اثر قرص اورژانسی تا چند روز است؟/ برای ماه بعد مانع بارداری می شود؟

اثر قرص لونژیل تا چند روز است؟ ماه پیش لونژیل مصرف کردم اما این ماه می خوام اقدام به بارداری کنم…

اثر قرص لونژیل تا چند روز است

سلام خسته نباشید. من تیر ماه بعد رابطه ۲ قرص ۷۵ استفاده کردم. بعد از پریودیم اقدام به بچه دار شدن کردیم یعنی از اوایل مرداد تا الان. چقدر احتمالش هست ک بچه دار نشیم در این ماه؟ مصرف قرص اورژانسی اثرش تا چه مدته؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

تاثیر قرص اورژانسی بعد از پریود شدن شما از بین می رود و سیکل قاعدگی شما با تاخیر چند روزه به حالت عادی بر می گردد و این طور نیست که برای ماه بعدی نیز مانع بارداری بشود.

تماس جنسی مجدد بعد از مصرف قرص اورژانسی تاثیر آن را کم می کند و توصیه می شود از روشهای پیشگیری مطمئن مثل کاندوم بعد از مصرف لونژیل استفاده نمایید در غیر این صورت لازم است مجددا از قرص پیشگیری استفاده شود که عوارض زیادی مثل بهم ریختگی هورمونها، سردرد و کمردرد و… دارد.

در مورد سوال دوم شما باید بگویم که در هر سیکل قاعدگی ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال بارداری وجود دارد بنابراین بهتر است صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت فردای آن روز از تست بی بی چک استفاده کنید البته به شرطی که پریود منظمی داشته باشید.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. سلام اگر قرص اورژانسی مصرف کرده باشم و سه روز بعد بازهم رابطه محافظت نشده داشته باشم باز هاحتمال بارداری هست و باید قرص اورڗانسی مصرف شود؟

    1. سلام مصرف قرص های اورژانسی عوارض دارند و ضریب شکست نیز دارند اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *