لکه بینی در اوایل بارداری/ آیا لکه بینی می تواند باعث سقط جنین شود؟/ افسردگی بعد از سقط

حرف زدن درباره سقط جنین با زنانی که سابقه سقط دارند ، سخت است اما می تواند کمک کننده باشد . وقتی تست بارداری تان مثبت است کلی سوال ذهن شما را مشغول می کند که آیا ویار خواهم داشت ؟ دوست دارم بچه ام پسر باشد یا دختر ؟ بچه ام چه شکلی خواهد بود ؟ اما خیلی از افراد سوالاتی درباره سلامت نوزاد و احتمال سقط آن خواهند داشت.

بیش از هر چیزی باید بدانید که اکثر بارداری ها باعث تولد نوزاد سالم خواهد شد اما سقط جنین شایع ترین عارضه دوران بارداری است و در حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد از بارداری ها منجر به سقط خواهد شد . در ادامه مواردی که باید درباره سقط جنین بیشتر مد نظر داشته باشید را بیان می کنیم ...

آیا لکه بینی می تواند باعث سقط جنین شود ؟
اغلب به خانم های بارداری توصیه می شود که در هنگام بروز لکه بینی و خونریزی بیشتر محتاط باشند زیرا می تواند علامت سقط جنین باشد . همه خونریزی ها در دوران بارداری نشانه سقط جنین نیست ، ۲۰ تا ۳۰ درصد خانم های باردار در اوایل این دوران خونریزی خواهند داشت اما بیشتر از ۵۰ درصد آن ها بارداری طبیعی خواهند داشت .

آیا دوباره سقط خواهم داشت ؟
بیشتر از ۸۵ درصد خانم هایی که سقط جنین داشته اند ، در آینده بارداری و تولد نوزاد سالم را تجربه خواهند کرد . اما استرس اتفاق افتادن سقط یک نگرانی جدی خواهد بود پس لازم است راهبردهای مقابله با سقط را بدانید . باید روی تکنیک های آرام بخش ، تمرکز حواس و مدیتیشین تکیه کنید و افکار منفی خود را بنویسید تا با اضطراب ناشی از سقط مقابله کنید .

چرا بعد از سقط احساس افسردگی می کنم ؟
در صورتی که سقط جنین در اوایل دوران بارداری رخ دهد ، تصوری غلط وجود دارد که نمی تواند تاثیر احساسی قابل توجهی داشته باشد اما درباره خیلی از زنان دور از واقعیت است . تغییرات هورمونی که بعد از سقط جنین روی می دهد باعث احساس غم و اندوه ، بی اشتهایی ، گریه های مداوم و عدم تمرکز خواهد شد . به همین خاطر دوره نقاهت عاطفی بعد از سقط جنین از بازیابی جسمی طولانی تر خواهد بود .

درباره سقط جنین تان صحبت کنید
حرف زدن درباره سقط جنین می تواند به آموزش و درمان دیگران کمک کند. صبحت کردن و به اشتراک گذاشتن غم از دست دادن جنین با دیگران این اتفاق را عادی تر می کند. وقتی زنی با سقط جنین روبه رو می شود زنان دیگری که تجربه مشابه دارند می توانند با او در این باره صحبت کنند تا روند بهبودی سریع تر طی شود.

آیا سقط جنین تقصیر من بود ؟
تقریبا نیمی از افرادی که دچار سقط جنین می شوند تصور می کنند در این مورد مقصر هستند. زنان خود را مقصر می دانند در حالی که سقط جنین خارج از کنترل آنهاست. سقط جنین کمتر درک می شود در صورتی که اگر در این باره بیشتر صحبت شود و آموزش داده شود همدردی در این باره افزایش پیدا می کند.

منبع خبر : آکا

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *