شکستگی آلت در مردان/ درمان کجی آلت تناسلی آقایان

شکسته شدن آلت تناسلی مردان یکی از اورژانسهای ارولوژی شکستگی آلت می باشد. جهت درک و توضیح این حالت ابتدا لازم است ساختمان و عملکرد آلت را در حالت عادی و نعوظ توضیح دهیم تا مفهوم و مکانیسم شکستگی آلت مشخص گردد …

مکانيسم نعوظ بدين شرح است که هنگام تحريک جنسي و يا فعال شدن مکانيسم نعوظي به هر دليل، جريان خون بداخل بافت اسفنجي اين سيلندرها به سرعت و شدت افزايش يافته بطوري که خون ورودي، فرصت خارج شدن از طريق سياهرگها را ندارد. سيلندرها افزايش بارز حجم پيدا کرده و همچون بادکنکي که بطور کامل پر باد شده باشد حجيم و سفت مي گردد.

سفتي ديواره سيلندرها باعث بسته شدن ۹۰% قابليت خروج خون از سيلندرها مي گردد تا بافت آلت پر خون باقي بماند. اين فشار به بالاتر از حد متوسط فشار خون فرد، يعني حدود ۱۲۰ ميلي متر جيوه مي رسد و باتوجه به محصور بودن خون با دو بافت قوي تونيکاآلبوژينه ديواره سيلندرها و فاسياي باکس پوشاننده آنها منجر به قوام سخت و شبيه به استخواني بافت آلت تناسلي مردان درحالت نعوظ ميگردد.

اگر در حالت نعوظ کامل و سفت، فشار زيادي جهت خم کردن اين سيلندرهاي پرخون انجام گيرد، همانند بادکنک پربادي که در اثر فشار پاره مي گردد، بافت سيلندرهاي آلت نيز از محل خميدگي پاره شده و خونريزي شديد در زير پوست ايجاد مي کند که باعث ايجاد درد شديد و تورم شديد آلت مي شود که ادامه خونريزي در زير پوست حتي تا ناحيه سينه و زير گردن نيز ممکن است ادامه يابد.

پس از گذشت زمان حاد شکستگي آلت، اگر فرد مراجعه ننمايد و بافت تخريب شده ترميم نشود، در نعوظ بعدي، خون در داخل سيلندرها محصور نمي گردد و همچون بادکنک سوراخ، از همان محل آسيب خون خارج شده و در نتيجه تشديد خونريزي زيرپوستي و عدم توانايي در نعوظ مي گردد که مي تواند باعث ناتواني جنسي نيز گردد.

درصورتيکه بافت به مرور زمان خودبخود ترميم شود، محل پارگي بصورت ناهمگون و غيريکنواخت ترميم شد که خود باعث عدم توانايي در نعوظ در آينده و يا اگر ضايعه شديد نباشد اين غيريکنواختي بافت منجر به کجي آلت، هنگام نعوظ در آينده مي گردد.
با درک مکانيسم نعوظ و شکستگي آلت پس مشخص است که اين حادثه زماني رخ مي دهد که آلت در نعوظ کامل باشد و فشار بصورت خم کردن آلت وارد گردد.

شايعترين حالتي که منجر به شکستگي آلت مي گردد زماني است که هنگام نزديکي زن بعنوان فرد فعال عمل مي کند بدين صورت که زماني که مرد بصورت درازکش به پشت خوابيده و زن به حالت نشسته به روي آلت تناسلي مرد اقدام به نزديکي مي کنند.

در اين حالت اگر حين نزديکي، زن بطور ناگهاني اقدام به خوابيدن بر روي مرد بکند و يا به سمت عقب، خود را حرکت دهد به گونه اي که استخوان شرمگاهي زن بر روي تنه آلت مرد فشار آورد منجر به شکستگي آلت مرد خواهد شد.

درمان شکستگي آلت : ترميم به روش جراحي و بصورت اورژانسي مي باشد که اين ترميم هرچه سريعتر انجام گيرد احتمال عوارض کمتر است.
و عوارض عدم ترميم يا ترميم ديررسي ناتواني جنسي، خميدگي و کجي آلت هنگام نعوظ، تغيير شکل آلت به شکل ساعت شني ( نازک شدن قسمت کوچکي از تنه آلت ) که حين نزديکي باعث کج شدن مکرر آلت از همان قسمت باريک و ضعيف خواهد شد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. برخی مردان در هنگام نعوظ آلت تناسلی عادت به خم کردن آلت، درحدی که ايجاد صدايي کند دارند و به اصطلاح قولنج آلت را می شکنند که موارد متعددی منجر به شکستگی آلت شده، اين عادت در نقاطی از ايران بخصوص کردستان و هموطنان کرد بطور شايعتر مشاهده مي گردد.

    موارد متعددی در جوانها ديده شده که بدليل شديد و طولانی بودن نعوظ صبحگاهی خود بدليل حجب و حيا، قبل از خروج از بستر، اقدام به خم کردن شديد آلت می کنند که باعث شکستگی آن شده است.

    مورد جالب که ۶ سال قبل بدليل شکستگی آلت به اورژانس مراجعه نمود در اثر باقی ماندن آلت تناسلی لای درب کاميون بوده است بدين صورت که بيمار که جوانی ۲۰ ساله و شاگرد راننده بود و شب در کاميون خوابيده بود، صبح در حالت نعوظ، جهت ادرار کردن از کاميون خارج می گردد و در حالتی که رو به اطاقک کاميون بر روی پلکان اطاقک ايستاده بود درب کاميون را می بندد و آلت که در حالت نعوظ کامل بوده لای درب کاميون باقی می ماند.

    در مواردی نيز ديده شده که هنگام روابط جنسی در اثر فشار دندان بر روی آلت تناسلی مرد شکستگی بوجود آمده که در مورد خاصی، زن مبتلا به بيماری صرع بوده است و هنگام رابطه جنسی و مکيدن آلت ( به اصطلاح ساک زدن ) حمله صرع شروع شده و منجر به گاز گرفتن شديد آلت همسر و در نتيجه شکستگی آلت بوجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *