خواص نشاسته بعد از ای وی اف

چه چیزهایی بعد از آی وی اف بخوریم؟!

متخصصین برای به حداکثر رساندن سلامتی شما و کودکی که قرار است با ای وی اف باردار شوید، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متعادل، سرشار از غلات سبوس دار، پروتئین بدون چربی و میوه و سبزیجات را توصیه می کنند. علاوه بر این مصرف روزانه ویتامین D بسیار مهم است. نتبجه مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ بر روی ۳۳۵ زن انجام گرفته است، احتمال وجود رابطه میان کمبود ویتامین D و نتایج ضعیف IVF را تایید می کند. احتمال لانه گزینی و بارداری در زنانی که کمبود ویتامین D دارند کمتر است.

تغذیه بعد از انتقال جنین در ای وی اف

کنترل وزن و نگه داشتن آن در یکه بازه طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است. زنانی که با شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۵ یا کمتر ۲۰ اقدام به انجام IVF می کنند، شانس کمتری برای بارداری دارند. نکته مهمی که در رابطه با تغذیه بعد از آی وی اف وجود دارد این است که باید مراقب باشید که دچار یبوست نشوید.  استفاده از سالاد کاهو با روغن زیتون بدون بو فراوان، انجیر خشک، آلو و انجیر خیس خورده، کمپوت گلابی و خود گلابی، خوردن سوپ، مایعات فراوان و میوه های کمپوت شده برای جلوگیری از یبوست. آجیل خام روزانه بخورید از مصرف مواد نفاخ و مواد دارای کافئین مثل چای و نوشابه اجتناب کنید، شیر سویا و نشاسته حل شده در آب سرد بخورید. همچنین از مصرف فست فودها خودداری کنید.

خواص نشاسته بعد از ای وی اف

در رابطه با خوردن نشاسته بعد از انتقال جنین هیچ مطلبیکه پشتوانه علمی داشته باشد وجود نداشت، اما در گفت وگو های خانم هایی که تجربه استفاده از IVF داشته اند، بر مفید بودن آن تاکید شده است.

چه مراقبت هایی بعد از IVF نیاز است؟

بسیاری از خانم ها به دنبال توصیه هایی برای مراقبت های بعد از IVF هستند. دکتر زهرا زارعیان برای مراقبت های بعد از IVF به بیماران توصیه می کنند که:

  • بعد از آی وی اف توصیه به استراحت البته نه استراحت مطلق می باشد.
  • بعد از آی وی اف از مصرف غذاهایی با طبع بسیار سرد یا بسیار گرم خودداری شود و همچنین از مصرف غذاهای فست فود خودداری نمایید.
  • بعد از آی وی اف از مصرف سیگار، الکل، کافئین خودداری نمایید.
  • بعد از آی وی اف از حمام با آب سرد خودداری شود.

مطلب پیشنهادی: چرا لقاح مصنوعی (IVF) باعث زایمان زودرس می شود و راه کاهش آن

نشاسته بعد از انتقال جنین

مطلب پیشنهادی: آیا نقایص مادرزادی در بارداری با لقاح مصنوعی (IVF) شایع تر است؟

آیا آی وی اف عوارضی دارد؟

دکتر زهرا زارعیان در رابطه عوارض آی وی اف توضیح می دهند که در روش IVF، ما مجبور به تجویز داروهای محرک تخمدان بوده تا بدین وسیله تعداد بیش از ۱۰ تخمک از بیمار گرفته شود، بدین علت این دارو ها باعث بزرگی بیشتر تخمدان، تحریک بیش از حد تخمدان یا چرخش تخمدان خواهد شد که البته دکتر زارعیان ادامه می دهند که این امر مشکلی را برای بیمار بوجود نخواهد آورد و به خوبی قابل درمان می باشد.

احتمال باردار شدن پس از انتقال جنین

میزان باروری زنان با افزایش سن کاهش می‌یابد. پس اگر شما از تخمک‌های خود برای بارداری استفاده می‌کنید، هر چه سن کمتری داشته باشید احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود. بر اساس مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر بر روی زنانی که لقاح مصنوعی با استفاده از تخمک‌های خود داشته‌اند، درصد سیکل‌های IVF موفق به صورت زیر می‌باشد:

  • ۴۳-۴۱ درصد برای زنان زیر ۳۵ سال
  • ۳۶-۳۳ درصد برای زنان بین ۳۷-۳۵ سال
  • ۲۷-۲۳ درصد برای زنان بین ۴۰-۳۸ سال
  • ۱۳-۱۰ درصد برای زنان بالاتر از ۴۰ سال
اشتراک‌گذاری
12 نظر
  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    من امروز روز ۸ انتقالم هستش از همون ابتدا خیلی نفخ دارم ایا این نفخ ک بعضی مواقع از واژن خارج میشه باعث سقط جنین میشه؟؟
    همچنین عطسه دارم خیلی سعی میکنم جلوی عطسمو بگیرم نمیشه اینم باعث سقط میشه خواهش میکنم جوابمو زودتر بدین ممنونم ازتون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید از عرق نعناء استفاده کنید نباید جلوی عطسه را بگیرید ضرر دارد .

  2. سلام ممنونم از پاسختون خانم دکتر
    سوال دیگه ای داشتم الان با وجود گذشت ۹ روز از انتقال جنین هیچگونه علائمی ندارم ؟ ممکنه خدای نکرده جنین سقط شده باشه؟ اگه سقط بشه من متوجه میشم؟
    سوال دیگه، اگه دچار لکه بینی یا خونریزی مختصرنشم میشه امیدوار بود ک جنین لانه گزینی کرده و من باردار باشم؟
    ممنونم بابت اینکه به سوالامون پاسخ میدین.

    1. سلام زمانی سقط تعریف می شود که شخص باردار بوده باشد و به خون ریزی بیافتد وضعیت باردار بودن یا نبودن شما هنوز مشخص نشده و باید صبر کنید ۱۴ روز بعد از انتقال جنین آزمایش خون انجام بدهید .

    2. سلام میتونم بپرسم نتیجه بارداریتون چی شد؟ و اگه مثبت شده چه کارهایی بعد از انتقال انجام دادین؟

  3. سلام خانم دکتر من ۴روزه انتقال دادم چهل سالمه و یک تخمک فریز داشتم ک با توکل ب خدا انتقال دادم
    روز دوم انتقالم سه بار نشاسته خوردم بعد شب حالت ترشح سفید رنگ داشتم از اون روز تا الان نگرانم ک نکنه نشاسته زیاد خوردم جنینمو سقط کرده باشه تو رو خدا جوابمو بدید ممنون

    1. سلام سقط همیشه با خون ریزی همراه است و زمانی سقط تعریف می شود که فرد باردار باشد شما باید ۱۵ روز بعد از انتقال جنین آزمایش خون انجام بدهید تا مشخص شود که باردار شده اید یا خیر .

  4. با سلام
    اگه ممکنه در مورد خوردن یا نخوردن نشاسته توضیحاتی بدین …ممنون

    1. سلام وقت بخیر من نه روز از انتقالم‌میگذره ولی هیچ‌لک و‌خونریزی مختصر لانه گزینی نداشتم ایا حتما لانه گزینی با خونریزی همراهه یا میشه امیدوار بود که بدون دیدن لک و خونریزی لانه گزینی هم‌باردار باشم؟ ممنونم اگه جواب بدین

    2. سلام وقت بخیر من نه روز از انتقالم‌میگذره ولی هیچ‌لک و‌خونریزی مختصر لانه گزینی نداشتم ایا حتما لانه گزینی با خونریزی همراهه یا میشه امیدوار بود که بدون دیدن لک و خونریزی لانه گزینی هم‌باردار باشم؟ ممنونم اگه جواب بدین ….

    3. سلام وقت بخیر من ده روز از انتقالم‌میگذره ولی هیچ‌لک و‌خونریزی مختصر لانه گزینی نداشتم ایا حتما لانه گزینی با خونریزی همراهه یا میشه امیدوار بود که بدون دیدن لک و خونریزی لانه گزینی هم‌باردار باشم؟ ممنونم اگه جواب بدین ….

  5. سلام خانم دوکتر من ۲۷‌ سالمه و یکبار آی وی اف انجام دادم نتیجه مثبت گرفتم و بعد از چهل روز خونریزی پیدا کردم و جنینم سقط شد.الان بار دوم است که انجام دادم و روز چهاردهم ام است میترسم که خدا نکده اینار هم خونریزی پیدا نکنم .میشه بگیر برای جلوگیری از خونریزی چی باید کرد؟ خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *