آناناس باعث سقط جنین می شود؟!

سلام من شنیدم آناناس باعث سقط جنین میشه. امروز اصلاً حواسم نبود چند برش آناناس خوردم . هفته ۱۱ بارداری هستم . یعنی ممکنه بچم سقط بشه؟!!!

پاسخ مشاور نی نی نما:

مصرف زیاد و مداوم آناناس در ۳ ماه اول بارداری توصیه نمی شود. اما جای نگرانی نیست چند برش آناناس برای یکبار باعث سقط جنین نمی شود.

***

آناناس میوه‌ای مفید و سرشار از ویتامین و مواد شیمیایی مفید است که به سلامتی شما کمک خواهد کرد. با این وجود مصرف فراوان آب آناناس به دلیل میزان زیاد ویتامین C و آنزیم‌های خاص، یکی از خطرات سقط جنین در ماه اول بارداری است. سقط جنینی که با مصرف آناناس ایجاد می‌گردد، عوارض جانبی زیادی بر جای نخواهد گذاشت.

مراقب این نکته باشید که خوردن آناناس برای چند بار در روز به احتمال زیاد به سقط جنین منجر خواهد شد. مصرف مستقیم یک کاسه از میوه آناناس نیز می‌تواند اثر مشابهی داشته باشد. در نتیجه مراقب این میوه خوشمزه باشید؛ زیرا یکی از خطرات سقط جنین در ماههای اول بارداری خواهد بود.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. این نیز یکی از بدترین غذاهاست که منجر به سقط جنین می شود، که می خواهم امروز در این مقاله به آن اشاره کنم مطمئنا، بسیاری از زنان باردار خود را با نوشیدن آب آناناس برای زایمان آسان «مجهز» می کنند یعنی یکی از مضرترین مواد غذایی سقط جنین را مصرف میکنند، تمام افراد از این موضوع آگاه نیستند. آناناس، حاوی برملائین است که موجب نرم شدن انقباضات دهانه رحم میشود، و ماده ای تولید میکند ،که موجب سقط جنین میشود بنابراین، در سه ماهه اول بارداری، زنان باردار نباید آناناس مصرف کنند و یا آب آناناس بنوشند پس از آن دوره، شما می توانید یک مقدار کمی از آناناس بخورید، چون دارای مواد مغذی است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *