استفاده از لیزر موهای زائد در دوران بارداری

استفاده از لیزر موهای زائد در دوران بارداری

از محبوب ترین روش های از بین بردن موهای زائد، لیزر است که تاثیر خوب آن بر همگان مشخص شده است. دستگاه لیزر با آسیب رساندن به فولیکول های مو(اصلی ترین دلیل رویش مو) باعث توقف رویش مو و از بین رفتن مو های زائد می شود. یعنی در اصل این این دستگاه با تاباندن نوری بسیار متمرکز شده روی فولیکول های مو و سپس جذب این نور توسط رنگدانه ها باعث از بین رفتن مو می شود. دستگاه لیزر این توانایی را دارد که موهای زائد را به طور انتخابی هدف قرار دهد . در حالی که هیچ گونه آسیبی به پوست اطراف آن ناحیه وارد نشود.
رنگ مو، ضخامت مو، نوع پوست، ناحیه مورد نظر شما برای لیزر و… همه از عواملی هستند که روی نتیجه لیزر شما موثر هستند. همچنین برای دیدن نتیجه دلخواه خود به طور میانگین به سه تا هفت جلسه لیزر نیاز دارید و پس از آن شاهد ریزش مو های زائد خود خواهید بود.

لیزر موهای زائد چیست؟

پزشکان متخصص از دستگاه های متفاوتی برای لیزر موهای زائد استفاده می کنند:
۱-لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
۲-لیزر تور پالسی بالا
۳-لیزر موهای زائد با لیزر روبی
۴-لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود
۵-لیزر ND:YAG
در زمان بارداری به دلیل تغییرات هورمونی از جمله افزایش ترشح هورمون های مردانه از تخمدان و جفت، رشد موهای زائد افزایش می یابد. یکی از دغدغه های زنان باردار از بین بردن این موهای زائد است. شاید یکی از راه های مورد نظر آن ها لیزر باشد. اما از طرفی نگرانی آنها در مورد ایمنی این روش برای خود و جنین مسئله دیگری را ایجاد می کند.

آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار خطرناک است؟

آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار خطرناک است؟

از بین بردن موهای زائد از طریق لیزر را اکثر پزشکان برای زنان باردار توصیه نمی کنند. دلایل متفاوتی برای این صحبت آنها وجود دارد از جمله:

۱- الگوی رشد موها ممکن است در زمان بارداری به دلیل تحولات هورمونی بدن تغییر کند. در صورتی که رفع موها به واسطه لیزر به الگوی رشد بستگی دارد. درنتیجه امکان دارد که لیزر برای از بین بردن موهای زائد بی فایده باشد.
۲-در دوران بارداری به دلایل متفاوتی پوست حساسیت بیشتری پیدا می کند که همین حساسیت زیاد باعث دردناک شدن لیزر برای زنان باردار می شود. به همین دلیل متخصصان مجبور به استفاده از کرم های بی حس کننده می شوند. در حالی که این کرم در زمان بارداری توصیه نمی شود. زیرا بدن قادر به جذب کرم از روی پوست است که باعث ایجاد خطراتی برای مادر و جنین می شود.
۳- از طرفی گرفتگی و انقباض عضلات از اثرات لیزر روی بدن است. در مراحل آخر بارداری که سینه و ناحیه بیکینی زنان باردار فوق العاده حساس می شوند تحمل درد گرفتگی این نواحی بدن برای آنها فوق العاده سخت می شود.
به همین دلیل توصیه می شود تا هنگام تولد نوزاد خود صبر کرده و پس از آن برای لیزر درمانی مراجعه کنید حتی اگر در میانه دوره لیزر درمانی خود هستید.

آیا لیزر موهای زائد برای جنین خطرناک است؟

هنوز نتایج درست و دقیقی در مورد اینکه لیزر روی جنین اثرات بدی دارد یا خیر وجود ندارد. اما نمی توان با اطمینان خبر از بی خطر بودن آن برای جنین صحبت کرد. در نتیجه بهتر است از روش های دیگری مثل استفاده از بند، تیغ یا موچین به جای لیزر استفاده کرد.

بررسی سایر عمل های زیبایی در دوران بارداری

بررسی سایر عمل های زیبایی در دوران بارداری

کاشت ابرو

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت‌های مو از سر برداشت شده و به ناحیه ابرو منتقل می‌شوند. این عمل زیرمجموعه کاشت مو است و از همان تکنیک‌ها برای انتقال فولیکول مو استفاده می‌کند. انتقال فولیکول‌های مو به ابرو باعث می‌شود که تارهای کاشته شده تا پایان عمر رشد کنند و کاملا طبیعی به نظر برسند.
تغییرات هورمون ها در بدن به دلیل بارداری یکی از علت های ریزش ابروها است. به همین دلیل بعضی از خانم های باردار در زمان بارداری تصمیم به کاشت ابرو های خود می گیرند. اما اکثریت آنها نگران این موضوع هستند که آیا مواد استفاده شده در کاشت ابرو روی سلامت جنین آنها اثر سوء دارد یا خیر.

تزریق فیلر

چشم‌های پف‌کرده یا گودی و سیاهی زیر چشم، چهره را خسته و بی‌انرژی نشان می‌دهند. ممکن است تابه‌حال برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود داشتن استراحت و انرژی کافی، باز هم صورتتان خسته و بی‌حال بوده است. اگر شما هم با پف یا حلقه تیره دور چشم مشکل دارید، فیلر زیر چشم شاید انتخاب مناسبی برای شما باشد. فیلر زیر چشم مثل معجزه عمل می‌کند و احساس شما را نسبت به صورتتان بهبود می‌بخشد. همه ما سزاوار این هستیم که نسبت به ظاهر خود احساس خوبی داشتیم. اگر فکر می‌کنید با فیلر زیر چشم احساس خوبی نسبت به حالت چشم‌های خود خواهید داشت، حتما آن را امتحان کنید. با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با تزریق فیلر زیر چشم : با وجود همه این تفاسیر تزریق فیلر در زمان بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود. البته پزشکان هیچ مدرک قطعی درباره اینکه فیلر به جنین ضرر می رساند ندارند، اما با این حال بهتر است این کار را به زمانی بهتر موکول کنید.

مزوتراپی

مزوتراپی جزو روش های تزریقی است که برای زیبایی پوست و مو فرد استفاده می شود. این روش بسیار موثر در از بین بردن چین و چروک های پوست، درمان کم آبی پوست ، جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن و کاهش چربی های موضعی است. در مزوتراپی مواد مختلف در حجم کم اما به طور مکرر به رگ های خونی بخش های مختلف بدن تزریق می شود و احتیاجی به بی حسی های مختلف ندارد. اما مزوتراپی هم جزو دسته روش های درمانی زیبایی است که پزشکان در زمان بارداری آن را توصیه نمی کنند. در افزایش اعتماد به نفس فرد تاثیر به سزایی دارد. امروزه شاید شما هم مثل افراد زیادی در دنیا درگیر انواع عمل های زیبایی شده اید و سعی در داشتن زیبایی بیشتر دارید.
به شما توصیه اکیدا می شود که برای انجام هر عمل زیبایی ابتدا با پزشک متخصص مشورت کرده و به تبلیغات دروغین اطرافتان توجهی نکنید. به طور مثال اگر دنبال بهترین دستگاه لیزر برای خود می گردید می توانید با خیال راحت به کلینیک صدف مراجعه کنید. شاید با خود بگویید چرا؟

جمع‌بندی

با توجه به مقاله منتشر شده در کلینیک صدف در رابطه با معرفی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد: کلینیک صدف یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران است که برای ارائه انواع خدمات تخصصی پوست و مو مجوز رسمی از وزارت بهداشت دارد. این کلینیک با تشکیل یک تیم پزشکی ماهر و تهیه به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات خدمات پوست و مو را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد و توانسته است رضایت نزدیک به ۱۰۰ درصد مشتریان خود را به دست آورد. کلینیک صدف از دستگاه لیزر موهای زائد الکس پلاس ۲۰۱۹ که برای تمام انواع رنگ‌های پوست موثر است، استفاده می‌کند.
با وجود همه این صحبت ها اگر در انتظار فرزند دلبند خود هستید. انجام این عمل ها را به تاخیر بیندازید زیرا هیچ چیز مهم تر از سلامت شما و فرزندتان نیست.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *