طناب زدن برای سقط جنین

آیا طناب زدن‌ باعث سقط جنین‌ می شود؟!

سلام، من هر روز یک ساعت برای حفظ تناسب اندام طناب میزنم و  ورزش می کنم، و به تازگی متوجه شده ام که باردارم. آیا طناب زدن‌ باعث سقط جنین‌ می شود؟، آیا پریدن باعث سقط جنین میشود؟ ، آیا طناب زدن در بارداری خطرناکه؟ 

طناب زدن در بارداری

طناب زدن در بارداری و هر گونه حرکتهای پرشی و ناگهانی احتمال سقط جنین را به همراه دارد. به عنوان يك خانم جوان و بي ­تجربه به یاد داشته باشید كه در طول دوران بارداری، مرکز ثقل بدن زنان حامله تغییر می­یابد. با توجه به دست­ اندازی که بر اثر رشد جنین داخل رحم در ناحیه شکم این افراد به وجود می­آید، این زنان بیشتر از ساير خانم­ها در معرض خطر از دست دادن تعادل بدن خود قرار گرفته و سقوط می­کنند، که اين حالت در موارد شدیدتر سقط جنین را به دنبال خواهد داشت. از همین رو توصیه می شود بانوان در زمان قاعدگی و بارداری از انجام این ورزش خودداری کنند.

مطلب پیشنهادی: حرکاتی که باعث سقط جنین میشود

آیا پریدن دوران بارداری باعث سقط جنین می شود؟

افزایش احتمال آسیب دیدن رباط­ها بدن زنان حامله

به دلیل این که در طي دوران بارداری، بدن زنان هورمون ریلاکسین ترشح می­کند، رباطهای منطقه لگن اين افراد خواهد شد. در چنین شرایطی، رباط­های نرم مادران باردار بیشتر مستعد صدمه دیدن خواهند بود. بنابراین، اگر یک زن باردار در طول دوران حاملگی خود مدت زمان زيادي را به انجام تمرینات ورزشی سخت مانند پریدن اختصاص دهد، به احتمال زیاد رباط­های بدن او آسیب دیده و یا حتی دچار شکستگی استخوان­ها و صدمه دیدن مفاصل خواهد شد.

ابتلا به زایمان زودرس

همانطور که می­دانید رحم زنان در طي دوران بارداری بزرگ شده و با رشد خود فشار زیادی بر روی دهانه رحم وارد می­کند. در چنین شرایطی، پریدن مادر باردار می­تواند تاثیر اصطکاکی بین رحم و گردن رحم ایجاد نموده و منجر به انجام زایمان زودرس در زنان حامله شود.

خونریزی واژینالی

طناب زدن و پریدنحرکت نامطلوبی بوده و انجام آن در طي دوران بارداری زنان می­تواند خونریزی واژینالی و حتی انقباضات زودرس رحمی را به دنبال داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: آیا طناب زدن در دوران قاعدگی مضر است؟!

 

روش طناب زدن برای سقط جنین

نکاتی برای انجام حركات ورزشي در طي دوران بارداری

می­توانید نکات ایمنی ساده ­اي را رعایت کرده و از حق خود که لذت بردن از یک دوره بارداری سالم است، استفاده کنید. به عنوان يك خانم باردار به خاطر داشته باشيد كه رعایت نمودن برخی از اقدامات احتیاطی می­تواند خطر ابتلا به آسیب­های تصادفی و یا سقط جنین را در طي اين دوران حساس از زندگي به شدت کاهش دهد. نمونه­هایی از این اقدامات احتیاطی عبارتند از:

  • پوشیدن لباس­های گشاد و راحت توسط زنان حامله
  • انجام تمرینات ورزشی سبک و متناسب
  • انتخاب درست کفش ورزشي
  • انجام تمرینات ورزشی بر روی سطح­های صاف و هموار جهت جلوگیری از افتادن و آسیب بدن زنان و یا از بين رفتن ناگهانی تعادل بدن
  • در طي دوران حاملگی نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات مختلف جهت جلوگیری از ابتلا به کم ­آبی بدن زنان در دوران بارداری
  • زنان حامله باید قبل از شروع انجام تمرینات ورزشی جدید به دنبال راهنمایی پزشکی بوده و از پزشک متخصص زنان و زايمان معالج خود برای سلامت بدن خود و جنین داخل رحمشان کمک بگیرند.

در نهايت، يادتان باشد كه اگر شما هم به عنوان یک زن جوان قبل از باردار شدن، برای ورزش كردن و انجام ژیمناستیک در باشگاه حاضر می­شدید، بعد از حامله شدن هم می­توانید به دنبال انجام ورزش­های هوازی بوده و تا زمان تولد نوزادتان این ورزش­ها را ادامه دهید. اشکال مختلفی از ورزش­ها وجود دارد که زنان حامله می­توانند از آن­ها برای لذت بردن از یک شیوه درست زندگی در طي دوران بارداری خود استفاده کرده و سلامت جنین داخل رحمشان را تا پایان دوران سخت بارداری تضمین نمایند.

طناب زدن برای لاغری و چربی سوزی

برای چربی سوزی با طناب تعداد حرکات و زمانی که به انجام این ورزش اختصاص می‌دهید را ثبت کنید و به تدریج این زمان را افزایش دهید اگر می‌خواهید به طور حرفه‌ای به ورزش طناب زدن بپردازید. طناب زدن ورزشی است که تعداد زیادی از ماهیچه‌های بدن را درگیر می‌کند و نیاز به هماهنگی بین حرکت بدن، جهت چرخش طناب و عکس العمل در مقابل آن دارد به همین دلیل می‌تواند علاوه بر فرم دهی به بدن سبب تقویت حافظه و عملکرد ذهنی افراد نیز شود. طناب زدن باعث افزایش ضربان قلب و جریان خون می‌شود و یک ورزش مناسب برای جلوگیری از بیماری های قلبی است.

چگونه صحیح طناب بزنیم؟

این ورزش با سوزاندن حجم بالایی از کالری می‌تواند سبب کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مورد نظر فرد شود.

طناب زدن به شیوه‌های مختلفی انجام پذیر است و حتی می‌توانید آن را به صورت گروهی انجام دهید، برای حفظ سلامت هنگام طناب زدن حداقل یک ساعت قبل از انجام این ورزش از خوردن مواد غذایی بویژه نوشیدنی‌ها خودداری کنید.

همچنین هنگام طناب زدن از جویدن آدامس یا شکلات و آبنبات خودداری کنید، به افراد دچار مشکلات مجاری ادراری، چون پرکاری مثانه توصیه می‌شود این ورزش را با نظارت پزشک انجام دهند، زیرا می‌تواند سبب تحریک مثانه شود.

برای طناب زدن سعی نکنید زانو‌ها یا مچ دست و پا را بیش از اندازه خم کنید، زیرا باعث خسته شدن سریع و قطع شدن روند طناب زدن می‌شود، انرژی بدن خود را به درستی مصرف کنید و برانجام صحیح حرکات و تنفس عمیق تمرکز کنید تا دریک بازه زمانی مشخص میزان بیشتری طناب بزنید.

اگر در دفعات اول موفق نشدید نگران نباشید و به تمرین ادامه دهید، بهترین زمان برای یادگرفتن طناب زدن از سنین کودکی است و ادامه دادن آن در سنین بزرگسالی باعث حفظ تناسب اندام می‌شود.

درصورتی که اجرای حرکات مشکل دارید می‌توانید از یک مربی ورزشی کمک بگیرید. پس از هرده دقیقه طناب زدن مدتی استراحت کنید ومجدداً پس از ۵ دقیقه استراحت به انجام ورزش بپردازید.

همچنین از انجام ورزش بلافاصله پس از غذاخوردن خودداری کنید، زیرا می‌تواند سبب سوء هاضمه، ریفلاکس اسید معده به مری و حتی استفراغ شود.

بهترین زمان برای طناب زدن صبح هنگام است که سبب تقویت جسم و ایجاد نشاط و سرزندگی به دلیل ترشح ماده اندروفین دربدن می‌شود.

امروزه در دنیا طناب هایی مدرن با قابلیت سنجش تعداد حرکات، با مواد مختلف تشکیل دهنده و نیز انواع حرکات نمایشی و بسیار حرفه ای با طناب وجود دارد که برای انجام آنها فرد علاوه بر انعطاف بسیار خوب بدنی باید تحت آموزش مربی ورزشی قرار بگیرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *