اسید فولیک برای پسردار شدن

تاثیر اسید فولیک بر جنسیت جنین

سلام خانم دکتر آیا این درسته که میگن مصرف اسید فولیک قبل از بارداری در تعیین جنسیت جنین موثره احتمال پسر شدن جنین را زیاد می کند؟؟؟، اسید فولیک در تعیین جنسیت جنین تاثیر داره؟!

اسید فولیک برای پسردار شدن

پاسخ مشاور نی نی نما:

خیر- اسید فولیک یا همان ویتامین B9 تاثیر ثابت شده ای در جنسیت جنین ندارد و قبل از اقدام به بارداری تا ۳ ماه اول بارداری برای پیشگیری از نقص سیستم عصبی جنین تجویز می شود. اما گفته می شود مصرف بیشتر برخی مواد غذایی مانند موز، خرما، آجیلها، مرکبات و انواع ماهی و صبحانه کامل بویژه سریال صبحانه که شامل غلات است شانس پسرزایی را افزایش می دهد.

مطلب پیشنهادی: پوزیشن های جنسی برای پسر دار شدن

برخی از منابع غذایی که غنی از اسید فولیک هستند، عبارتند از: لوبیا سیاه و سفید، اسفناج، لوبیا، جگر، عدس و مارچوبه و سبزیجات.

مقدار ناکافی اسید فولیک می‌تواند منجر به نقص ذهنی در کودک و نقص لوله عصبی در حین تولد شود. کمبود فولات خطر نقص ستون فقرات که به عنوان اسپینابیفیدا در کودکان تازه متولد شده شناخته می‌شود. این مشکل می‌تواند در اوایل حاملگی به وجود آید بنابراین مصرف منظم اسید فولیک و مکمل‌های اسید فولیک ضروری است. سبزیجات برگ سبز و مرکبات دارای فولات بالایی هستند. این ویتامین با جلوگیری از نواقص حین تولد، به رشد سالم جنین کمک می‌کند.

سطح سالم اسید فولیک خطر سقط جنین، جدا شدن زودرس جفت و زایمان زودرس را کاهش می‌دهد. کمبود فولات نیز می‌تواند منجر به کم خونی، که نشانه‌های آن خستگی و ضعف است شود. اسید فولیک به بدن مقدار کافی از مواد مغذی و کار هماهنگ با دیگر مواد معدنی می‌دهد که منجر به سلامت بدن می‌شود.

مطلب پیشنهادی: راهنمای پسردار شدن؛ معرفی تنها راه اثبات شده علمی برای باردار شدن جنین پسر

تاثیر اسید فولیک بر جنسیت جنین

تاثیر فولیک اسید بر بارداری و اسپرم مردان

کمبود ویتامین B9 (فولیک اسید) می تواند باعث کم خونی، تولد نوزاد نارس، نقص در لوله عصبی جنین شود، در صورتی که همانطور که اشاره شد مصرف فولیک اسید می تواند از نواقص لوله عصبی جلوگیری کند. همچنین فولیک اسید می تواند کیفیت اسپرم مردان را بهبود بخشد و حرکت آن را اصلاح کند. علاوه بر این فولیک اسید در تقسیم های سلولی نقشی اساسی دارد. از همین به زوجینی که قصد اقدام به بارداری دارند مصرف فولیک اسید توصیه میشود. مصرف فولیک اسید برای خانم ها ۶ ماه قبل از بارداری توصیه شده است.

رژیم غذایی برای پسردار شدن

برخی از خانم هایی که قصد دارند صاحب فرزند پسر شوند به دنبال رژیم خاص غذایی برای پسردار شدن هستند، اما متخصصین زنان و زایمان تاثیرگذاری رزیم های غذایی برای پسردار شدن را چندان علمی نمی داند و معتقدند که حساب باز کردن بر روی چنین رزیم هایی می تواند نتیجه لازم و کافی را در پی نداشته باشد. اما کارشناسان توصیه هایی مبنی بر کمک گرفتن از برخی مواد غذایی برای پسردار شدن دارند، بعنوان مثال خوردن میوه هایی مانند مرکبات، زردآلو و آناناس، موز، هلو، سیب، گوجه سبز، گیلاس، تمشک، انجیر و خربزه را توصیه می کنند.

همچنین کارشناسان زنان و زایمان خوردن برخی از غذاها را برای پسردار شدن به صلاح نمی دانند. و به مادرانی که قصد پسردار شدن دارند توصیه می کنند تا جای امکان از خوردن چنین غذاهایی پرهیز کنند.  غذاهایی که طبع سر دارند مانند: ماهی و میگو و غذاهایی دریایی، گوشت سفید، پیاز، کرفس، ماء الشعیر بطور کلی برای پسردار شدن توصیه نمیشود.

عوامل تاثیرگذار برای پسردار شدن

  • کم کردن استرس
  • خوردن لیمو
  • خوردن ژلاتین
  • تصور کردن برای پسردار شدن
اشتراک‌گذاری
9 نظر
  1. سبزیجات تازه و میوه های بسیار قلیایی که احتمال پسرزایی رو بالا می بره:

    ✔پرتقال
    ✔ لیمو و آب
    ✔سرکه سیب
    ✔گوجه فرنگی
    ✔کلم
    ✔ اسفناج
    ✔بروکلی
    ✔آووکادو/ و اینم پسر پسر قند عسل ?

  2. آیا خوردن اسید فولیک برای دوماه پیش از بارداری الزامیه؟ آیا میشه نخورد ولی مشکلی پیش نیاد؟

    1. خیر الزامی ندارد مهم آن است که در سه ماهه اول بارداری حتما از قرص اسید فولیک استفاده کنید بهتر است از زمان تخمک گذاری شروع به مصرف قرص اسید فولیک کنید.

  3. برا خواهرم برا سه ماه قبل از بارداری تا هفته بیست فولیکً اسید یک میلی دادند اما از هفته بیست به بعد قرص اهن بدون فولیک اسید … شاید دکتر تغذیه بدونه که معادلش چ میزان از منابع طبیعی بخوریم به قرص بی نیاز میشیم. برا جبران کم خونی صرفا استفاده از منبع غذایی کافی نمیشه قرص آهن الزامیه… بدروود

  4. ممنون از پاسخ ❤
    من یه سوال دیگه دارم شاید جوابش به درد بقیه هم بخوره؛
    تو رژیم پسرزایی اگه زن و شوهر اسیدفولیک و میوه های سرشار از ویتامین سی مصرف کنند (از سه ماه قبل) شانس پسرزایی بالا میره ؟

    1. خواهش می کنم این رژیم های غذایی صد در صد نیستند ونمی توان تضمینی برای کسی تعیین جنسیت انجام داد در ضمن مصرف قرص اسید فولیک در آقایان به مقدار زیاد توصیه نمی شود و حتما باید تحت نظر پزشک این دارو را مصرف کنند.

  5. ⛳کمبود اسید فولیک در دوران بارداری باعث بروز بیماری های عصبی مانند اسپینا بیفیدا، آنانسفالی و اوتیسم در کودک می شود.
    ماه اول مهم ترین ماه بارداری می باشد، زیرا تمامی اختلالات عصبی مربوط به کمبود اسید فولیک در جنین، در طی ماه اول بارداری رخ می دهند

  6. اگر کودکی دارید که دچار نقص لوله عصبی است، در بارداری بعدیتان با پزشک مشورت کنید. چرا؟ ممکن است به شما توصیه کند که مصرف روزانه فولیک اسیدتان را (حتی قبل از حامله شدن) افزایش دهید تا از خطر وقوع بعدی بکاهید.

  7. جالب شد : مصرف قرص اسید فولیک در آقایان به مقدار زیاد توصیه نمی شود و حتما باید تحت نظر پزشک این دارو را مصرف کنند.

    با سپاس فراوووان ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *