معرفی انیمیشن های دوبله فارسی ۲۰۲۳ در مدرن فیلم

بینندگان دنیای محبوب انیمیشن چه کودکان و چه نوجوان ها همیشه به لیستی از بهترین انیمیشن های دنیا نیاز دارند. این لیست پرطرفدار باید مجموعه ای از بهترین انیمیشن های پرمخاطب باشد که در سال های اخیر تولید شده اند و توانسته اند نظر طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کنند. برای اینکه کار را برای طرفداران دنیای انیمیشن راحت کنیم، تصمیم گرفتیم تعدادی از محبوب ترین انیمیشن ها از جمله (شرک،بالا،وال ئی،رنگو،درون و بیرون،فصل شکار،یخ‌زده،لوکا،کارخانه هیولاها و نمو ) را معرفی کنیم. به کمک این لیست، اگر فیلمی از دست طرفداران انیمیشن گم شده باشد یا فقط بخواهید به دنیای انیمیشن سفر کنید، گزینه های مناسب تری خواهید داشت.

شرک Shrek

شرک انیمیشنی محصول سال ۲۰۰۱ توسط کمپانی آمریکایی دریم ورکس می باشد. این انیمیشن بر اساس شخصیت شرک ساخته شده توسط ویلیام استیگ ساخته شده است. این فیلم در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن شد. طبق اعلام انجمن فیلم آمریکا، این فیلم یکی از ۱۰ فیلم برتر انیمیشن بلند جهان است. در سال ۲۰۱۰ قسمت چهارم این انیمیشن با نام Shrek Forever تولید و منتشر شد که نشان می داد دیگر قسمتی از این انیمیشن محبوب تولید نخواهد شد.

بالا UP

داستان انیمیشن بالا درباره فراموش نکردن وعده ها و رویاهاست. وقتی پسر هستید و رویایی دارید، نباید آن را فراموش کنید. حتی وقتی پیر شدی و موهایت سفید شد. یا شاید مجبور بودید دندان مصنوعی بپوشید.

کارل پسری است که آرزو دارد به آمریکای جنوبی برود و آبشار بهشت را ببیند. قهرمان توریستی به نام کارل مونتز است که به نقاط مختلف و ناشناخته جهان سفر می کند. او حیوانات عجیب و غریب و اسکلت آنها را جمع آوری کرده و به موزه ها می دهد. اما دانشمندان اسکلت پرنده عجیبی را که او از آمریکای جنوبی آورده است را رد می کنند و معتقدند جعلی است. مونتز سوار کشتی پرنده خود می شود و به پارادایس فالز باز می گردد تا مدرکی زنده برای ادعای خود بیابد. اما کارل در شهر می ماند و به رویاهای سفر و گردشگری خود ادامه می دهد.

انیمیشن وال ای WALL·E 2008

در انیمیشن Wall E انسان ها سال هاست که زمین را ترک کرده اند و آنچه در این سیاره باقی می ماند کوه هایی از زباله و آهن قراضه است. Wall-E یک ربات جمع‌آوری زباله است که تنها ماموریتش بر روی زمین فشرده‌سازی و جمع‌آوری این زباله‌های صنعتی و آلودگی است. یک روز کشتی غول پیکری از فضا فرود می آید و مهمان کوچکی را با خود می آورد. این مهمان حوا است و وظیفه او شناسایی زندگی در این سیاره است. وال ای معشوق او می شود

رنگو Rango

رنگو داستان زندگی یک آفتاب پرست خانگی است که دچار بحران هویت شده است. این فیلم که حال و هوای وسترن و کمدی دارد با بازی در نقش آفتاب پرست در آکواریوم شروع می شود و با بیرون آمدن تصادفی از آکواریوم وارد دنیایی متفاوت می شود. او به طور تصادفی از ماشین به بیابانی خشک و بدون آب و علف پرتاب می شود. پس از آن با راهنمایی یک آرمادیلو دانا به شهر کوچکی از حیوانات می رسد که مردمان آن در خشکی و بی آبی زندگی می کنند. پس از آن نام رنگو را انتخاب می کند و با داستان های خیالی که برای مردم شهر تعریف می کند و کشته شدن تصادفی شاهین توسط او، کلانتر و ناجی شهر می شود. رنگو در قالب کلانتری شهر و در نتیجه بررسی ها متوجه می شود که خشکسالی طبیعی نبوده است.

انیمیشن درون و بیرون ۲ Inside Out 2 2024

انیمیشن درون و بیرون ۲ Inside Out 2 محصول کشور انگلستان و در ژانر انیمیشن ، ماجراجویی می‌باشد و به کارگردانی Kelsey Mann در سال ۲۰۲۴ ساخته شده است. در انیمیشن درون و بیرون ۲ بازیگرانی چون Amy Poehler، Kensington Tallman، Maya Hawke، و… به ایفای نقش پرداخته اند.

انیمیشن فصل شکار Open Season

داستان انیمیشن در مورد خرس قهوه ای به نام بوگ است که اهلی شده و برای یک محیط بان کار می کند. او با آهویی به نام الیوت آشنا می شود و این آهو زندگی متمدن او را مختل می کند. بنابراین محیط بان مجبور می شود هر دوی آنها را به جنگل بازگرداند و آنها در تلاشی کور برای فرار از این جنگل و بازگشت به شهر هستند. در همین حین شکارچی به دنبال آنها می گردد

انیمیشن لوکا Luca 2021

در انیمیشن Luca، این انیمیشن جذاب در یک شهر ساحلی زیبا در حومه ایتالیا در مورد پسر جوانی به نام لوکا است که تابستانی فراموش نشدنی را در دوستی عجیب اما قوی بین یک انسان و یک هیولای دریایی انسان نما و ماجراهای آنها سپری می کند.

انیمیشن کارخانه هیولاها Monsters, Inc (2001)

“سالیوان” بزرگ و “مایک” سبز کوچک دو کارگر بسیار حرفه ای کارخانه هستند که بیشترین انرژی را تولید می کنند. در یک روز کاملاً عادی، یک اتفاق کاملاً غیرعادی رخ می دهد و دختر کوچک دو ساله ای به نام «بو» وارد کارخانه می شود. سالی و مایک، اگرچه کمی ترسیده‌اند، اما می‌خواهند بو کوچولوی دوست‌داشتنی را قبل از اینکه سازمان بچه‌ها از ورود بو به دنیای هیولاها مطلع شود، به دنیای انسان‌ها برگردانند و وقتی می‌خواهند این کار را انجام دهند، متوجه چیزی می‌شوند. عجیب. عجیب است که آنها بسیار مهم و تأثیرگذار می شوند. چه موضوعی را می پرسی؟ خوب شما باید هر چه زودتر برنامه کودک کارخانه هیولاها را با فرزندتان تماشا کنید تا شما به همراه سالی و مایک این راز بزرگ را بدانید!

نمو Finding Nemo

در جستجوی نیمو (به انگلیسی: Finding Nemo) نام پویانمایی رایانه‌ای بلند برندهٔ جایزه اسکار سال ۲۰۰۳ است. تهیه‌کنندگی فیلم را استودیوهای پیکسار و دیزنی به عهده داشتند. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم برتر جهان در سبک پویانمایی (انیمیشن) است.در جستجوی نمو ۲۶اُمین فیلم پرفروش تاریخ است. داستان فیلم در مورد یک دلقک‌ماهی به نام مارلین است که در مورد پسرش نمو زیادی حساس است و او را در اقیانوس گم می‌کند و درپی آن با کمک ماهی به نام دوری به جستجوی نمو می‌پردازد. به تدریج و پس از یافتن نمو او متوجه می‌شود که نباید آنقدر مته به خشخاش بگذارد.

جمع‌بندی

انیمیشن‌های معرفی شده، به‌گونه‌ای لیست شده‌اندکه با هر سلیقه‌ای قابل نمایش باشد، اگر قبلا انیمیشن های زیادی دیده اید، مجدد ارزش دیدن دوباره آنها را دارد. همچنین، اگر به کارتون برای کوچک‌ترهای خانواده علاقه دارید، قطعاً چیزی را در این لیست خواهید یافت که آن‌ها ندیده‌اند. تقریبا تمامی این انیمیشن های منتخب در لیست بهترین انیمیشن های مدرن فیلم قرار دارند و جزو محبوب ترین انیمیشن ها هستند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *