آیا پس از قطع تغذیه با شیرمادر می توان ، شیردهی را مجدد برقرار کرد؟

در کلیه مواردي که شیرخوار بناحق از تغذیه باشیرمادر محروم شده مثل هنگامی که مادر به تصور ناکافی بودن شیرخودش و یا بدلیل بیماري و یا جدایی از شیرخوار، شیردهی خود را قطع نموده و یا شیرکمکی را شروع کرده وشیرش کم شده ، یا شیرخوار در هفته هاي اول تولد با لوله و فنجان تغذیه شده و تولید شیرمادر کاهش یافته و یا مادر از تغذیه مصنوعی منصرف شده و تصمیم به شیردهی دارد، مادر می تواند براي برقراري مجدد شیردهی تلاش کند. سه عامل مهم و ضروري براي موفقیت عبارتند از : وجود انگیزه و تمایل قوي مادر، مکیدن مکرر و صحیح پستان توسط شیرخوار(که نیاز عمده می باشد) و حمایت براي ایجاد و تقویت اعتماد بنفس مادر (با این شرایط حتی مادرانی هم که زایمان نکرده اند می توانند ایجاد شیردهی نموده و فرزند خوانده خود را با شیرمادر تغذیه نمایند).


توصیه هاي عملی عبارتند از : داشتن اعتمادبنفس- خوردن و آشامیدن کافی- استراحت و آرامش، تماس پوست با پوست مادر و شیرخوار و کنار هم خوابیدن، مکیدن مکرر پستان حداقل ۲ تا ۱۰ دقیقه از هر پستان.
تا قبل از برقراري کامل شیردهی، دادن شیرکمکی باید بدون بطري و پستانک باشد- همزمان با افزایش تولید شیرمادر براي کاهش شیر کمکی و کنترل وزن و دفعات ادرار شیرخوار به منظور پی بردن به کفایت تغذیه او و همچنین براي استفاده از وسایل کمکی فوق جهت تغذیه شیرخوار، با پزشک و کارکنان بهداشتی درمانی مشاوره نمایید.

 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *