آیا باید قبل از قاعدگی لکه بینی داشته باشیم؟!

۲۴ ساله هستم لاغر ولی در حد مطلوب. و طی ۴ تا ۵ سال گذشته اصلا لکه بینی قبل از قاعدگی نداشتم! در صورتی که در سال های قبل از آن داشتم. در سونوگرافی که به دلیل جوش صورت و کاهش موی سر انجام دادم دارای تخمدان پلی کیستیک فولیکولی ریز هستم و آزمایش خون با تستسترون ۱ ! که زیاد بود و البته دارای موهای زائد که با سرعت کم پیشرفت کرد. آیا ندیدن لکه به این موارد مربوط است؟ آیا خورن دافنی برای موی زائد با تخمدان پلی کیستیک هم خوانی دارد؟ من تصور می کنم ندیدن لکه یک مشکل است در صورتی که شما گفتید کاهش پروژسترون است .. آیا من پروژسترون زیاد دارم؟ آیا زیاد بودن آن بد است ؟   

پاسخ
سلام
شما اگر
قاعدگی های منظم دارید، مشکلی وجود ندارد و نداشتن لکه بینی قبل از قاعدگی، مشکل نیست و نیاز به اقدامی ندارد. ولی کلاً جوش صورت کاهش موی سر ـ موهای زائد و زیاد بودن تستوسترون همه از علائم همان تخمدان پلی کیستیک هستند که اولین و مؤثرترین درمان برای آن، کاهش وزن است. اگر افزایش وزن دارید، در درجه اول، وزن خود را کاهش دهید. اگر پریودهای نامنظم و دیر به دیر دارید، جهت تنظیم آن باید از قرص های پروژسترونی مثل مدروکسی پروژسترون یا دوفاستون استفاده کنید.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. با سلام…من پريودي نامنظمی داشتم رفتم دکتر سونن دادم ..نوشته بود فوليکولي ب اندازه ۱۴ميلي در تخمدان راست و فوليکول های کمتر از ۱۰ميلي در هر دو تخمدان مشاهده میشود…ميخواستم بپرسم با همين ی دونه فوليکول هم ميتونم باردار بشم؟

    1. سلام اگر در زمان تخمک گذاری سایز فولیکول شما ۱۴بوده است بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *