همسران باردار و نقش پدران

مطالعه کنید

وقتی دریافتید که همسرتان باردار است، باید به سرعت هرچه بیشتر، درباره آن چه پیش روی شماست، یاد بگیرید. سعی کنید از همان ابتدای کار، درباره بارداری و مسائل مربوط به آن یاد بگیرید. فکر نکنید فقط همسر شماست که باید یاد بگیرد، شما هم به این آموخته ها نیاز دارید. سعی کنید درباره رشد هفته به هفته جنین اطلاعات به دست آورید. این کار شما باعث می شود که بتوانید ارتباط بهتری با همسرتان برقرار کنید، چون خوب خواهید همید که او در زمان های مختلف بارداری، چه حس و حال روحی و فیزیکی دارد.

همواره از همسرتان حمایت کرده و به او کمک کنید

سه ماهه اول بارداری، مرحله کلیدی است. اگر هرگونه مشکل و پیچیدگی در حاملگی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد در این مرحله است که خود را نشان خواهد داد.

گاهی سه ماهه اول به علت ویار حاملگی و حالت تهوع، بدتر از همه است. به خاطر داشته باشید بدن همسر شما دستخوش تغییرهای بسیار می شود تا بتواند کودک درونش را رشد دهد. این زمان، زمانی است که شما باید در کارهای منزل کمک کنید؛ مثلاً می توانید در آشپزی به همسرتان کمک کنید.

سه ماهه سوم، شروع مجدد سختی ها برای همسرتان است. در این مرحله، ممکن است همسر شما به تورم قوزک پا، خستگی، یبوست و هموروئید مبتلا شود. هم چنین این زمان، زمانی است که غریزه مادر برای آماده شدن برای فرزندش آغاز می شود. این خصیصه، قدرت مندترین و آماده سازی خانه برای ورود نوزاد می کند. به همسر خود نشان دهید که شما هم هیجان زده اید و هرگونه کمک برای پرستاری از او را پیشنهاد کنید.

بهبود پس از زایمان

حالا کودک‌تان متولد شده است و دوره ی جدید از وظیفه های شما آغاز می شود. معلوم است که شما دوست دارید رابطه منحصر به فردی با فرزندتان داشته باشید. از سوی دیگر، در ارتباز با همسرتان هم باید بسیار دقت کنید.

به او نشان دهید که در همه کارهای این تازه وارد عزیز، با او شریک و سهیم هستید، سعی کنید نشانه های افسردگی پس از زایمان را بشناسید تا در صورت مشاهده آن ها بتوانید سریع اقدام کنید. بسیارند خانم هایی که به افسردگی پس از زایمان دچار می شوند، زیرا همسران‌شان پس از تولد نوزاد، از آنها حمایت  نکرده و خود را در کارها سهیم نمی‌کنند. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *