نی نی نما ، راهنمای سلامت مادران و کودکان ایرانی

به سایت نی نی نما خوش آمدید!

"نی نی نما" مجله آنلاین بارداری و راهنمای سلامت مادران و کودکان ایرانی است.

نی نی نما در گام اول به ناباروری و حاشیه های آن می پردازد و در گام دوم اطلاعات و مراقبتهای لازم پیش از بارداری و دوران بارداری را ارایه می دهد و راهنمای مادران و پدران جوانی است که مسافری کوچک در راه دارند. در گام سوم به دنیای کودکی می رسد؛ جامعه سالم در گرو داشتن کودکان سالم است.

دوران نوزادی و کودکی حساس ترین و لطیف ترین دوران زندگی انسانهاست. نوزاد سرشار از نیاز است و پاسخگویی به این نیازها دانش خاصی می طلبد. نیازهای جسمی و روانی نوزادان و کودکان سوالات زیادی برای والدین جوان ایجاد می کند و دلهره ی نقش جدیدشان را دوچندان می سازد؛

در بخش دنیای زنانه نیز مطالب جذاب و مفیدی برای بانوان گرامی گرد آورده ایم تا در کنار توجه به دنیای کودکان به دنیای خویش نیز بپردازند؛ زیرا رشد و آرامش مادر است که فضایی امن برای خانواده ایجاد می کند.

تیم نی نی نما بر آن است تا با گردآوری اطلاعات درست علمی گامی در جهت آگاهی بخشی مادران و پدران جوان بردارد؛ البته قابل ذکر است که این اطلاعات تکمیلی است و جایگزین توصیه پزشک نمی باشد.

* سایت "نی نی نما" دات کام در سازمان ارشاد و فرهنگ اسلامی ثبت شده است و دارای مجوز است.

* عنوان "نی نی نما" به زبان فارسی و انگلیسی در سازمان ثبت اسناد و علایم تجاری ثبت شده است.

اشتراک‌گذاری
13 نظر
  1. با عرض سلام وخسته نباید دو دکتر متفاوت برام دو قرص نوشتن کدوم قرصشون بهتره سیپرترون کامپاند و دزوسپتیو مصرف کدومش بهتره

  2. سلام. خسته نباشید من دو ماه اقدام به بارداری کردم ماه اول پنج روز پریودم عقب افتاد ماه دوم که این ماه هس نه روز عقب افتاده هنوز هم پریود نشدم تست هم گذاشتم منفی هس همیشه پریود منظمی داشتم جز این دو ماه که اقدام به بارداری داشتم بایست چکار کنم ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام اگر بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریودی داشتید وباردار نبودید بهتر است برای منطم شدن پریودی خود زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  3. سلام .امروز صبح استفراق شدید داشتم بعدش بلا فاصله خون ریزی رفتم بیمارستان معاینه کردن گفتن دهانه رحم بسته هست برام ازمایش نوشتن هنوز جواب ازمایش نگرفتم .حالت تهوع شدیدم دارم میخواستم بدونم باید چکار کنم این خونریزی برای چیه ؟این درحالی هست که هفته هفتم بارداریم و سه روز دیگه سونو گرافی برای ضربان قلب جنین از قبل برام نوشتن میخواد زودتر سونو‌انجام بدم یا بزارم همون سه روز دیگه بگذره بعد؟

    1. سلام بهتر است سونوگرافی واژینال انجام بدهید.

  4. سلام من دوماه باردارم الان با شوهرم جدا شدم میخوام ان را بندازم میشه یه قرص معرفی کنید

  5. باسلام وخسته نباشید .ببخشید من الان یک ساله که ازدواج کردم درزمان مجردیم پریودیم نامنظم بود گاهی اوقات هرماه گاهی اوقات یک ماه درمیون.و موی زائد هم روی شکم و چانه ی خود دارم که ارثیه.تو این یکسالی که از زمان ازدواجم میگذره هفت ماهه که جلو گیری نداشتم و اقدام به بارداری کردم تو این مدت هم پریودیم منظم شده هرماه پریود میشم با تاخیر چهار تا پنج روزبعد از آخرین پریودیم دوباره اقدام به باردارشدن کردم که سه هفته ازش میگذره و همچنین چهارروز از زمان پریود شدنم میگذره تو این سه هفته درد درقسمت تخمدان سمت راست و گاهی سمت چپ خودم داشتم آیا مشکلی دارم؟؟؟خیلی ناراحتم همسرم خیلی بچه دوس داره و خیلی فشار رومه .من مشکلی دارم باتوجه به این چیزایی که گفتم؟؟؟میتونم حامله بشم؟؟یااینکه بااین مشکلی که دارم رشد موهای زائد و نامنظمی پریدیم تاقبل از ازدواج میتونم حامله بشم؟؟تورو خدا راهنماییم کنین خیلی ناراحتم.همسرم خیلی برای بچه دار شدن عجله داره.???

  6. سلام.من ۲۴ سالمه سه ماه برای بارداری اقدام کردم نشد.پریودهام همیشه سر ۲۸ هرماه بوده.این ماه اخر یک هفته تاخیر داشتم.روز ۱۲ پریودی رفتم سنو دادم اندازه فولیکول ۸*۱۴ بود.دکتر گفت تخمدانت تنبله.بهم متفورمین و ب کمپلکس و دافستون داده.احتمال بارداری من توی این ماه هست؟بنظرتون مشکل بارداری دارم؟تروخدا جواب بدید

  7. من ۳۰ ساله مطلقه ۴ روزه عقب انداختم ازمایش خون دادم منفی بود اما حدود ۲ هفته س ک سنگینی وترشحات سینه دارم.
    لطفا جواب بدین نگرانم ممنون

    1. اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود .

  8. سلام خسته نباشيد من چند ماه پيش پريود هام نامنظم بود دير پريود ميشدم و تا ١٥روز در حد لك بيني و خيلي تيره رنگ بود سونو دادم كيست ساده ريز داشتم ٢ماه قرص ضد حاملگي استفاده كردم بعد از اون ١دوره پريود سر وقت داشتم اما ١٦روز بعد اون دوباره پريود شدم همون روز پريود سونو دادم دو فوليكول سمت راست به اندازه ١٣و١٤/٥و يك فوليك به اندازه ٨در سمت چپ بود اندو متر هم ٤/٥بود من اقدام به بارداريم دارم سنم ٣٣سال هست ايا تنبلي تخمدان دارم ؟

  9. سلام ببخشید،پودراینوفولیک رو باید چ زمانی خورد؟دراب سردحل کنیم یا داغ؟

    1. سلام معمولا روزی دو بار تجویز می شود با یک لیوان آب حل کنید دمای آب فرقی نمی کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.