لب خشک شده در پاییز

۷ نکته مهم برای جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

مراقبت‌های پوستی در فصول سرد | درمان خشکی لب و پوست

پاییز از راه رسید و خشکی و دهیدراته شدن پوست (عدم وجود آب کافی در لایه های زیرین پوست) را هم با خود آورد. تصور کنید که در صبح یا عصر پاییزی روی برگ‌های زرد قدم می‌زنید و خودتان را به یک چای گرم مهمان می‌کنید و ناگهان… بله! یک مهمان ناخوانده, خشکی پوست دست و صورت و کدری پوست!
پاییز و زمستان از فصول بسیار زیبای سال هستند، اما مراقبت‌های پوستی خاص خودشان را دارند. اگر مراقب پوست خود نباشید، وقتی بهار از راه می‌رسد، پوستی خشک و کدر خواهید داشت و نمی‌توانید با شادی و طراوت به استقبال بهار بروید!
در این مقاله جذاب، به دنبال این هستیم که به شما کمک کنیم از زیبایی و سلامت پوستتان در فصول سرد مراقبت کنید, ما با ما همراه باشید.

ابتدا به این نکته می‌پردازیم که چرا پوست در  فصل پاییز خشک می‌شود:

با کاهش دمای بیرون، رطوبت هوا نیز کاهش می‌یابد و سیستم گرمایشی بدن شما برای تنظیم دما، آب را از سطح پوست خارج می‌کند. در این فصل، استفاده از آب گرم برای استحمام بیشتر می‌شود که منجر به کاهش چربی پوست و در نهایت آسیب به بافت پروتئینی پوست می‌شود.
همان‌طور که می‌دانید، سطح پوست دارای ساختاری قوی از پروتئین است که با لیپیدها همراه است. هرگونه آسیب به این پروتئین‌ها و لیپیدها، موجب خشکی و خارش پوست و از دست دادن آب ترانس اپیدرمی (TEWL) می‌شود که در نتیجه پوست مستعد ترک‌خوردگی و اگزما می‌گردد. پس پیش از آغاز سرمای شدید و مشکلات پوستی، مراقبت از پوست را شروع کنید.

  1. آب کافی بنوشید و بدن را هیدراته نگه دارید:
    با توجه به سرد شدن هوا، بسیاری از افراد فراموش می‌کنند در طول روز آب کافی بنوشند که منجر به بی‌آبی پوست می‌شود. فراموش نکنید که در طول شبانه‌روز پوست و بدن ما به میزان مناسبی آب نیاز دارند. کاهش دما و رطوبت در پاییز، رطوبت پوست را کاهش داده و منجر به خشکی ناخوشایند می‌شود. بدن برای جبران این خشکی، سموم بیشتری تولید می‌کند که موجب بروز جوش و آکنه می‌شود.
    با مصرف آب، سبزیجات و استفاده از دستگاه بخور، بدن خود را برای مدت طولانی‌تری هیدراته نگه دارید.
  2. از پوست در مقابل هوای سرد محافظت کنید:
    هم هوای بسیار سرد و هم بسیار گرم برای پوست مضر هستند. در فصول سرد از وسایل گرمایشی بیشتر استفاده می‌شود که رطوبت هوا و پوست را کاهش می‌دهد. بهترین کار استفاده از مرطوب‌کننده مناسب و دستگاه بخور در فضای منزل است.
  3. استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید:
    برخلاف تصور عمومی، در هوای ابری، بارانی یا برفی هم نیاز به استفاده از ضدآفتاب دارید. خورشید همچنان اشعه‌های مضر UV را از پشت ابرها منتشر می‌کند. در این فصل نیز هر سه ساعت یک بار ضدآفتاب خود را تمدید کنید. که ما به شا ضد آفتاب هایی از محصولات تراست را پیشنهاد میکنیم: لینک مشاهده محصولات ضد آفتاب!
  4. لایه‌برداری ملایم را فراموش نکنید:
    با سرد شدن هوا، سلول‌های مرده و کدری بیشتری در پوست ظاهر می‌شوند. استفاده از یک اسکراب ملایم و مناسب هفته‌ای ۱ تا ۲ بار کمک‌کننده است. برای انتخاب بهترین اسکراب متناسب با پوست خود، حتماً با یک مشاور پوست مشورت کنید مشاورین آنلاین محصولات تراست همیشه آماده پاسخگویی هستند تا بهترین مشاوره را به شما بدهند! برای مشاوره آنلاین کافیست به سایت تراست اورجینال مراجعه کنید.
  5. از استحمام با آب خیلی گرم خودداری کنید:
    استحمام با آب گرم پس از یک روز سرد بسیار لذت‌بخش است، اما به یاد داشته باشید که آب داغ می‌تواند اثری مانند آفتاب‌سوختگی روی پوست داشته باشد. تا حد امکان از آب ولرم استفاده کنید و بلافاصله پس از استحمام از آبرسان و مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.
  6. مراقبت از پوست دست‌ها را فراموش نکنید:
    پوست دست هم مانند صورت نیاز به مراقبت دارد. با افزایش شست‌وشوی دست‌ها در فصل سرد به دلیل سرماخوردگی و آنفولانزا، رطوبت دست‌ها کاهش می‌یابد. همیشه کرم مرطوب‌کننده‌ای سبک همراه داشته باشید و به‌طور مداوم از آن استفاده کنید.
  7. لب‌ها را مرطوب نگه دارید:
    پوست لب فاقد غدد چربی است و در تماس با سرما بسیار خشک می‌شود که منجر به ترک‌خوردگی می‌گردد. بهترین راه برای مراقبت از لب‌ها در فصل سرد، استفاده از بالم لب تراست است.

بالم لب تراست

شرکت لیاتیم با تولید محصولات با کیفیت در بازار توانسته است به تمام نیازهای شما درباره مراقبت پوست و مو پاسخ دهد. ما این محصولات را در بازار با نام آشنای محصولات تراست میشناسیم. تمامی این محصولات دارای مجوز های رسمی از وزرات بهداشت و درمان, تائیده های روز اروپا و تائیده های معتبر از لوزان سوئیس میباشند. برای مشاهده این محصول به سایت محصولات تراست مراجعه کنید.

ضد آفتاب های تراست

محصولات تراست بهترین انتخاب برای شما…

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *