آیا تعیین جنسیت تضمینی قبل از بارداری انجام می‌شود؟

آیا تعیین جنسیت تضمینی قبل از بارداری انجام می‌شود؟

شاید شنیده باشید که شانس پسر یا دختر شدن فرزند قبل از بارداری ۵۰-۵۰ است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که می‌توان در مورد جنسیت فرزند پیش از بارداری تصمیم گیری کرد؟
ممکن است برایتان عجیب باشد، اما علم این کار را نیز برای ما ممکن کرده است. برخی از زوج‌ها با استفاده از شیوه‌ای به نام شتلز (Shettles) جنسیت فرزند خود را قبل از بارداری تعیین می‌کنند. روش شتلز زمان و چگونگی رابطه جنسی برای بچه دار شدن پسر یا دختر را توضیح می‌دهد.
بیایید به این نظریه شیرجه بزنیم و تمام باورنکردنی‌هایش را کشف کنیم!

معرفی روش شتلز برای تعیین جنسیت کودک قبل از بارداری

روش شتلز توسط پزشکی به نام لاندروم شتلز در دهه ۱۹۶۰ کشف شد. این پزشک، اسپرم، زمان مقاربت و عوامل دیگری مانند موقعیت جنسی و pH مایعات بدن را مورد مطالعه قرار داد تا مشخص کند چه چیزی ممکن است روی اولین بار رسیدن اسپرم به تخمک تأثیر بگذارد. به هر حال، اسپرمی که تخمک را بارور می‌کند، در نهایت جنسیت کودک را تعیین می‌کند.
برای درک بهتر نظریه شتلز می‌بایست اول فهم ساده‌ای از نحوه پسر یا دختر شدن کودک داشته باشید.

نحوه دختر یا پسر شدن جنین

نحوه دختر یا پسر شدن جنین

جنسیت کودک شما با ابتدایی‌ترین روش در لحظه برخورد اسپرم با تخمک تعیین می‌شود. تخمک‌های یک زن از نظر ژنتیکی با کروموزوم X ماده کدگذاری شده است. از طرف دیگر مردان میلیون‌ها اسپرم در طول انزال تولید می‌کنند. تقریباً نیمی از این اسپرم‌ها ممکن است با کروموزوم X کدگذاری شوند در حالی که نیمی دیگر حامل کروموزوم Y هستند.

اگر اسپرمی که تخمک را بارور می‌کند، حامل کروموزوم Y باشد، نوزاد حاصل احتمالاً XY را به ارث می‌برد که ما آن را با پسر بودن مرتبط می‌دانیم. اگر اسپرمی که تخمک را بارور می‌کند حامل کروموزوم X باشد، نوزاد حاصل احتمالاً XX را به ارث می‌‍برد، یعنی یک دختر قرار است متولد شود.

آنچه او بر اساس مشاهدات خود نظریه‌پردازی کرد این است که اسپرم‌های Y (مرد) سبک‌تر، کوچک‌تر و دارای سرهای گرد هستند. از طرف دیگر، اسپرم X (مونث) سنگین‌تر، بزرگتر و دارای سرهای بیضی شکل هستند.
جالب اینجاست که او همچنین در موارد نادری که مردان دارای فرزندان پسر یا بیشتر دختر بودند، اسپرم را مطالعه کرد. در مواردی که مردان عمدتاً بچه‌های پسر داشتند، شتلز دریافت که مردان اسپرم Y بسیار بیشتر از اسپرم X داشتند. و برعکس در مورد مردانی که اکثراً فرزندان دختر داشتند نیز صادق بود.
حالا که این مورد را بهتر درک کردید بیاید ببینیم، طبق نظریه شتلز چگونه باید شانس دختر یا پسر شدن کودکمان را افزایش دهیم.

تعیین جنسیت کودک قبل از بارداری با روش شتلز

علاوه بر تفاوت‌های فیزیکی، شتلز معتقد بود که اسپرم‌های مرد تمایل دارند در محیط‌های قلیایی، مانند دهانه رحم و رحم، سریع‌تر شنا کنند. و اسپرم زن تمایل دارد در شرایط اسیدی کانال واژن بیشتر زنده بماند.
در نتیجه، روش واقعی برای بچه دار شدن دختر یا پسر از طریق روش Shettles توسط زمان بندی و شرایط محیطی تعیین می‌شود.

چگونه قبل از تولد جسیت فرزندمان را پسر کنیم؟

به گفته شتلز و برخی از دکترین تعیین جنسیت، زمان بندی رابطه جنسی نزدیک به تخمک گذاری یا حتی بعد از آن، کلید تغییر برای پسران است. زوج‌هایی که برای پسر شدن نوزاد تلاش می‌کنند باید از رابطه جنسی در فاصله زمانی بین دوره قاعدگی و روزهای قبل از تخمک‌گذاری اجتناب کنند. در عوض، شما باید در همان روز تخمک گذاری و حداکثر ۲ تا ۳ روز بعد از آن رابطه جنسی داشته باشید.

این روش ادعا می‌کند که موقعیت ایده‌آل برای پسردار شدن، موقعیتی است که اجازه می‌دهد اسپرم تا حد امکان نزدیک به دهانه رحم قرار گیرد. بنابراین، انجام رابطه در پوزیشن‌هایی که آلت تناسلی نزدیک دهانه رحم قرار می‌گیرد، شانس پسر شدن را افزایش می‌دهد.

دوش گرفتن قبل از رابطه یکی دیگر از پیشنهادات ارائه شده توسط متخصصین تعیین جنسیت است. طبق گفته متخصصان، اسپرم مرد محیط قلیایی‌تری را دوست دارد، دوش گرفتن با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط با ۱ لیتر آب ممکن است، محیط را برای اسپرم‌ها قلیایی‌تر کند. توجه داشته باشید که دوش‌ها باید قبل از هر آمیزش زمان بندی شده، انجام شوند.
قبل از اینکه شیوه دوش را امتحان کنید، حتما با پزشک زنان یا پزشک تعیین جنسیت خود مشورت نمایید. دوش گرفتن قبل از رابطه می‌تواند تعادل فلور را در واژن تغییر دهد و منجر به عفونت شود. حتی ممکن است منجر به مشکلات جدی‌تری مانند بیماری التهابی لگن شود که یکی از عوارض آن ناباروری است.
حتی زمان رسیدن به ارگاسم نیز مورد توجه است. اسپرم‌ها به طور طبیعی قلیایی‌تر از محیط اسیدی واژن هستند. بنابراین، اگر زنی ابتدا به ارگاسم برسد، تصور این است که ترشحات او قلیایی‌تر است و ممکن است به اسپرم مرد کمک کند تا در امتداد تخمک شنا کند.

چگونه قبل از تولد جسیت فرزندمان را دختر کنیم؟

طبق گفته دکتر تعیین جنسیت برای دختر شدن نوزاد، باید زمان سکس را زودتر در چرخه قاعدگی انجام دهید و در روزهای بلافاصله قبل و بعد از تخمک گذاری، از انجام این کار خودداری کنید. این بدان معناست که زوج ها باید از روزهای بعد از قاعدگی شروع به رابطه جنسی کنند و سپس حداقل ۳ روز قبل از تخمک گذاری آن را قطع کنند.
به گفته دکتران تعیین جنسیت، بهترین موقعیت جنسی برای دختردار شدن، موقعیتی است که در آن آلت به واژن، کمتر نفوذ می‌کند. این به معنای رابطه جنسی رو در رو است که باعث می‌شود اسپرم در محیط اسیدی واژن بیشتر سفر کند و به نفع اسپرم ماده باشد.
برای افزودن اسیدیته بیشتر به معادله و نفع اسپرم زن، شتلز پیشنهاد می‌کند که از دوش تهیه شده از ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۱ لیتر آب استفاده کنید. مجدداً، دوش باید در هر بار رابطه جنسی زوجین استفاده شود تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. (و دوباره، قبل از اینکه این دوش خاص را امتحان کنید، با پزشک تعیین جنسیت یا پزشک زنان خود صحبت کنید.)

آیا با روش شتلر می‌توان به طور قطعی جنسیت فرزند را قبل از بارداری تعیین کرد؟

آیا با روش شتلر می‌توان به طور قطعی جنسیت فرزند را قبل از بارداری تعیین کرد؟

افراد بسیاری از این روش بهره گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها معتقدند که این روش تا ۷۵ درصد مواقع جواب درست را به زوجین خواهد داد. اما با این حال، بسیاری از محققان نیز، این روش را رد می‌کنند و مبنای علمی ویژه‌ای برای آن در نظر نمی‌گیرند.
به طور کلی، امروزه شیوه‌های نوین ژنتیکی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در تعیین جنسیت کودکتان کمک کنند. با این حال، نمی‌توان به طور قطع جنسیت نوزاد را قبل از بارداری تعیین کرد. برای پیدا کردن بهترین دکتر تعیین جنسیت می توانید به سایت دکترتو مراجعه کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.