علت سقط مکرر من؟/ سقط جنین برای بار چهارم

سلام
خسته نباشید وتشکر از توجه شما من تا به حال ۴ بار سقط داشتم. هیچ بار هم نتیجه آزمایش بارداری از صد بیشتر نشد. بار اول، اوایل لکه بینی داشتم و قلب تشکیل نشد و فقط ساک حاملگی بود و در بیمارستان با قرص تجویز پزشک سقط شد. سه بار دیگر هربار در اوایل ماه دوم لکه بینی و بعد از خونریزی خود به خود دفع شد. هر ۴ بار قبل سقط شیاف پروژسترون استفاده کردم و بعد سقط هم آمپول رگام زدم. تو دوبار آخر بعد از مثبت شدن تست بارداری به دلیل غلظت خون آمپول کلگزان زدم که هر بار به ۴ یا ۵ تا بیشتر نرسید.شوهرم هم قبل از سقط چهارم عمل واریکوسل کرد که فعالیت اسپرم از ۱۵ به ۴۰ رسید. خودم هم آزمایش ژنتیک با نتایج زیررو دادم : molecular genetic analysis of MTHFR gene: result result–> this individual is heterozygote for A1298C and negative for C677T in MTHFR gene, molecular genetic analysis of factor V Leiden: result result—> this individual is negative for G1691A mutation. هر دکتری هم میرم نمیگه چرا سقط میکنم . خواش میکنم راهنماییم کنید.

سلام
پس از بررسی­ های کامل سقط مکرر شامل آزمایش کاریوتیپ والدین، بررسی رحم و آزمایش­ های مختلف ترومبوفیلی و ایمونولوژی در ۵۰% تا ۶۰% موارد
علت سقط بدون توضیح باقی می­ ماند یا به عبارتی دیگر ناشناخته است. موتاسیون در فاکتورهای ژن MTHFR از علل احتمالی سقط مکرر در بعضی مطالعات عنوان شده است. که ممکن است در ترکیب با عوامل دیگر، موجب سقط مکرر شود. و تجویز کلگزان در تعدادی از بیماران مؤثر بوده است. در صورتیکه علت واضح برای سقط مکرر یافت نشود یا به عبارتی ناشناخته باقی بماند، توصیه اکید به نظارت دقیق در یک مرکز تخصصی سقط مکرر و مراقبت کامل قبل از بارداری و حین بارداری، کمک ­کننده خواهد بود. حتی پس از ۴ بار سقط نیز احتمال بارداری موفق به میزان ۶۰% در کلیه خانم با سن ۳۵-۳۰ ساله وجود دارد. بنابراین امیدوار باشید و در صورت برخورداری از اضافه وزن و چاقی، ابتدا سعی جدی بر کاهش وزن داشته باشید.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *