آیا امکان مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل وجود دارد؟

آیا امکان مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل وجود دارد؟

ICU یکی از بخش های تخصصی در بیمارستان است که در آن به ارائه خدمات تخصصی مراقبت های ویژه، به بیمارانی با جراحات شدید می پردازند، آی سی یو دارای تجهیزات پزشکی تخصصی و پیشرفته است و پرستاران این بخش افراد آموزش دیده و متخصص هستند.

آیا امکان مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل وجود دارد؟

آی سی یو (ICU) در منزل

مراقبت های ویژه در منزل یا آی سی یو در منزل، خدمات مراقبت های ویژه ای است که توسط پرستاران مجرب و متخصص با همکاری پزشکان در منزل انجام می شود، بیماران آی سی یو در منزل به نظارت دقیق و درمان های تخصصی نیاز دارند.

مزایای آی سی در منزل چیست؟

استفاده از خدمات بیمار آی سی یو در منزل مقرون به صرفه تر از آی سی یو بیمارستان است، از بیمار به صورت کاملاً اختصاصی مراقبت و نگهداری می شود، مدت زمان اقامت بیمار در بیمارستان کاهش پیدا می کند، با استخدام پرستار بیمار آی سی یو در منزل روحیه بیمار و خانواده او بهتر خواهد شد.

آیا امکان مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل وجود دارد؟

بله امکان مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل وجود دارد، در این شرایط بیماری که دارای شرایط پایدار باشد به جای بستری بودن در آی سی یو بیمارستان، در منزل بستری می شود و از تجهیزات تخصصی و خدمات پرستاران متخصص استفاده می کند، در نتیجه امکان مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل وجود دارد.

نکته ای که لازم است در نظر داشته باشید این است که اگرچه برنامه های آی سی یو در منزل با توجه به سیستم مراقبت بهداشتی متفاوت است اما در صورت رضایت مراقبان بهداشتی، امکان انتقال بیمار آی سی یو به منزل ایجاد می شود.

آیا امکان مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل وجود دارد؟

پرستار بیمار آی سی یو در منزل

پرستار آی سی یو فردی مجرب و آموزش دیده است که در زمینه کار با تجهیزات پزشکی آی سی یو تخصص کافی داشته و دارای مجوزهای رسمی می باشد، او موظف است که به صورت مداوم فشارخون، ضربان قلب بیمار و سطح اکسیژن بیمار را اندازه گیری کرده و ثبت کند، آزمایش خون انجام دهد، با توجه به تجویز پزشک داروها و مایعات مورد نیاز بیمار را به او بدهد، روند و مراحل درمان را بررسی کند و در پایان کلیه خدماتی که به فرد بستری شده در آی سی یو ارائه می شود را به بیمار بستری شده در منزل ارائه دهد.

پرستار موظف است در صورت نیاز لوله گذاری بیمار آی سی یو را انجام دهد، تهویه و استفاده از دارو برای بیمار از دیگر خدمات تخصصی پرستار بیمار آی سی یو در منزل مطرح می شود.

استخدام پرستار آی سی یو از مراکز خدماتی معتبر

پرستار را از مراکز خدمات پرستاری مجاز و معتبری که دارای مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند استخدام کنید، پرستاران این بیماران باید با خدمات تخصصی پیشگیری، مراقبتی و درمانی کاملاً آشنا باشند.

خدمات آی سی یو در منزل

در صورتی که تصمیم به انتقال بیمار آی سی یو به منزل و مراقبت و نگهداری از بیمار عزیزتان در منزل را دارید توصیه می شود که با نظر پزشک و مراقبان بهداشتی، تجهیزات مورد نیاز بیمارتان را تهیه کنید.

آی سی یو در منزل شامل آی سی یو جراحی، آی سی یو پزشکی، آی سی یو روانپزشکی، آی سی یو آنکولوژی، آی سی یو کاردیوتوراسیک، آی سی یو کرونر و… می باشد.

انتقال بیمار از آی سی یو به منزل

انتقال بیمار از آی سی یو به منزل به وضعیت بیمار و همچنین سیاست های بیمارستانی که بیمار در آن بستری شده است بستگی دارد، در این بخش به مهم ترین موارد در زمینه انتقال بیمار آی سی یو می پردازیم.

ارزیابی پزشکی توسط متخصصین

در این مرحله لازم است که ارزیابی های پزشکی توسط تیم مراقبت های بهداشتی انجام شود، تا مشخص شود که وضعیت بیمار برای انتقال از بیمارستان به آی سی یوی منزل پایدار و مناسب است یا نه.

طرح و تنظیم برنامه

تیم مراقبت های بهداشتی که شامل پزشکان متخصص، پرستاران و سایر کادر مراقبتی می شود به تنظیم برنامه ترخیص متناسب با نیازها و شرایط بیمار می پردازند، در این طرح کلیه لوازم و تجهیزات تخصصی مورد نیاز بیمار معرفی می شوند، دستورالعمل های دارویی، قرار ملاقات های بعدی با پزشک آورده خواهند شد.

آشنا کردن بیمار و مراقب

دستورالعمل هایی در رابطه با مدیریت وضعیت بیمار به بیمار و مراقبان او در منزل ارائه می شود، مراقبان بیمار با مواردی از جمله نحوه مصرف داروها، مراقبت از زخم ها، نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی، تشخیص علائم هشدار دهنده و… آشنا خواهند شد.

آیا امکان مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل وجود دارد؟

همکاری تیم بیمارستان و پرستار منزل

در این مرحله همکاری تیم مراقبت های بهداشتی با سایر متخصصانی که به ارائه خدمات مراقبتی از بیمار آی سی یو در منزل می پردازند، آغاز می شود، نحوه حمل و نقل، یادآوری وظایف مراقب بیمار در منزل، اطلاع از در دسترس بودن تجهیزات تخصصی مورد نیاز در منزل از مهم ترین موارد در این زمینه مطرح می شوند.

انتقال بیمار از آی سی یو به منزل

در این مرحله انتقال بیمار از آی سی یو بیمارستان به منزل انجام می شود، بیمار با آمبولانس به منزل منتقل شده و این انتقالات با نهایت دقت و با ایمنی کامل انجام خواهد شد تا بیمار احساس راحتی داشته باشد.

مراقبت از بیمار در ای سی یو منزل

پس از انتقال بیمار به منزل مراقبت از او توسط کادر متخصص انجام می شود، این مورد شامل مواردی از جمله ارتباط مداوم با تیم پزشکی اولیه، بررسی های منظم و ارائه خدمات مراقبتی می باشد.

تجهیزات مورد نیاز بیمار آی سی یو در منزل

انتخاب تجهیزات مورد نیاز بیمار آی سی یو در منزل به نوع بیماری و همین طور روش درمان بیماری بستگی دارد، برخی از تجهیزات و لوازم مورد بیماران شامل ونتیلاتور، تخت بیمارستانی، تشک مخصوص، اکسیژن ساز، پمپ DVT، مانیتور قلب، کپسول اکسیژن، نبولایزر، ساکشن، پالس اکسیمتر، الکتروشوک و… می باشد که امکان اجاره و خرید آن ها وجود دارد.

هزینه آی سی یو در منزل

هزینه آی سی یو در منزل با توجه به شرایط و نیازهای بیمار، تجهیزات مورد نیاز بیمار، خدماتی که توسط بیمار ارائه می شود و… بستگی دارد، اغلب هزینه آی سی یو در منزل به صورت روزانه تعیین می شود، نکته حائز اهمیت این است که هزینه مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل از هزینه بستری شدن بیمار در بیمارستان بیشتر بوده و در نتیجه مقرون به صرفه تر است.

سخن پایانی

در بخش پایانی به این موضوع اشاره می کنیم که با رضایت پزشک و استفاده از تجهیزات پزشکی تخصصی و کمک از پرستاران مجرب و متخصص امکان انتقال بیمار آی سی یو با شرایط پایدار به منزل وجود دارد و می توان از این بیمار در منزل مراقبت و نگهداری کرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *