن BIRADS III هستش بیمار

  80. سلام.من دختری۲۷ساله هستم حدود ۷سال پیش تشخیص داده شد در قسمت خارحی سینه چپم توده هایپواکو دارم.دکتر گفتن اگر بزرگ و دردناک شد جراحی بشه ولی دراین سالها مشکل خاصی نداشتم. ولی الان دو روزه که حس میکنم زیربغلم و دست چپم درد میکنه. ایا مربوط به این توده است؟خطرناکه؟

  81. سلام
    من یک خانم‌۴۵ساله باسابقه BCTچپ هستم
    که سال ۹۴عمل جراحی کردم و بعد اون شیمی درمانی وپرتو درمانی شدم طی سونو گرافی که در تاریخ۹۹/۰۴/۱۱انجام دادم یک توده هیپواکوئیک به ابعاد ۱۲*۶میلیمتر حاوی چند عدد میکروکلسیفیکاسیون درساعت ۲پستان چپ به موقعیت (L2.B۱)مجاور مدیال اسکار جراحی
    به نظر شما نشانه بازگشت بیماری هست این یانه
    اخه MRlانجام دادم امروز
    واقعا خیلی نگرانم لطف جواب بدین

  82. سلا خسته نباشید مامانم ۵۰ سالشه تو جواب سونوگرافیش اومده توده هیپواکوبامرکز اکوژن مربوط به intramammary lymph nodeبابعاد۸/۵mmدرtail پستان راست دیده شده خطرناکه خواهشا جواب بدین خیلی نگرانم

  83. سلا خسته نباشید مامانم ۵۰ سالشه تو جواب سونوگرافیش اومده توده هیپواکوبامرکز اکوژن مربوط به intramammary lymph nodeبابعاد۸×۵mmدرtail پستان راست دیده شده خطرناکه خواهشا جواب بدین خیلی نگرانم

  84. من سی ونه سالم ی سونو از سینه دادم که نوشته توده ای هیپو اکو به ابعادmm ۶×۱۱در zoneداخلی ساعت ۴ مشاهده شده نگرانم ببینم چی هس جوابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *