تعریف ضد آفتاب

فلوئید ضد آفتاب یا کرم ضد آفتاب؟کدام بهتر است؟

امروزه کرم ضد آفتاب جزو ملزومات لوازم مراقبتی پوست بشمار می رود چرا که ضد آفتاب تنها برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بکار نمی رود، بلکه قادر است از بیماری های پوستی جلوگیری کند. از دیگر فواید مهم ضد آفتاب، جلوگیری از ایجاد کک و مک و از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد.

دانستن تفاوت کرم ضد آفتاب با فلویید، لوسیون، اسپری و ژل ضد آفتاب برای انتخاب فرمولاسیون مناسب پوست شما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ضد آفتاب در قالب های متنوع ازجمله: ژل، کرم، فلوئید و … در بازار عرضه می شود که نوع کرمی و فلوئید آن بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

حال در ادامه خواهیم گفت که فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب چه تفاوت هایی با هم دارند.

ضد آفتاب چیست؟

تعریف ضد آفتاب

همانطور که در بالا اشاره داشته ایم، از آنجایی که ضد آفتاب دارای ترکیبات فعالی بوده، از پوست شما در برابر اشعه خطرناک UV محافظت می کند.

پیری صورت، سرطان پوست، چین و چروک های زود هنگام، عدم طراوت، کک و مک، جوش و آکنه های فراوان همگی جزو معایب عدم استفاده از ضد آفتاب هستند.

توصیه می شود تمامی بانوان، آقایان و حتی کودکان بالای ۶ ماه از ضد آفتاب استفاده کنند. در هنگام خرید ضد آفتاب توجه داشته باشید که spf آن بالای ۳۰ درصد باشد تا از پوست شما به خوبی مراقبت کند.

فلوئید ضد آفتاب چیست؟

اگر در گوگل سرچ کنید متوجه خواهید شد که fluid به معنای مایع می باشد. فلوئید ضد آفتاب نسبت به کرم ضد آفتاب بافت سبک تری داشته و روان تر است. جالب است بدانید فلوئید جذب سریع تری دارد و چربی اضافی روی پوست را کاهش می دهد.

با این تفاسیر اگه دارای پوست چرب هستید، خرید فلوئید ضد آفتاب گزینه مناسبی برای پوست شما می باشد. همچنین اگر در مناطق گرمسیر و شرجی زندگی می کنید، باز هم استفاده از فلوئید ضد آفتاب را پیشنهاد می کنیم. فلوئید ضد آفتاب قادر است به اندازه کرم ضد آفتاب از ایجاد لک و پیری آن جلوگیری کند.

کرم ضد آفتاب با فلوئید ضد آفتاب چه تفاوتی دارد؟

اگر قصد خرید ضد آفتاب دارید و بین خرید کرم و فلوئید مردد هستید، این بخش را با دقت مطالعه فرمایید. کرم ضد آفتاب چربی زیادی دارد بنابراین پوستتان بیش از حد خشک می شود، بهتر است کرم را به جای فلوئید انتخاب کنید.

یکی از دیگر تفاوت های فلوئید و کرم ضد آفتاب در میزان غلطت و بافت آن ها می باشد. کرم های ضد آفتاب بافت سنگین و غلیظ تری دارند.

تاثیر فلوئید و کرم ضد آفتاب همانند یکدیگر است و هر ۲ ساعت باید آن را تمدید کنید.

چرا فلوئید ضد آفتاب بخریم؟

چرا فلویید ضد آفتاب بخریم

قبل از خرید ضد آفتاب، نکته ای که باید به آن توجه شود، نوع پوست شما می باشد. اگر پوستتان خشک است قطعا کرم می تواند تا حد زیادی خشکی پوست را برطرف کند. بخاطر داشته باشید که میزان چربی کرم های ضد آفتاب هم با یکدیگر تفاوت دارند.

اما اگر پوستتان به شدت چرب است و مدام جوش می زنید، کرم ضد آفتاب فاقد چربی و یا فلوئید ضد آفتاب برایتان بهتر است.

چنانچه پوست چربی داشته باشید اما باز هم از کرم ضد آفتاب چرب استفاده کنید، وضعیت سلامت پوستتان در خطر بوده و ممکن است خسارات جبران ناپذیری برایتان به وجود آورد.

معرفی ۵ مورد از بهترین کرم های ضد آفتاب

در این بخش قرار است به معرفی بهترین کرم ضد آفتاب بپردازیم. بنابراین اگر بین کرم و فلوئید ضد آفتاب، انتخابتان کرم می باشد، اطلاعات این بخش برای شما گرد آوری شده است.

۵ مورد از پرطرفدارترین کرم های ضد آفتاب عبارتند از:

  • کرم ضدآفتاب فلوئیدی باریسان اوریاژ +SPF 50
  • کرم ضدآفتاب فلوئید spf 100 بایودرما رنگی فتودرم
  • کرم ضد آفتاب ضدچروک SPF50 کلینیک
  • کرم ضد آفتاب مینرال آبرسان سراوی spf 50
  • کرم ضد آفتاب برایت بوست spf 30 نوتروژینا

معرفی ۵ مورد از بهترین فلوئید ضد آفتاب

بهترین فلویید ضدآفتاب

چنانچه پوست چربی دارید و یا بنا به دلایل دیگر، تصمیم به خرید فلوئید ضد آفتاب دارید، در این بخش می توانید با بهترین ها آشنا شوید.

۵ مورد از پرطرفدارترین فلوئید های ضد آفتاب عبارتند از:

  • فلوئید ضد آفتاب مات کننده اکسفولیاک نوروا
  • فلوئید ضد آفتاب ویشی spf 50 سری Ideal Soleil مدل Dry Touch
  • فلوئید ضد آفتاب لاروش پوزای بی رنگ آنتلیوس SPF50
  • فلوئید ضد آفتاب بی رنگ فتودرم آکنه مت بایودرما
  • فلوئید ضد آفتاب ضد لک گارنیه مدل امبر سولایر

اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید، حتما با مزایای استفاده از ضد آفتاب مطلع هستید. ضد آفتاب از جمله لوازم مراقبت پوست بشمار می رود که بسیارحائز اهمیت است. امروزه ضد آفتاب در قالب های مختلف همچون فلوئید، کرم و لوسیون در بازار به فروش می رسند. در این مقاله به تفاوت میان فلوئید و کرم ضد آفتاب پرداخته ایم.

لوسیون ضد آفتاب بیشتر برای کودکان استفاده می شود.

امیدواریم مطالب برایتان مفید بوده باشد و از این که تا به انتها همراه ما بوده اید بی نهایت سپاسگزاریم.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *