علائم احتمالی بارداری در دوران شیردهی/ آیا باید شیردهی را متوقف کرد؟!

امکان دارد در دوران شیردهی باردار شد؟

علائم بارداری در دوران شیردهی چیست؟

با اولین بارداری متفاوت خواهد بود؟

آیا باید بلافاصله نوزاد را از شیر گرفت؟

یکی از سوالات رایج خانم ها بعد از زایمان این است که آیا شیردهی مداوم از بارداری جلوگیری می کند؟ خیلی از خانم ها اعتقاد دارند که شیر دادن به نوزاد، همان اثر را دارد که خوردن قرص ضد بارداری دارد، در حالیکه خیلی از خانم ها در دوران شیردهی باردار شده اند. اگر که شما حدس میزنید که باردار شده اید در حالیکه به نوزاد خود شیر میدهید. بدانید که باید دارای چه علائم بارداری باشید؟ در این مقاله گروه سلامت شیردهی اوما به بررسی علائم بارداری در دوران شیردهی می پردازد.

علایم بارداری در شیردهی:

اگر شما در حال شیر دادن به نوزاد خود هستید وقتی باردار می شوید ممکن است که همه علائمی که یک خانم عادی دارد را شما هم تجربه می کنید. اما ممکن است واضح ترین علامت بارداری یعنی پریود نشده را تجربه نکنید زیرا ممکن است در دوران شیردهی شما هنوز به سیکل قاعدگی خود برنگشتید. زیرا برای بازگشت سیستم تولید مثل شما به حالت اولیه بعد از بارداری نیاز به زمان است. وقتی اولین تخمک گذاری در تخمدان ها انجام میشود ممکن است شما باردار شوید در حالیکه شما ممکن است هنوز نشانه ای از خونریزی ماهانه را نداشته باشید. 

درباره علایم بارداری بخوانید

اثرات بارداری بر شیر مادر:

مادران وقتی در دوران شیردهی باردار میشوند ممکن است متوجه تغییراتی در واکنش های بدن نوزاد خود شوند. برای مثال ممکن است نوزاد شما دیگر علاقه ای به خوردن شیر نشان ندهد.و این به دلیل تغییراتی است که طعم و مزه شیر و یا ضخامت نوک سینه ایجاد شده است. ممکن است مزه شیر شما بصورت ترش و یا شور در بیاید که نوزاد آن را نمی خورد. اما متوجه باشید که ممکن است نوزاد شما حتی در زمانی که شما باردار نیستید هم گاهی اوقات از خوردن شیر امتناع کند (سایر دلایل امتناع نوزاد از شیر خوردن) و این دلیل محکم و قطعی بر باردار بودن شما نیست.

علامت قابل ملاحظه:

زخم سینه در دوران شیردهی می تواند علائمی از باردار شدن شما باشد حتی اگر نوزاد خود را شیر نمی دهید. البته اگر به نوزاد خود شیر می دهید این زخم ها شدت بیشتری خواهند داشت. کم کم این زخم ها دردناک شده تا جایی که تصمیم میگیرید نوزاد خود را از شیر بگیرید. گاهی اوقات برخی خانم ها درد این زخم ها را تحمل کرده و همچنان به نوزاد خود شیر می دهند.

علائم احتمالی بارداری در دوران شیردهی:

خستگی مفرط در دوران شیردهی نیز می تواند از علائم بارداری در دوران شیردهی باشد. البته خستگی ممکن است یکی از علائم بارداری زمانی که شما برای اولین بار باردار شده اید، باشد. اما در مادران شیرده از بین رفتن خستگی مدت زمان بیشتری طول میکشه زیرا بدن مواد مغذی دریافتی خود را در دو جهت تامین نیازهای جنین و انرژی صرف شده برای مکیدن شیر استفاده میکند.

آیا باید شیردهی را متوقف کرد؟!

اگر شما دراری این علائم بود و فهمیدید که باردار هستید، ممکن است فکر کنید که باید بلافاصله نوزاد خود را از شیر بگیرید. ( چگونه نوزاد خود را از شیر بگیرم)، درحالیکه خود شیر دادن به نوزاد باعث میشود شما خیلی از عوارض ناشی از باردار شدن را تجریه نکنید. بهترین کار این است که تمام مسائل پزشکی خود را به پزشکتان بگویید و او برای شما تصمیم بگیرد که چه کاری باید انجام دهید.

مادرانی که سابقه سقط یا تولد نوزاد نارس هستند بهتر است شیردهی را متوقف کنند زیرا خود شیر دادن به نوزاد باعث افزایش انقباضات بیشتر رحم می شود. 

منبع خبر : mom.girlstalkinsmack

اشتراک‌گذاری
85 نظر
  1. من شیرمیدم و دخترم ۵ماهشه و الان چندروزه ک همش احساس تهوع دارم و بی بی چک هم گرفتم و منفی بود….احتمال بارداری هست؟؟؟

    1. چون جواب تست شما منفی بوده احتمال بارداری خیلی ضعیفه نگران نباشید ممکنه از علائم قبل پریود شما باشد.

  2. سلام
    من یه نوزاد دوماهه دارم و امروز یک رابطه کنترل نشده داشتم. برای حامله نشدن باید چکار کنم؟
    باتوجه به اینکه قرص شیردهی مصرف نکردم و قرصهای صبح روز بعد ضرر زیادی دارند

    1. سلام با توجه به اینکه شما نوزاد ۲ ماهه دارید وشیر خودتان را میدهید فقط از قرص شیردهی میتوانید استفاده کنید چون قرصهای هورمونی دیگه روی شیرتان تاثیر میگذارد بهتره در مصرف قرص های شیر دهی دقت داشته باشید و اینکه حتما از کاندوم در موقع نزدیکی استفاده کنید.

  3. با سلام من نوزاد دو ماهه دارم و با همسرم رابطه مشكوك داشتم دو روز بعدش براي اولين بار بعد از زايمان پريود شدم بي بي چك هم منفي اومد حالت تهوع هم دارم تغييراتي هم در نوزاد ظاهر شده استفراغ و اسهال ميكنه ممكنه من حامله باشم؟؟؟

    1. سلام خیر شما باردار نیستید بهتره یک روش مطمئن جلوگیری انتخاب کنید مثل آی یو دی.

  4. سلام.من یه پسر ۳ماهه دارم و چند روز بود علائم بارداری داشتم.یعنی خستگی بیش از حد و سرگیجه و…بی بی چک استفاده کردم.دوتا خط افتاد که یکیش کمرنگتر بود.خیلی نگرانم چون میدونم در حق پسرم ظلم میشه.علاقه ای هم به شیر خشک نداره.سقط کردن ضرری تو دوران شیردهی داره؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بله سقط عوارض زیادی دارد من به شما انجام سقط را توصیه نمیکنم با توجه به عوارضی که دارد باید به فکر حفظ بارداری باشید.

  5. سلام من به نوزاد ۵ماهه دارم..یبار رابطه داشتیم میشه من باردار باشم

    1. سلام بستگی به این دارد که در زمان تخمک گذاری رابطه داشته اید یا نه .

  6. سلام. روز بخير. من يه دختر هشت ماهه داوم. تقريبا از ماه پنجم بعد از زايمان پريود شدم. ميخواستم بدونم پريود يعد از زايمان مرتب هست يا ممكنه طول بكشه تا تنظيم شه؟ چون من ماه قبل زودتر از موعد پريود شدم اما اين ماه از تاريخش گذشته. يعني احتمال بارداري هست؟ يا ممكنه به دليل تنظيم نشدن دورتن قاعدگي باشه؟
    ممنون از پاسختون

    1. سلام دوره های پریودی در زمان شیر دهی نا منظم میشود واین مسئله طبیعی است و ربطی به بارداری ندارد البته باید در زمان شیردهی روش جلوگیری مطمئنی داشته باشید.

  7. سلام من یه دختر ۱۸ ماهه دارم و دوهفته ای بود پریودم عقب افتاد بی بی چک گرفتم مثبت نشون داد ولی بعد یه هفته خون اومد و بی بی گرفتم منفی نشون داد من گیج شدم باردار بودم یا نه یا بودم وسقط شد

    1. سلام ممکن است خطای بیبی چک بوده ویا اینکه سقط زود رس داشته اید.

  8. سلام.. من یه پسر یک ساله دارم و شیر میدم. پریودم منظمه. این ماه سه روز عقب افتاد و حالت تهوع و سرگیجه داشتم. سه بار بی بی چک گذاشتم یکبار مثبت پررنگ یک بار مثبت کمرنگ و یک بار منفی نشون داد. بعد سه روز پریود شدم. البته چندباری طناب زدم و دم کرده گل گاوزبون خوردم. به نظرتون من باردار بودم؟در ضمن تو هفته تخمک گذاری رابطه نداشتم

    1. سلام خیر باردار نبودید.

  9. باسلام
    من یه پسر ۹ماهه دارم یک ماهی میشه ک دائم حالت تهوع دارم از بوی غذا بدم میاد و خستگی و درد عضلات به حدی ک از خواب بیدار میشم.زیر شکمم درد میکنه و ترشح دارم.بنظر خودم باردارم اما سه بار با فاصله بی بی چک زدم منفی بود.احتمال داره کیست باشه؟

    1. سلام در دوران شیردهی نامنظمی پریود ی طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  10. سلام من یه پسر ۱۳ ماهه دارم.۱۰ ماه بعد از بارداری پریود شدم.۲ ماه منظم بود.این ماه سوم الان ۱۰ روز از وقتش میگذره.بی بی چکم زدم تو ۱۰ روز منفی شد.امکان داره باردار باشم؟؟؟

    1. سلام در دوران شیردهی این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد احتمال بارداری وجود ندارد.

  11. سلام دخترم۵ ماه و تاالان کلا رابطه باکاندوم داشتیم.هنوزم پریود نشدم فقط ۱۵ مهر ۳روز خون اومد و دیگه تاالان ۱۶آبان پریودی نداشتم.الان چندروزه ترشحات ابکی غلیظ خارج میشه؟یکمم زیر شکمم دردمیکرد ترشحات قطع شد بهتر شدم.اما نگرانم که باردار نباشم.علایم حالت تهوع و سرگیجه ندارم.دخترمم شیرم میخوره گاهی بالا میاره و گاهی میخوره و گاهی اصلا نمیخوره چون شیرم از اول کم بود کمکی شیرخشک داره.حالا نگرانم

    1. سلام نگران نباشید در دوران شیردهی این مسئله طبیعی است.

  12. سلام
    دخترم ۳ ماه است برای جلوگیری از قرص استفاده میکردم یه بار هم درحین مصرف قرص پریود شدم الان هم وقت پریودم گذشته خیلی نگرانم.
    میخواستم ببینم چه کاری برام توصیه میکنین؟

    1. سلام نامنظمی پریودی در دوران شیردهی طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  13. سلام
    من اواخر شیردهی هستم ودوهفته از موقع پریودیم عقب اوفتادم بی بی چک گذاشتم منفی بود وهمیشه هم پریود منظم داشتم ممکنه باردار باشم.

    1. سلام اگر جلوگیری داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد.

  14. سلام خسته نباشید ،من یک پسر نه ماهه دارم وبعد از ۵ماه عادت شدم بعد از زایمان دو سه ماه عادت شدم اما الان دو ماه هست که پریود نمیشوم صورتم پراز جوش های دردناک وچرکی شده وسر سینم وقتی پسرم شیرمیخوره خیلی درد میگیره ودر ضمن من جلوگیری طبیعی داشتم ایا ممکن هس باردار باشم

    1. سلام در دوران شیردهی به علت بالا بودن هورمون پرولاکتین نظم پریودی خانمهای شیرده به هم میریزد و این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد احتمال اینکه باردار باشید خیلی ضعیف است.

  15. سلام خسته نباشید ببخشید من ۱ماه و ۲۰روزه پریودنشدم و دوباره بی بی زدم هردوبار ی خط خیلی ضعیف افتاد رو Tنمیدونم حاملم یانه چون هیچ حالت تهوعیم ندارم و دستگاه گذاشتم برا جلوگیری

    1. سلام اگر دستگاه ای یو دی برای جلوگیری دارید احتمال بارداری خیلی ضعیف می باشد اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  16. سلام خسته نباشید ببخشید من یه دختر۱۱ماهه دارم بعدمتوجه شدم باردارم حالا خیلی اعصاب خورد برای دخترم که شیرمیخوره به نظرتون میتوتم تااخربارداریم به دخترم شیر بدم????

    1. سلام تا ماه پنجم بارداری می توانید به کودک خود شیر بدهید بهتر است بعد از ۱۲ ماهگی کودک خود ، کم کم وعده های شیردهی را کاهش بدهید تا کودک شما دچار مشکل نشود .

  17. سلام،تاريخ زايمان من ٩٦/٢/١١ بوده،و تاريخ هاي پريوديم به ترتيب:٩٦/٨/١،٩٦/٦/٢٩،٩٦/٥/١١
    واز اول آبان تا الان كه ١٢ دي ماه هست پريود نشدم و دو روز پيش يه مقدار خيلي كم خون ازم رفت و فكر كردم پريود شدم ولي دو سه روزه كه لكه بيني به رنگ قهوه اي دارم،بدون هيچ دردي،از بي بيچكم استفاده كردم منفي بوده،آيا احتمال بارداري وجود داره؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد در دوران شیردهی نامنظمی پریود ی طبیعی است .

  18. سلام من نوزاد ۶ ماهه دارم به هفته از زمان پروریدن میگذره از بی بی چکم استفاده کردم منفی بوده ولی خیلی میترسم که خونه دوباره حامله باشم

  19. سلام من از ماه سوم بعد از زایمانم پریوود شدم هرماه الان پسرم ۱۰ ماهشه و من این ماه دوروز گذشته و پریود نشدم تست زدم یه خط پررنگ ویه خط کمرنگ افتاد .تو این مدت دوبار هم توی رابطه سهل انکاری انجام شد .به نظر شما احتمال بارداری وجود داره

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  20. سلام من یه نوزاد دو ماه و نیم دارم بعد از زایمان هنوز پریود نشدم چند روز پیش یه رابطه بدون دخول داشتم سه روز بعد درد زیادی زیر شکمم داشتم شبیه درد پریود آیا ممکنه باردار باشم. در ضمن نوزادم فقط شیر خودم رو میخوره در طول شب هم یک یا دو دو بیدار میشه

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  21. با عرض سلام و ادب من پسر ۸ ماهه دارم الان سه روز متوجه شدم باردار هستم خودم اصرار به نگه داشتن فرزند دارم ولی همسرم با فشاری تمام میگن سقط کنم چکار کنم به نظر شما در ضمن پسرم فقط شیر خودم رو میخوره براش ضرر نداره اگر بچه رو نگه دارم باتتشکر ممنون میشم پاسخ دهید سپاسگذارم

    1. سلام با توجه به عوارض سقط بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید تا ماه پنجم بارداری می توانید به کودک خود شیر بدهید.

  22. سلام وقت بخیر من یه دختر۱۱ماهه دارم ۲ ماه قبل ۲۲ پریود شدم ماه قبل ۲۸ شدم ولی الان ۹ روزه عقب افتاده بی بی گذاشتم منفی بود ولی صورتم جوش زده نمیدونم حامله ام؟ میشه راهنماییم کنید

    1. سلام اگر روش جلوگیری از بارداری داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد.

  23. سلام خسته نباشید من ی نوزاد۵ماهه دارم وازشیرخودم بهش میدم سه هفته است پریودام عقب افتاده جلوگیری داشته ام دوباربی بی چک زدم منفی بوده ممکنه باردارباشم

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  24. سلام و خسته نباشید,خوردن قرص سقط در دوران شیردهی ,مشکلی دارد توی شیر ترشح میشود؟؟و برای ن وزاد خطر دارد؟؟؟

    1. سلام بله عوارض جانبی دارد نباید از داروهای سقط آور استفاده کنید.

  25. سلام و خسته نباشید,خوردن قرص سقط در دوران شیردهی ,مشکلی دارد توی شیر ترشح میشود؟؟و برای ن وزاد خطر دارد؟؟؟

  26. سلام و خسته نباشید,خوردن قرص سقط در دوران شیردهی ,مشکلی دارد توی شیر ترشح میشود؟؟و برای ن وزاد خطر دارد؟؟؟

  27. سلام
    من یه بچه ۱۰ماهه دارم که دارم شیر خودمو بهش میدم پریودیم ۱روز تاخیر افتاد بیبی زدم مثبت بود رفتم آز دادم بتام ۱۶۰ بود
    من باردارم هستم یا نه؟؟؟؟؟

    1. سلام بله باردار هستید.

  28. من یک بچه ۱ ساله و۳ ماهه دارم حالا پریود نشدم آیا باردار هستم

  29. سلام دختر پنج ماهه دارم بعد از زایمان پریود نشدم سه روز حالت تهوع دارم بی بی چک استفاده کردم فوری یک خط تیره ظاهر شد احتمال حاملگی دارم؟حالت تهوع زیاده از صبح بعد از خواب تا شب سوزش سردل هم دارم

    1. سلام اگر روش جلوگیری از بارداری داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد.

  30. سلام من پسرم ۱۱ ماهش پریودیم عقب افتاد رفتم دکتر گفت که بین شش و هفت هفته باردارم و الان شیاف برای سقط خریدم آخه اصلا شرایط نگهداری از بچه سوم ندارم الان برا بچم که شیر میدم عوارض داره

  31. سلام من ی نوزاد ۲ماهه دارم بعد از چهله پریود شدم، تو این ماه دو روز قبل از پریودی رابطه داشتم فردای اون روز قرص اورژانسی خوردم الان دو روز پریودیم عقب افتاد ایا احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام در ۶ ماه اول زایمان درصورت شیردهی به کودک خود نباید از قرص اورژانسی استفاده کنید اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  32. سلام من یه دختر چهارماهه دارم بعد زایمان ماه اول پریود شدم ولی بعد دیگ نشدم رابطه مشکوک داشتم از قرص جلوگیری استفادع کردم ایا امکان داره ک حامله بشم؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  33. سلام خسته نباشید
    من یه نوزاد ۳ ماهه دارم بی بی چک استفاده کردم مثبته
    برای تقویت بیشتر چه دارویی وغذایی مصرف کنم
    با تشکر

    1. سلام رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی مصرف کنید با توجه به اینکه در زمان شیردهی هستید مصرف لبنیات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید .

  34. سلام من یه پسرسه ماه و نیم دارم,که از شیر خودم میخوره,, بعداز چله ام یکبار اردیبهشت پریود شدم,,ماه رمضان هم تمام روزه هام رو باوجود شیردهی تاحالاگرفتم,یه روز لک دیدم,اماددیگه خونی نیومد,و من باز فرداش رو روزه گرفتم,در ضمن بعد از دیدن لک شبش قرص ال دی مصرف کردم که تعطیلات برم مشهد اما الان دوروزه قرص رو قطع کردم,پریود نشدم,همش حس میکمم,نکنه باردارشدم,و اون لک خون لانه گزینی جنین بوده! ایا حامله ام؟!اگر باردار باشم قرص های ال دی که پنج شب پشت سرهم مصرف کردم برای جنینم ضرر نداره؟!

    1. سلام مصرف قرص ال دی تا پایان ۶ ماهگی نوزاد ممنوع است با توجه به اینکه قرص ال دی مصرف می کنید واز یک طرف روزه می گیرید و سن نوزاد شما زیر ۶ ماه می باشد نوزاد شما از نظر تغذیه به مشکل بر می خورد بهتر است بدون مشورت پزشک در زمان شیردهی دارو مصرف نکنید اگر نزدیکی بدون جلوگیری داشته اید و۱۶ روز از رابطه گذشته است باید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  35. سلام من یه پسر پنج ماه دارم ، تا حالا عادت نشدم .هفته پیش یه رابطه شک دار داشتم سه ساعت بعد قرص اورژانسی خوردم ، ۲۰این هفته صبح لکه خون دیدم ،فکر کردم پریود شدم اما تاحالا که ۲۳ هست خونی ندیدم ،،تست بی بی هم منفی بود . کمر درد زیاد دارم
    امکان بارداری هست؟

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  36. سلام.دختر ۷ ماهه ای دارم و بعده زایمانم تا الان پزیود نشدم و هفته پیش یک رابطه شک دار داشتم و امروز صبح فقط یکم ترشح خونی دیدم و بعده اون دیگه چیزی ندیدم آیا باردارم؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما احتمال بارداری ضعیف است اما اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید زیرا احتمال بارداری به صفر نمی رسد اگر تا ۳ هفته دیگر پریود نشدید برای اطمینان می توانید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  37. سلام.من ی نوزاد ی تقریبا ۴۰ روزه دارم.بعد از ی ماهگی دوبار رابطه داشتیم ب روش روش طبیعی جلوگیری کردیم البته در بار دوم بعد از رابطه دچار خونریزی شدم .میخاستم ببینم ایا امکان بارداری وجود داره.با اینکه من هموز خونریزی نامرتب دارم.ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام با توجه به شرح حال شما احتمال بارداری ضعیف است اما باید حتما یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  38. سلام.من یه نوزاددوماه دارم ولی بچه ام چهل سه روزبودک باشوهرم رابطه داشتم و..کارک نبایدمیشد شدخیلی میترسم بعدش سریع قرص شیردهی مصرف میکنم چندروزبعدش خونریزی داشتم ب مدت یک هفته.ب نظرشمامن حامله ام

    1. سلام با توجه به اینکه خون ریزی داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد نگران نباشید اما باید حتما یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  39. تورخداجواب‌منوبدیدیعنی امکان داره ک بازحامله بشم؟؟اکه هستم بایدچیکارکنم ک سقطش کنم؟؟

  40. سلام من پریود نامنظم دارم این ماه بعد از فریز زخم دهانه رحم بعد از ۶ روز درد وحشتناکی زیر دلم کمر گرفت کیست داشتم دکترم گفت بی بی چک بزن زدم خط محو اومد فرداش زدم ۲ تا خط اومد از دادم منفی بود بتای خونم ۷.۳ بود و هنوز وقتم نشده ممکنه باردار باشم

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است ۳ روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  41. سلام. خسته نباشید.
    من پسرم تازه ۱۵ماهش میشه. ماه پیش سوم آبان پریود شدم ولی این ماه ۲۷ ام لک شدم تا روز یکم آذر. لکه های قهوه ای ازم خارج میشد ب صورت قطره قطره. یک دفعه هم یه لخته ی سیاه رنگ خارج شد. بعد اون دیگه همش ترشحات شیری رنگ و بی رنگ دارم. علائم پریودی هم نداشتم اصلا. فقط ب شدت کمر درد داشتم. نوک سینه هام هم وقتی پسرم میخواد میک بزنه به شدت دردناک شده. دوسه روز هم خستگی زیاد داشتم. هنوز ب موعد نرسیده بیبی چک گذاشتم منفی شد.
    و اینم خدمتتون بگم ک مدتیه رژیم گرفتم و ورزش میکنم.
    ممکنه این تغییرات برای تغییر در سبک تغذیه و زندگیم باشه؟؟؟ یا ممکنه ک باردار باشم؟خیلی ممنون میشم جوابمو بدید

  42. سلام من دختره یه ساله دارم شیرمیدم پریودیم منظم نیس ولی این ماه ۱۶ شدم بعدش نزدیکی طبیعی داشتیم بعدش ۲۷درحدلکه بینی ۳روزگرفتم رفتم سنوگفتم فولیکول درسمت راست ۲۰میلی دارم الانم کمردردسرگیجه ندارم احتمال باردارباشم ازمایش بدم جواب میده

    1. سلام اگر جلوگیری طبیعی داشته اید احتمال بارداری ضعیف است در هر صورت برای اطمینان می توانید اگر ۱۷ روز از رابطه شما گذشته باشد از تست بی بی چک استفاده کنید یا آزمایش خون انجام بدهید .

  43. سلام من یه دختر ۵ماهه دارم بعداز زایمان هنوز پریود نشدم متاسفانه چند هفته قبل یه رابطه بدون مراقبت داشتم حالا امکانش هست باردارباشم دخترم شیر خودمو میخوره بعضی اوقات سمت راست زیر شکمم درد میکنه خیلی میترسم لطفا راهنماییم

    1. سلام می توانید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  44. سلام خسته نباشيد،من يه بار وقتي پسرم ٢ماهو نيم بود در ٥ ارديبهشت در حد يه روز و نصف خونريزي داشتم كه فقط همون ١ روزو نصف بود.بعد در تاريخ ٣٠ ارديبهشت وقتي پسرم ٣ ماهه بود يه رابطه مشكوك داشتم،بعد در اواسطه تير ماه دو بار بي بي چك زدم و منفي شد الان احتمال حاملگي وحود دارد يا نه؟؟؟ترشح واژن دارم وبعضي وقتا سردرد و ب پسرم شير خودمو ميدم

    1. سلام می توانید برای اطمینان مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  45. سلام خسته نباشيد من چند روز بيش ب شما پيام دادم و شما گفتيد برو بي بي چك انجام بده دوباره و منم دوباره انجام دادم و منفي شد.الان دوباره تعريف ميكنم .
    من وقتي پسرم ٢ ماهو چند روزش بود در تاريخ ٥ ارديبهشت در حد يك روز و نصف خونريزي داشتم كه بعد زود قطع شد.بعد در تاريخ ٣٠ ارديبهشت كه پسرم ٣ ماهه بود يه رابطه مشكوك داشتم.و بعدش كلا رابطه نداشتم.
    بعد در تاريخ هاي ١٥ تير و ٢٣ تير بي بي چك استفاده كردم و هر دو بار منفي شد.بعد كه ب شما پيام دادم گفتيد دوباره بي بي چك استفاده كن،و من در ٢٣ مرداد دوباره استفاده كردم و منفي شد.ايا احتمال بارداري وجود دارد؟؟ب پسرم شير خودمو ميدم و بعضي روزا سردرد و كمر درد دارم و ترشح واژن هم دارم زايمانمم بيهوشي نخاعي بوده ممكنه سر درد و كمر درد از علائم اون باشه؟؟؟الان ٦ ماهه زايمان كردم
    خواهشا راهنماييم كنيد من خيلي استرس دارم كه باردار نباشم

    1. سلام نگران نباشید خیر باردار نیستید .

  46. سلام خسته نباشید من دخترم ۴ماهشه ..بعد زایمانم یعنی بعد چهل روز من سه بار پریود شدم‌ ولی بعدش حدود یک ماه و نیمه که‌پریود نشدم ‌بیبی چک‌زدم ولی منفی بود ..زمان بارداری قبلیم من عفونت گرفته بودم بعد فهمیدم‌باردارم الانم بعد زایمان دوباره عفونت گرفتم واینکه یه بار بعد یه غذا یکم حالم بد شد و یه بارم یه کوچولو سرگیجه داشتم به نظرتون امکان داره باردار باشم؟

  47. سلام وقتتون بخیر ، ببخشید سئوال داشتم پسر من ۴ماهشه بعد از زایمانم سه مرتبه پریود شدم ولی نامنظم بوده الان چن روزه حالت پریودی دارم ولی نمیاد و اینکه ترشح هم دارم بی بی چک زدم منفی بود چیکار کنم اعصابم به هم ریخته به نظرتون من باردارم ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *