چگونه امواج الکترومغناطیس محل زندگیمان را اندازه گیری کنیم؟!/ چگونه امواج را دور کنیم؟

بیش از پیش در معرض امواج رادیویی و مایکروویو حاوی اطلاعات یا به عبارتی در معرض آلودگی ارتباطات دیجیتالی هستیم …

اندازه گیری امواج الکترومغناطیس به دلیل استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی، بسیار حائز اهمیت است چرا که بیش از پیش در معرض امواج رادیویی و مایکروویو حاوی اطلاعات یا به عبارتی در معرض آلودگی ارتباطات دیجیتالی هستیم. استفاده از تکنولوژی امواج رادیویی و مایکروویو نقش مهمی در زندگی روزانه ما دارد و با گسترش فناوری بی‌سیم، قرارگیری در معرض این تشعشعات افزایش می‌یابد.

از آنجایی که استفاده نکردن از تکنولوژی های روز دنیا و جلوگیری از پیشرفت تکنولوژی غیر منطقی و غیر ممکن است و در عین حال چشم پوشی از آثار مخرب سلامت این امواج نیز غیر عاقلانه می باشد، بهتر است با استفاده از دانش روز دنیا، راهکاری ارائه شود تا میزان پرتوهای منتشر شده در محیط به میزان مجاز برای سلامت افراد تقلیل یابد. همزمان با بسیاری از سازمان ها و کشورها در سراسر دنیا، شرکت توسعه فناوری های نوین سلامت سینا به دنبال این رویکرد است که همزمان با استفاده صحیح از تکنولوژی، آثار مخرب آن را تا حد امکان کاهش دهد. برای این منظور ارائه زنجیره ای از خدمات توصیه می شود.

معمولا اولین دغدغه افراد پس از آگاهی از مضرات حضور در مکان هایی با آلودگی بیش از حد مجاز امواج الکترومغناطیس، اطلاع از میزان آلودگی محل زندگی و محیط کار آنها است.

شرکت توسعه فناوری های نوین سلامت سینا با استفاده از تجهیزات تخصصی اندازه گیری امواج و کارشناسان مجرب، امکان اندازه گیری امواج و پایش آلودگی الکترومغناطیس در مکان های مختلف را دارد. این اندازه گیری ها طیف وسیعی از فرکانس های الکترومغناطیسی بین ۱۰۰MHz تا ۶GHz را در بر می گیرند. آشنایی با استانداردها و همگامی متخصصان و تجهیزات شرکت با علم روز، امکان تشخیص و جهت یابی دقیق محل ورود امواج الکترومغناطیس و منابع انتشار امواج را به داخل محیط فراهم آورده است.

مراجعین می توانند از طریق سایت و یا تماس تلفنی با شرکت درخواست خود برای اندازه گیری میزان آلودگی الکترومغناطیسی محیط زندگی یا محب کار یا … را ارائه دهند. پس از تماس به فاصله ۱ تا ۴ روز کاری، کارشناسان شرکت در محل حاضر خواهند شد.

هزینه اندازه گیری و پایش میزان آلودگی الکترومغناطیسی ۱۵۰ هزار تومان در سال ۹۷ می‌باشد.

تلفن تماس دفتر مرکزی تهران:

۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۳۳ | ۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۳۴ | ۰۲۱-۶۶۱۵۶۱۶۳ | ۰۲۱-۶۶۰۵۹۸۱۰

شرکت سلامت سینا قادر به شناسایی و اندازه گیری امواج ساطع شده از منابع زیر است:

اندازه گیری شدت و جهت پرتوهای تلفن‌های همراه و آنتن ها و دکل‌های بی تی اس و مخابراتی
شبکه‌های کامپیوتری بی‌سیم و مودم‌های اینترنت (۲٫۴GHz تا ۵GHz)
Wi-Fi – WiMAX
اندازه گیری پرتوهای تلفن‌های بی‌سیم ۱٫۹GHz و ۲٫۴GHz و ۵٫۸GHz
سیستم بلوتوث (Bluetooth)
اندازه گیری امواج نشتی ماکروفر
سایر وسایل ارتباطی بی‌سیم تا فرکانس ۶GHz

خدمات شرکت سلامت سینا شامل سه بخش کلی به شرح زیر می باشد:

۱- اندازه گیری میزان آلاینده های امواج الکترومغناطیس در محل

اندازه گیری شدت آلاینده های محیطی یکی از خدمات شرکت سلامت سینا می باشد. اندازه گیری امواج توسط کارشناسان متخصص و همچنین دستگاه های تخصصی صورت پذیرفته و سه مشخصه: نوع موج، شدت موج و جهت ورود موج به محیط در بازه فرکانس RF و مایکروویو را مشخص می کند. این دستگاه ها قادر به شناسایی امواج ساطع شده از تلفن های بی سیم، مودم های وای فای، مایکروفرها، بلوتوث و امواج مایکروویو تابیده شده از بیرون ساختمان را می باشند.

۲٫ مشاوره

پس از اندازه گیری امواج محیط، میزان امواج با جداول راهنمای کاهش آلاینده های محیطی مربوط به مؤسسه بیولوژی و اکولوژی امریکا (SBM2008) مقایسه و راهکارهای کاهش امواج و روش های شیلدینگ معرفی می گردد.

۳٫ ایمن سازی

علاوه بر ارائه محصولات ضد امواج، این مجموعه در حیطه اجرای پروژه های ایمن سازیِ تخصصیِ محل، فعالیت داشته و می تواند با استفاده از مصالح ضد امواج، محیط مورد نظر را ایزوله کرده و تست های آن را قبل و بعد از ایمن سازی ارائه نماید. هم اکنون محل های بسیاری شامل منازل، سازمان های خصوصی و دولتی، مدارس، مراکز آموزشی، مهد کودک ها و … از این خدمات استفاده و اعلام رضایت نمود اند.

منبع خبر : http://nanosina.com

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *