لیست سیسمونی نوزاد شامل چه اقلامی می‌شود؟

لیست کامل سیسمونی نوزاد شامل چه اقلامی می‌شود؟

در زمان تولد، نوزادان بیشتر از آنچه تصور کنید به یکسری لوازم ضروری نیاز دارند. وسایلی که برای نوزادان توسط پدر و مادر یا بزرگ‌ترهای خانواده تهیه می‌شود سیسمونی نام دارد. در خانواده‌ها هر فردی با توجه به تجربه‌ای که دارد برای خرید وسایل نوزاد پیشنهادهای متفاوتی خواهد داشت.
گاهی اوقات زوج‌های جوان در بین پیشنهادها و توصیه‌های مختلف دچار سردرگمی می‌شوند و برخی اقلام ضروری سیسمونی را فراموش می‌کنند. بهترین کار این است که یک لیست کامل سیسمونی نوزاد داشته باشید و از آن کمک بگیرید. ما در ادامه این مطلب یک لیست سیمونی نوزاد کامل از پوشاک، سرویس خواب و وسایل بهداشتی را آورده‌ایم تا وسایل ضروری و مورد نیاز نوزادان در هنگام خرید فراموش نشود.

لیست سیسمونی نوزاد همراه با عکس های زیبا - مجله آسان طب

۱- پوشاک نوزاد، لیست لباس‌های سیسمونی نوزاد کامل

برای خرید پوشاک در لیست سیسمونی نوزاد دختر یا پسر حتما تا زمان مشخص شدن جنسیت فرزندتان دست نگه دارید. صبر کنید تا ابتدا مشخص شود لیست سیسمونی نوزاد پسر باید خریداری شود یا یک لیست سیسمونی نوزاد دختر مورد نیاز است. یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید سیسمونی در نظر بگیرد سایز لباس‌ها است. نیازی نیست از روز اول تولد تا ۵ سالگی کودکان لباس خریداری کنید. در یک لیست سیسمونی مختصر و مفید چند دست لباس کامل با سایز صفر حتما داشته باشید. دقت کنید که پوشاک نوزاد از الیاف پنبه‌ای باشد تا پوست حساس او آسیب نبیند.

۲- بخشی از پوشاک ضروری نوزادها در روزهای اول تولد به شرح زیر است:

ست لباس صفر، بلوز جلو دکمه‌دار، بلوز رکابی، بلوز آستین‌دار، شورت، شورت عینکی، دستکش، ناف‌بند، بلوز آستین کوتاه، زانوبند، شلوار، کلاه، سربند و جوراب. لباس‌هایی را هم مانند سرهمی، بلوز و شلوارهای ست، پاپوش و کاپشن یا ژاکت می‌توانید برای شرکت در مهمانی‌ها تهیه کنید.

یکی از ضروری‌ترین وسایل سیسمونی نوزاد خرید کالای خواب است. در روزها و ماه‌های نخست تولد نوزادها بیشترین زمان را در خواب سپری می‌کنند و به همین دلیل سرویس خواب نوزاد ضرورت بیشتری دارد. در بخش بعدی لیست کامل سرویس نوزاد را معرفی می‌کنیم.

۳- لیست کامل سرویس خواب نوزاد در سیسمونی

سرویس خواب نوزاد یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیسمونی را تشکیل می‌دهد که از همان روزهای ابتدایی مورد نیاز است. در اتاق خواب نوزاد علاوه ‌بر کمدی که لباس‌ها، اسباب بازی‌ها و اقلام بهداشتی نگهداری می‌شود، تخت خواب، بالش‌های مخصوص و ضد لغزش، تشک‌های استاندارد، پتوهای مناسب با آب‌وهوای فصل و گاهی اوقات یک گهواره مورد نیاز است. در حقیقت این وسایل در لیست سیسمونی ضروری نوزاد قرار دارند و باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری شوند.

تشک نوزاد یکی از مهم‌ترین اجزای سرویس خواب است که باید استاندارد باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب تشک استاندارد پیشگیری از کولیک نوزاد است. اگر قصد خرید تشک طبی فنری در سیسمونی یا برای کودکان را داشتید حتما با پزشک اطفال مشورت کنید. به یاد داشته باشید سرویس خواب نوزاد از جمله بالش، تشک و پتو باید از الیاف طبیعی و ضد حساسیت باشند تا باعث آسیب‌های احتمالی به نوزاد نشوند.

لیست کامل سرویس خواب نوزاد در سیسمونی

۴- اقلام بهداشتی در سیسمونی نوزاد، مراقب سلامت نوزاد باشید

مراقبت و تامین سلامتی نوزادها در روزهای اول اهمیت بسیاری دارد. روزهای اولی است که نوزدان از فضای امن شکم مادر خارج و به دنیایی پر از آلودگی‌های محیطی وارد شده‌اند. برای تامین سلامت نوزاد‌ها وجود برخی اقلام بهداشتی از جمله شامپو نوزادان، صابون، لوسیون بدن، پودر بچه، حوله، لیف نرم، تب سنج، پوشک، قطره چکان، شیردوش، دستمال مرطوب، ناخن‌گیر مخصوص، وان حمام و پمادهای ضد سوختگی در لیست سیسمونی ضروری است.
به‌یاد داشته باشید اقلام بهداشتی نوزادان را از فروشگاه‌های معتبر سیسمونی فروشی یا داروخانه‌ها تهیه کنید. این اقلام همگی با سلامتی نوزاد مرتبط هستند و به همین دلیل باید به استاندارد بودن و تاریخ انقضای آن‌ها در هنگام خرید دقت کنید.

اقلام بهداشتی در سیسمونی نوزاد

یکی از مواردی که به بهداشت و سلامت نوزادان مرتبط می‌شود الیاف لباس و رخت‌خواب نوزاد است. در هنگام خرید سیسمونی بیشتر از اینکه محو ظاهر جذاب وسایل امروزی شوید به جنس پارچه لباس، روتختی، پتو و پوشک نوزادتان توجه کنید. از خرید الیافی که باعث بروز آلرژی و حساسیت‌های پوستی در نوزادان می‌شوند خودداری کنید. پوشک کودکان از برندهای شناخته شده و مناسب با پوست آن‌ها خریداری کرده و در صورت بروز هر گونه قرمزی و حساسیت نسبت به تعویض مارک پوشک اقدام کنید.

لیست سیسمونی ضروری که حتما باید تهیه شوند

تورم‌های اقتصادی مانع از خرید بسیاری از اقلام سیسمونی می‌شود. بهترین کار برای پیشگیری از خرج‌های اضافی، تهیه یک لیست سیسمونی مختصر و مفید است که اقلام ضروری در آن قرار دارند. ضروری‌ترین اقلامی که باید در روزهای پیش از تولد برای نوزادان تهیه کرد به شرح زیر است:

• شیشه شیر، پستانک، فلاکس
• لباس‌های نوزادی سایز صفر تا ۳ (از هر کدام ۳ دست)
• دستکش و جوراب
• وسایل بهداشتی
• سرویس خواب

 

لیست ضروری ترین وسایل برای سیسمونی چیست؟
خلاصه

در این مطلب باهم لیست کامل سیسمونی نوزاد را مشاهده کردیم که مهمترین لوازمی که باید در وسایل سیسمونی کودک باشد را لیست شده دیدیم ! اگر نظر یا پیشنهادی دارید میتوانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *