اندازه فولیکول در روز12

اندازه فولیکول در روز ۱۲ پریودی | آیا بارداری با فولیکول ۱۲ امکان پذیر است؟

سلام من ۳۰ ساله هستم ۱ ساله ازدواج کردم ۲ماهه اقدام برای بارداری کردم دوره های سیکل من ۳۰ روزه است امروز روز ۱۳ پریودم سونو دادم یک فولیکول ۱۲ در تخمدان راست یک فولیکول ۱۳ در تخمدان چپم مشاهده شده امکان بارداری من در این ماه هست؟

بارداری با فولیکول ۱۲

پاسخ مشاور:

سلام شما بهتر است از روز ۱۴سیکل قاعدگی تا ۱۸ سیکل یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید اگر باردار نشدید برای ماه بعدی می توانید از دارو استفاده کنید. بهترین سایز فولیکول برای بارداری بین ۱۸ تا ۲۴ م م است.

مطلب پیشنهادی: فولیکول غالب یعنی چی؟! | فولیکول نرمال برای بارداری

فولیکول چیست؟

فولیکول در واقع ساختار عملکردی است که بخشی از تخمدان ها را تشکیل می دهد و تخمک سلولی است که از دیواره داخلی فولیکول بصورت منظم و در هر سیکل قاعدگی بالغ و آزاد می شود. در واقع فولیکول یک ساک احاطه کننده تخمک در تخمدان انسان است.

برای بارداری اندازه فولیکول طبیعی چقدر باید باشد؟

برای بارداری فولیکول نرمال که برای آزاد سازی تخمک سالم با قابلیت لقاح آماده باشد، اندازه ایی در حدود ۱۸ تا ۲۴ میلی متر قطر دارد. اگر اندازه فولیکول بزرگتر از ۲۵ میلی متر باشد می تواند نمای کیست گونه داشته باشد و بعید است که در این صورت تخمکی آزاد شود.

اندازه فولیکول در روز۱۲

اگر می خواهید اندازه فولیکول در روز ۱۲ رابدانید باید به شما بگوییم که انازه می تواند در حدود ۱۱ میلی متر در تخمدان راست و ۲۲ میلی متر در تخمدان چپ است.

اشتراک‌گذاری
7 نظر
  1. مژگان نيك نفس پاسخ

    سلام فوليكول سايز١٧ درروزيازدهم پريودي مناسب بارداري است؟واينكه فوليكول سايزش بزرگترميشه؟مثلا اگرديرترسونوميدادم بزرگترميشد؟

    1. سلام بله سایز فولیکول تخمدان شما مناسب است و بزرگتر نیز می شود.

  2. با سلام و تشکر
    من امروز در روز سیزده پری سو نو دادم ضخامت اندومتر۱۴ و سه فولکیول ۱۲ ودو فولیکول ۸مم
    دارم ایا احتمال بارداری در این ماه وجود دارد هیچ داروی هم مصرف نکرده ام روزهای اقدام ر۲ ۳ ۴ ۶ ۸ حساب کرده اند

    1. سلام از شب ۱۶ سیکل قاعدگی تا ۲۲ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  3. سلام از آذر ماه برای بارداری اقدام کرم که در ماه اول باردار شدم وبعد ازگذشت یازده روز از تاریخ پریودی خود بخود سقط شد .از بهمن ماه مرتب اقدام داشته که بی نتیجه بوده این ماه با تجویز ماما از روز سوم پریودی به مدت پنج روزصبح وشب قرص لتروزول وظهر ها قرص کلرومیفن مصرف کرده وسونوی روز دوازده پری به شرح ذیل .ضخامت اند کمتر۱۱/۵م م تخمدان راست وفولیکول ۲۵ ۳۲ ۳۵ تخمدان چپ کیست ساده وافوری ۳۷*۴۵ م م با مارژین منظم وباsolid componetدر تخمدان چپ مایع ازادمشاهده نشده نظریه IHSS ایا فولیکول سمت راست کیست است یا فولیکول چون دکت سونو هنگام انجام سونو گفت کیست ولی دربرگه جواب فولیکول ذکرشده

  4. در ضمن من دارای دو فرزند می باشم اولین باری بود که ازدارو استفاده می کردم دکتر سو نو عقیده داشت که میزان داروی تجویزی برای من زیاد بوده و باعث ایجاد کیست گردیده آیا با این تفاسیر این ماه احتما بارداری هست؟

  5. اگر تمام فولیکولهای من به کیست تبدیل شده باشد داروی خاصی لازم است مخصوصا تخمدان سمت چپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *