آیا سزارین باعث بزرگ ماندن شکم می شود؟!/ چند وقت بعد از زایمان ورزش را شروع کنم؟

زایمان و بزرگی شکم

من از درد زایمان میترسم، آیا سزارین باعث بزرگ ماندن شکم می شود؟

پاسخ :
پاسخ از خانم دکتر رویا امدادی، متخصص زنان و زایمان:
خیر. چه سزارین و چه زایمان طبیعی تاثیری در سایز شکم ندارد. عضلات شکم در پی حاملگی شل میشوند و پس از زایمان نیاز به ورزش های پس از حاملگی برای برگشتن قوام عضلات به حالت نرمال میباشد که میتواند از حدود یک هفته بعد از زایمان شروع شود

*بهترین روش آب کردن شکم پس از عمل، ورزش کردن است. هیچ روشی بهتر از ورزش وجود ندارد که بدن را وادار به سوزاندن کالری و کاهش وزن در تمام قسمت ها کند. از این رو لازم است پس از زایمان، تحرک داشته باشید اما به ثبت نام در باشگاه و رژیمهای غذایی آنچنانی فکر نکنید. همانطور که قبلا گفته شد، بدن شما پس از سزارین، ترمیم شده و بهبود مییابد. در این دوران بدن تغییرات تازه ای را تجربه میکند. هر استرسی می تواند این فرآیند بهبود را تحت تأثیر قرار دهد.

منظور از تحرک جسمی، حرکاتی هستند که بدون اینکه بدن را تحت فشار قرار دهند، به سوزاندن کالری ها کمک می کنند. مثلا میتوانید روزی یک ساعت پیاده روی کنید. پیاده روی بهترین ورزش برای سوزاندن کالری است. این ورزش تمام بدن را درگیر کرده و چربیها را در تمامی قسمت ها می سوزاند. فعالیت دیگری که می توانید انجام دهید، کارهای منزل … مانند تمیزکردن کف اتاق، شستن لباس و … است. این فعالیت ها به مرور زمان به آب شدن شکم کمک میکنند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *