من هفته نهم بارداری هستم و هنوز قلب جنین تشکیل نشده، باید سقط انجام بدم؟!

من هفته نهم بارداری هستم و قلب جنین تشکیل نشده چیکار باید بکنم؟ باید سقط بشه جنین؟!

پاسخ مشاور:

قلب جنین تا دوره خاصی از بارداری باید تشکیل شود و در صورتی که در زمان معین تشکیل نشد این حاملگی پوچ است. 
عارضه بچه‌خوره درباره شرایط تشکیل نشدن قلب جنین در هفته دوازدهم می باشد.

قلب جنین از هفته ششم گاهاً و از هفته هفتم قطعاً باید با سونوگرافی واژینال دیده شود و حتی نوار آن ترسیم شود و اگر دیده نشد یا حاملگی دیرتر اتفاق افتاده و یا جنین رشدش دچار اشکال است.

ولی در هفته دوازدهم حتماً باید جنین دارای قلب با ضربان منظم بین ۱۴۰ تا ۱۲۰ در دقیقه باشد در غیر این صورت جنین از بین رفته و حتماً باید سقط شود.

ادامه دادن به حاملگی جنین فاقد قلب برای مدت بیش از یک ماه گاهی ممکن است تغییرات هیداتیفرم یا بچه‌خوره را به وجود آورد که توجه و دقت بیشتری را می‌طلبد.

حاملگی مولار که در میان عوام به بچه خوره نیز معروف است، زمانی رخ می‌دهد که در تخم بارور شده، به دنبال بروز اختلال در لقاح اسپرم و تخمک، ناهنجاری‌های خاصی وجود داشته باشد. به این معنا که تخم بارورشده یا هرگز به جنین تبدیل نمی‌شود (که به آن مول کامل گفته می‌شود) یا این که به شکل غیر طبیعی رشد می‌کند و نمی‌تواند زنده بماند.

این مشکل در خانم‌هایی که در سنین بسیار پایین (زیر ۲۰ سال) یا خیلی بالا (بیش از۴۰ سال) باردار شوند، بیشتر دیده می‌شود. به بیان دیگر هرچه سن مادر بیشتر باشد، خطر بیماری بیشتر است.

البته در برخی مطالعات دیده شده مصرف دراز مدت قرص‌های ضد بارداری و مصرف دخانیات نیز می‌تواند در بروز انواعی از مول موثر باشد. همین طور دیده‌شده که کمبود ویتامین A و ترکیباتی که بتاکاروتن دارد نیز می‌تواند زمینه‌ساز انواعی از بیماری مول باشد. همچنین ممکن است سن بالای پدر نیز از عوامل موثر در بروز این نوع حاملگی‌ها باشد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *